|
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 20 2024 دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 20 2024 دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 20 2024
۲۱ آبان ۱۳۹۶ " "
کد خبر: 2067

دیدار رئیس و کادر اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با جمالی زاده امام جمعه فسا در آستانه روز و هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار

امام جمعه فسا در دیدار کادر کتابخانه های عمومی این شهرستان:

 با وجود تکثر رسانه های شنیداری و دیداری و فضای مجازی و گسترش اطلاعات و  پیشرفت تکنولوژی و تنوع امکانات و ابزار  انتقال اطلاعات هنوز هیچ جایگزینی برای کتاب متصور نمی باشد/
/کثرت تألیفات تأثير گذار منحصر بفرد بسیار وزین علمی فلسفی تفسیری و فرهنگی هنری ادبی از مؤلفان برجسته فسایی در طول تاریