|
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲,Mar 19 2024 سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲,Mar 19 2024 سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲,Mar 19 2024
۴ فروردين ۱۳۹۷ " "
کد خبر: 2249

خطبه های نمازجمعه 25 اسفند 1396 مصادف با 27 جمادی الثانی 1439 فسا

خطبه های نمازجمعه 25 اسفند 1396 مصادف با 27 جمادی الثانی 1439 فسا

خطیب جمعه: حسین جمالی زاده

موضوع خطبه اول: تحویل سال نو

موضوع خطبه دوم: شهرداری فسا و مشکلات مردم و شهرستان و وضعیت نظام در سالی که گذشت

 

خطبه ی اول

بسم الله الرحمن الرحیم

الْحَمْدُ وَ الثّناء لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين، ثُمَّ نُصَلّي و نُسَلِّمُ عَلی حَبیبِه و نَجیبِه سیّدنا و نبیّنا أَبِی الْقَاسِمِ المُصطَفی مُحَمَّد صلواتُ اللهِ وَ سَلامُه عَلَیهِ و عَلی آله، الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ، سِیَّمَا بقیةِ الله في الاَرَضین، روحی وَ أَرْوَاحُ الْعَالَمِینَ لِتُرَابِ مَقْدَمِهِ الْفِدَاء.

إِنَّمَا المُؤمِنونَ الَّذينَ إِذا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَت قُلوبُهُم وَإِذا تُلِيَت عَلَيهِم آياتُهُ زادَتهُم إيمانًا،

اُوصِيكُم عِبادَ اللّهِ و نَفسی بِتَقوَی الله،

در خطبه اول نماز جمعه امروز آخرین جمعه سال ۱۳۹۶ هم خودم را و هم حضار محترم خواهران و برادران محترم و محترمه را به رعایت تقوا و حدود الهی توصیه می کنم. به مناسبت پایان سال و نزدیک بودن به آغاز سال جدید، بحثی که در خطبه های اول داشتیم را فاکتور میگیریم و به یکی دو نکته در رابطه با آغاز سال نو و جدید با استفاده از آموزه های دین مان عرایضی داشته باشیم،

یکی از دعاهایی که هنگام تحویل سال سفارش شده است، مرحوم علامه مجلسی رضوان الله تعالی علیه در زاد المعادش این دعا را آورده است به نقل از کتب غیر مشهور شیعه، تعبیر مرحوم علامه این است، می فرماید هنگام تحویل سال مستحب است با این دعا با خدای خودتان راز و نیاز داشته باشید

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ،

 ساقیا آمدن عید مبارک بادت

وان مواعید که کردی مرود از یادت

 

 معنای این دعا این است که یا مقلب القلوب و الابصار خطاب به خدا عرض میکنیم لحظه تحویل سال و میگوییم خدایا، ای کسی که هم دیدگان ما انسان ها را دگرگون و متحول می کنی، تحول و حرکات این چشمها و دیدگان ما به هر سمت و سوئی به دست تو است، یا مقلب القلوب و الابصار، ای کسی که دلهای ما تغییر و تمایل و دگرگونی اش به دست تو است یعنی دل ها متحول می شود در زندگی خودمان حس می کنیم، دلهای ما لحظه به لحظه در حال تغییر و تحول است. یعنی تمایل و میل به افراد و اشخاص و جاهای مختلف و مکان های مختلف میل و تمایل کردن، امروز علاقه به فلانی دارم و فردا تمایل به دیگری پیدا می کنم، الان میل پیدا می کنم بروم کربلا، نجف و مشهد و فردا میل و تمایل قلبی به فلان منطقه و شهر و روستا. این دل ها تحولش یعنی میل پیدا کردن به هر سمت و سویش دست خدا است اگرچه مقدمات و شاید اعمالی که عکس العملش آن تحول درونی و دلهاست دست ماها باشد، اما خود این تحول و تغییر دل و دگرگونی قلب و دل به سمت و سوی مختلف، دست خدا است و الابصار یعنی خدایی که حرکات و تحول و متقلب شدن چشم ها هم به دست تو است، هم چشم ظاهری مراد است و هم چشم باطنی. یعنی در ظاهر چشممان را به هر راهی بخواهیم می چرخانیم ولی این چرخشش دست خدا است. خداوند میتواند یک لحظه چشم ما را بگیرد و می تواند کاری کند نتوانیم به هر سمت و سویی که بخواهیم حرکتش بدهیم. این هم مقدماتی لازم دارد که دست خود انسان است هم دیدگان و چشم باطن ما، دلهای ما چشم و گوش دارند چشم باطن و دل همان چشم بصیرتی است که مدتی است در خطبه های اول نماز جمعه از آیات و روایات استفاده می کنیم. خدایا آن چشم باطنی ما را که عواقب مسائل و حوادث را مینگرد و آن تحول بینش که دست توست، یا مقلب القلوب و الابصار معنایش این است که آی کسی که دلهای ما به هر سوی میل پیدا می کند و یا اگر میخواهد متمایل شود دست توست، چشمهای ظاهر ما حرکاتش به هر سمت و سویی دست توست، چشم های درون و باطن ما که نوعی بینش است حرکاتش و تحولش دست توست یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار و یا محول الحول و الاحوال یعنی خدایی که مدبر لیل و نهار هستی و همان گونه که چشم دل و چشم ظاهر و باطن ما دست تو است و این کره زمین که روی ان زندگی میکنیم این هم حرکاتی دارد و با یک نوع حرکتش شب و روز ایجاد میشود با نوع دیگر حرکتش بهار و تابستان و پاییز و زمستان پیدا میشود. تولید و تحول سال و سال ها، تحول و دگرگونی و پیدایش شب و روز دست توست. چه جور این حالت پیدا می شود این کره زمین که روی آن زندگی میکنیم، دانشمندان می گویند: زمین دو جور حرکت می کند، یک حرکت وضعی یعنی دور خودش میچرخد و یک حرکت انتقالی که کره زمین دور خورشید میچرخد، اگر کره زمین دور خودش بچرخد یک دور کامل چرخید شب و روز پیدا می شود، اگر دور خورشید که میچرخد و یک دور کامل چرخید یک سال تمام پیدا می شود، بهار و تابستان و پاییز و زمستان.

در این دعای کوتاه که یاد ما داده اند در هنگام تحویل سال با خدایمان این جور حرف بزنیم به این نکته هم اشاره شده، یا مدبر اللیل و النهار ای کسی که حرکت وضعی زمین که یک شبانه روز پیدا می شود دست تو است، یا محول الحول و الأحوال، حول به معنی سال و احوال جمع حول است یعنی سالها، ای کسی که حرکت دومی هم برای کره زمین در این منظومه شمسی در نظر گرفته ای که حرکت انتقالی و چرخیدن زمین به دور خورشید و تولید سال و همچنین تحولی ایجاد می کند از حیث پیدایش بهار و تابستان و پاییز و زمستان و میگوییم ای خدایی که اینجور هستی و این حرکات دست تو است و این تغییر و تحول ها همه اش دست توست یک خواهش از تو دارم در آغاز سال جدید، میگویم خدایا دلم را هم متحول کن، حال و هوایم را متحول کن، یعنی آن موقعیتهایی که لحظه به لحظه می گذرانم و در آن قرار می گیرم تحول در آن ایجاد کن، تحول یک وقت به سمت قهقرا است یعنی بدتر شدن و یکوقت در همان حال غرق شدن است و یک حال و هوا هم این است که انسان رو به پیشرفت و بهتر شدن است، میگوییم حول حالنا الی احسن الحال، خدایا به زیباترین فرصتها فرصتهای من را تبدیل کن، به زیباترین و نیکوترین موقعیت ها مرا برسان که از این لحظه لحظه های عمرم بهترین استفاده را ببرم و همان استفاده هایی که بنده های صالحت برده اند، حول حالنا الی احسن الحال من این چنین استفاده ببرم. خدایا فرصت ها و لحظه لحظه های عمرم و حرکات و سکناتم در سال جدید به سمت و سوی احسن حال و بهترین حال و زمان ها و فرصتها متحول کن.

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله

 

 

خطبه دوم:

پروردگارا دلهای ما را به نور ایمان و معنویت و معارف بلند قرآن و اهل بیت منور به فرما پروردگارا برکات و رحمتهای خودت را در سال جدید برای مردم خصوصا نمازگزاران جمعه و جماعت نازل بفرما عاقبت امر همه ما را ختم به خیر بگردان امام راحل و شهدا را از ما راضی و با اولیاءت در این لحظه های پایانی سال مهمان بفرما، پروردگارا رهبر عظیم القدر انقلابمان را طول عمر و سلامت عنایت بفرما اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله،

 مردم تقوای خدا را مد نظر داشته باشیم همانگونه که الحمدالله هم دارید من خودم به حال بعضی از شما مردم غبطه میخورم، آن معنویت و صفا و اخلاص، آن روح ایمانی که در جان و دلتان دمیده شده و نتیجه اش همین شهدای والا مقام و ایثارگری  ایثارگرانی هست که در این شهرستان بروز و ظهور داشته، و نمونه اش معمولاً در جمعه های پایانی سال و ایام عید نمازهای جمعه خیلی خلوت می شود ولی انصافا وقتی آدم می بیند این زنها و مردها در این جمعه آخر سال شان با این همه مشغله در نماز جمعه شرکت می کنند روشن است که خداوند عنایتی کرده به این بندگانش.

سال ۹۶ روزها و لحظات پایانی اش را سپری میکنیم، سالی که گذشت از دو جهت من نکاتی را عرض کنم، یکی در جهت و بعد کشوری و نظام اسلامی. سال پر فراز و نشیبی داشتیم چون بنای من امروز این است که زود خطبه را جمع کنم و شما به برنامه های دیگر تان برسید، خلاصه و مختصر عرض می کنم سال پر فراز و نشیبی داشتیم، آنهایی که جزو نیروهای امنیتی و سیاسی هستند در کشور اشراف دارند می دانند سال بسیار عجیبی بود مردم خواهران و برادران! هم از جهت مسائل سیاسی داخل و خارج، هم از نظر توطئه های دشمنان هم از جهت موفقیتهایی که این نظام و مردم داشته. اولاً شعار و نامی که مقام معظم رهبری برای این سال مشخص کرده بودند، اقتصاد مقاومتی تولید ، اشتغال. مسئولان مربوطه از صدر تا پایین در شهرها و بخشها، حتماً باید بیایند و گزارش بدهند در رابطه با این شعار حضرت آقا چه کار کرده اند، این شعاری که بالاخره با آن اشرافی که مقام معظم رهبری بر کشور، داخل و خارج، نسبت به آسیبها و چالشها و منابع مختلف کشور دارند و همچنین اشرافی که بر توطئه ها دارند تمام آن مطالبات مردم و نظام اسلامی را بصورت اهم و مهم در نظر میگیرند، خلاصه می کنند در یک نام و شعار. مسئله اقتصاد و اقتصاد مقاومتی مربوط به زندگی مردم است. مربوط به زندگی با عزت و استقلال این مردم و ملت است و لذا فرمودند شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید، اشتغال. یعنی هم در بحث تولید، مسئولان و مردم باید کاری کرده باشند و هم در زمینه اشتغال، طرف هم یک دستگاه و یکی دو مسئول نیست، همه مسئولین در تمام قوا و تمام آحاد ملت طرف خطاب هستند، گزارش بدهند ببینند که بودیم سال گذشته این موقع الان با زحمات و برنامه ریزیها به کجا رسانده ایم خودمان و کشورمان را و هر بخشی جداگانه بگوید که چه کار کرده اند به صورت مستند. در شهرستان هم این توقع است.

یکی از مشکلاتی که برای کشور و نظام پیش آمده بود ولی انصافا در این سال با همه فتنه گری ها و توطئه ها به کام دشمن شکست، اما به کام ملت ما به شیرینی تمام و ختم به خیر شد، این داعش بود. داعش و داعشیان تکفیری یک غده چرکین و سرطانی در منطقه بودند و هدف هم نظام و کشور و ملت ما بود دنیای استکبار با پول و ابزار و پشتیبانی و لجستیکی و امثال ذالک و رسانه های خبری و تبلیغاتی همه آمده بودند و این غده خطرناک و آدمکش را سرپا نگه دارند  اما به فضل الهی و با تدبیر نظام و مقام معظم رهبری و همراهی ملت و مسئولین در این سال مسئله داعش هم برچیده شد. امیدواریم در سال های آینده زمینه توطئه ها و فتنه گری های تمام توطئه گران دنیا برچیده شود این هم یک موفقیت بزرگی بود.

ما اغتشاشات دی ماه را داشتیم، خیلی خطرناک بود مطالبات به حق مردم را دشمنان آمدند بر آن موج سواری کردند و دیدید که به کجاها داشت کشیده می شد و دنیا  آمده بود وسط اما با حضور جانانه مردم این هم برچیده شد.

مسئله انتخابات ریاست جمهوری را داشتیم که دشمنان خیلی می خواستند از این انتخابات ما فتنه درست کند اما این انتخابات با حضور جانانه و حداکثری ملت و مردم ما به نتیجه رسید این هم یکی از پیروزی های مردم و نظام اسلامی بود.

۲۲ بهمن امسال هم از آن ۲۲ بهمن های کم نظیر دوران بعد از انقلاب بود که خودتان ملاحظه کردید.

 این خلاصه ای بود از سالی که لحظات و روزهای پایانی اش را می گذرانیم و مربوط به نظام و کشور ما بود.

اما در شهرستان فسا هم یکی دو نکته خدمتتان عرض کنم.

نکته اول انصافا مردم شهرستان فسا خوب درخشیدند، ما از شهریورماه که در خدمت این مردم بسیار عزیز در این شهرستان بودیم با افتخار عرض می کنم، انصافا مردم فسا مردمی عزیز و بزرگ هستند. همانگونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس خوب درخشیدند در این مدتی هم که ما دیدیم و زیارتتان کردیم خوب درخشیدند و آن صفا و صمیمیت و یکپارچگی را دیدیم چه مردم با صفا و مودب و با معرفتی. اما من می خواهم بگویم عزیزان در سال جدید این صفا و صمیمیت را چند برابر کنید. چرا؟ اولاً این صفا و صمیمیت که میگویم مربوط به یک جهت خاصی نیست بلکه از جهات مختلف، بین قومیت های مختلف، بین فسا و شهرها و بخشهای همجوار فسا، بین شهرستان فسا و شهرستان های همجوار و همسایه این شهرستان. تا میتوانید این حالت رقابتی ضرر زننده را کمرنگ کنید. بعضاً دیده میشود و شنیده می شود که می گویند فلان شهرستان اینجور شده و اینجا این جوری است. مردم عزیز شهرستان فسا شما بزرگ استان هستید، بیش از هزار و صد شهید داده اید، نگذارید رقابت ناسالم پیدا شود اگر به عنوان مثال شهرستان داراب یک پیشرفت در یک زمینه داشت خوشحال شوید و بگویید احسن ما در استانی زندگی می کنیم که شهرستانهایش رو به آبادی است. ما باید ببالیم و افتخار کنیم که شهرستان های استان هم دارند جلو می رود ولی باید به فکر شهر خودمان هم باشیم و نگوییم چرا آن دارد جلو می رود، بگوییم چرا ما داریم عقب می افتیم. خدایا کمکمان کن ما هم بتوانیم پیگیر باشیم و شهر و شهرستان را آباد کنیم.

وقتی برنامه ای پیدا می شود مثلاً عیدغدیرخم به مناسبت سال امیرالمومنین خبردار شدیم سال گذشته از شهرستانهای مختلف میآیند این یک افتخار است ما هم اگر برنامه ای آنها داشته باشند باید برویم من امام جمعه هم باید بعضی از مناسبت ها در مجالس آنها شرکت کنم، دیگر مسئولین هم همچنین چون شهرستان فسا غیر از دیگر شهرستان هاست و ذاتاً فرق دارد با آن تاریخ و شخصیت های برجسته ای که الان دارد و گمنام هستند و سابقه ای که داشته با آن ایثارگری ها و از خودگذشتگی هایی که در دوران دفاع مقدس داشته اند. این مردم غیر از آن مردمی هستند که مثلا بعضی خیال میکنند باید بین خودمان هم صفا و صمیمیت باشد و اجازه ندهیم کسی بخواهد فتنه گری بکند، اجازه ندهیم هر بلندگویی با هر اسمی بخواهد اختلاف بیاندازد، بدانید آن بلندگو بلندگوی شیطان است بلندگوی کسانی است که میخواهند شهر نابود شود. در مصالح کلی و منافع ملی شهرستان در راستای پیشرفت شهرستان همه باید دست به دست هم دهند و حرمت یکدیگر را حفظ کنند که الحمدالله همینجور است.

یکی از مشکلاتی که در سالی که گذشت داشتیم و الان هم داریم مشکلات مربوط به اشتغال است، زندگی های مردم، خیلی از خانواده های آبرومند الان شب عیدی غصه دار هستند و سخت برایشان می گذرد به خاطر سختی معیشت و بیکاری و نبود کار. جوان فوق لیسانس در خانه آن هم چهار پنج نفر در یک خانواده در کنار پدر و مادر زندگی میکنند. پدر و مادر خجالت از این بچه می کشد و آن بچه هم خجالت می کشد چه دختر و چه پسر چه کار کنیم کار پیدا شود، همه دست به دست هم دهیم، مسئولان و مردم همه وسط بیآیند اختلافات را در راستای منافع شهرستان و پیشرفت و رفع مشکلات کنار بگذاریم و یکپارچگی را بر محور نظام و ولایت و در شهرستان هم نماز جمعه که خیمه گاه ولایت است یکپارچگی را تقویت کنیم اگر دلمان به شهرمان و مردممان می سوزد اگر نظر و دیدگاه ولایت و نظام را می خواهیم مطمئن ترین جایگاه و نزدیکترین جایگاه به ولایت و نظام و مردم همین نمازجمعه است که زاویه داشتن با ولایت و نماز جمعه ای که منتسب به ولایت و این مردم شریف است است بعید است بخاطر خدا و مردم باشد بلکه بوی فتنه گری خواهد داد.

چالش ها در شهر و شهرستان زیاد است اما این چالشها همه اش مال الان نیست بلکه به گذشته ها برمی گردد، الان باید چه کار کنیم این چالش ها برداشته شود. نکته ای که می خواهم بگویم این است که مسئولان و مردم در سال جدید باید فکر جدیدی بکنید، مسئولان از این حالتی که مثل گذشته در اداره برویم و صبح تا ظهر سرکار باشیم و هر روزمان تکراری باشد از این حال باید در بیایم همه مان باید عوض شویم، یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال، ای خدا ما را متحول کن، یعنی من مدیر هم باید متحول شوم، دستگاه زیر مجموعه من هم کارآمدیش باید چند برابر شود، مردم باصفای ما هم باید متحول شوند.

مشکلاتی که در این شهرستان است، یکی زیرساختهای شهر است، واقعا این شهرستان خیلی مشکل زیرساختی دارد، مسئولان محترم زحمت زیادی میکشند اگر مشکلات کم نمی شود به خاطر گذشته هاست، ولی الان باید یک فکر جدید و برنامه جدید داشته باشیم. دست به دست هم دهیم و اشتغال به حداکثر برساند و بیکاری به حداقل، نباید بگذاریم مسئولان محترم و مردم، سال دیگر این موقع جمعه آخر سال دوباره بگوییم جوان های ما بیکار هستند. الان مسئولین به فکر باشند ببینید چقدر جوان تحصیل کرده و غیر تحصیل کرده بیکار داریم در شهرستان سال دیگر طوری برنامه ریزی کنیم که این ها کم شود، یعنی سال دیگر هیچ جوانی نگوید که من بیکارم. حضرت آقا در جمع خبرگانی ها فرموند من میدانم مشکلات هست ولی مشکلات اینجور نیست که برطرف نشود، یعنی همت میخواهد.

دوم سرمایه گذاری. سرمایه گذاران را جذب کنیم آدم های پولداری که در شهرهای بزرگ کشور هستند حاضرند بیایند و سرمایه گذاری کنند اما ما ها باید بستر را فراهم کنیم. مسئولان باید جذبشان کنند کمکشان کنند و مردم هم باید یکپارچگی شان را حفظ کنند.

ساخت و ساز دکوراسیون شهری. الان در شهر فسا در خیابانها که میرویم این ساخت و سازها مربوط به پنجاه شصت سال پیش است و به درد جوان و خانواده های امروزه نمیخورد فلذا من تشکری داشته باشم از شهردار محترم که گفتند که تمام آن بافت های فرسوده که هرجای کشور که بخواهند تغییر بدهند خراب کنند و بسازند چقدر شهرداری پول می گیرد. ولی ما اعلام کرده ایم در فسا هرکس خانه های فرسوده و بافت های فرسوده که بخواهند تبدیل به بهترش کنند کاملا مجانی است کمکشان هم می کنیم.

بحث بلوارها و خیابان ها، داخل شهر فسا یکی بازارش است اگرچه من شنیدم اعتبارش هم آمده است و یک مقدار هم در درون شهر باید ردیف شود، مسئولان شهر باید پیگیری کنند سال دیگر یک بازار شکیل و زیبا در شأن مردم تحویل بدهند.

میادین و بلوار ها و خیابان ها در شأن مردم فسا نیست باید فکری کرد من خودم آخر شب یک دوری زدم در کمربندی و دیدم که این کمربندی برای شهری مثل فسا زیبنده نیست. باید خیلی کار شود. و همچنین ورودی های شهر فسا هم در شأن این شهر نیست، اگرچه ما در جلسه شورای فرهنگ عمومی در دفتر داشتیم و برای ایام عید پیشبینی کردیم و بنا شده هر مسئولی پیگیری کند و کمکی کنند و کاری بشود و قطعاً هم در ایام عید قول داده اند که متحول شود.

شهرداری فسا هم دارای مشکلاتی است که من عرض می کنم هم خیلی بدهکار است و ساز و کار اداری شهرداری هم خوب نیست. من میخواهم بگویم آقای شهردار محترم با این ساز و کار اداری به بن بست میخورید. در بررسی که کرده ام نیاز دارد که نیروهای کارآمد و متدین و دلسوز و زحمتکش در چرخه مدیریت شهرداری بیاورید و بعضی ها هم که به درد نمی خورند عذرشان را بخواهید.

در رابطه با شهرداری این نکته را بگویم، نیروهای زیادی به اسم شهرداری در سراسر شهر مشغول به کار هستند، به من گفته اند که نزدیک به ۲۰۰ نفر از نیروها اضافه هستند و حقوق می گیرند، اما اضافه هستند یک فکری باید بشود این پولها پول مردم است.

راندمان و بهره وری نیروهای شهرداری در سراسر شهر فسا خیلی پایین است دارند برخی نیرو ها کار می کنند، ولی کاری که یک ساعت می شود جمع کرد، دو سه روز طول میکشد حالا این پول را چه کسی باید بدهد. اگرچه من به شهردار محترم گفتم این جا هم میگویم این را جدی بگیرید اگر میخواهید شهرمان آباد شود.

هماهنگ کردن نیروهای شهرداری با راندمان کار و نیروها خیلی اهمیت دارد

مردم و مسئولین هم با شهرداری بیایند همکاری کنند و عوارض و بدهکاری های شان را به شهرداری بپردازند. بعضیها عوارض بدهکار هستند از طرف شهرداری اعلام شده که تا قبل از عید نوروز اگر کسی عوارض را پرداخت کند، ۲۵ درصد از کل عوارض معاف است. بخشودگی جرائم وسایل نقلیه به شهرداری تا قبل از عید یک عنایتی است که آنهایی که طرف این جرائم هستند زود اقدام کنند نگهداری تجهیزات و وسایلی که برای مردم در شهر تدارک دیده شده، به ما گفتند سرویس بهداشتی در این پارک ها می سازند، امروز لوله کشی می کنند و فردا آن را می برند. این ایستگاه هایی که گذاشته اند، ایستگاه مسافرتی که نزدیک به ۲۵ میلیون تومان هر کدامشان شده است اما به من یکی از اعضای شورا زنگ زدند گفتند شیشه یکی از آن را شکستند اگرچه ممکن است فردی از شهرستانی دیگر بیاید چنین کاری کند ولی شهر شهر و منزل ماست ما باید مواظب باشیم و جلوی آن را بگیریم ما باید محافظ ابزار و امکانات و وسایل شهری باشیم.

نکته دیگر نظافت شهری را خودمان باید جدی بگیریم شهر ما خانه ماست کمک کنیم نیروهای کارگری خدمات شهری را،

و با شهرداری در آبادانی شهرمان همکاری کنیم یکی از شهرها در استان فارس در خبرها دیدم برای تعریض خیابانها و کوچه ها آن افرادی که خانه های شان وسط خیابان آمده و مزاحم است قبل از اینکه شهرداری به سراغشان برود و بگوید خانه شما باید عقب نشینی کند که آنها بگویند این قدر پول میگیرم تا عقب نشینی کنم، خودشان پیشقدم میشوند و میگویند خانه ما مزاحم خیابان های مردم است با یکی از آنها مصاحبه کرده بودند گفته بود تو خودت اصرار می کنی خانه ات را خراب کنند ضرر می کنی، گفته بود شهر ما خانه ماست اگر من عقب نشینی کنم درست است ضرر میکنم و خانه و مغازه ام کوچک میشود اما شهرم اباد می شود. می خواهم بگویم مردم و مسئولین همه باید دست به دست هم دهیم برای آبادانی شهرمان.

نکته دیگر در رابطه با حقوق نیروهای زحمتکش شهرداری که این روزها شنیده اید به من هم زیاد می گویند من دلم می سوزد، این عزیزانی که کارگر هستند و شب عید می شود حتی اگر حقوقشان کامل پرداخت شود با این وضعیت نمی شود، لذا از شهردار محترم و مسئولین امر می خواهم فکری به حال این عزیزان شود، اگر چه شهردار محترم قول داده اند فردا و پس فردا مقداری جبران شود

 ولی مردم و مسئولین اگر همکاری کنند و بدهکاری هایشان را به شهرداری بدهند، این گره هم باز می شود.

نکته دیگر قانون هماهنگ کردن خدمات مدیریت جامع شهری هنوز در کشور اجرا نشده است، ولی میشود در شهرستان فسا مسئولین و شهرداری بنشینند و آن را عملی کنند یعنی همه مسائل شهری را برگردانند به صورت مدیریت متمرکز. مسئولین شهرستان بنشینید و یک هماهنگی برای خدمات شهری در نظر بگیرید یعنی تمام خدمات شهری و امور خدماتی از هر ارگان و اداره ای با هماهنگی شهرداری باشد و شهرداری هم دلسوزانه با استفاده از نظرات کارشناسان مجرب و با مدیریتی عالی و راندمانی بالا شهر را در راستای پیشرفت و جذاب متحول کنند

نکته دیگر توطئه جدید استکبار در رابطه با تفرقه در جهان اسلام با حمایت از شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی، این یک خطر است در دنیای اسلام.

راهیان نور هم الان شروع شده که این پروژه راهیان نور از افتخارات نظام ماست و اگر بخواهیم دفاع مقدس و آثار آن بماند، مردم و مسئولین!  راهیان نور را تقویت کنید.

ثبت نام حوزه های علمیه برادران و خواهران هم شروع شده، آنهایی که بچه های خوش استعداد درس خوان و متدین از خانواده های خوب دارند آنها را تشویق کنید در حوزه ها ثبت نام کنند تا اینها عالم دینی بشوند. اگر بچه های خوب نروند خدای نکرده ممکن است ضعیف ترهایی بروند.....

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله.

 والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته ....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار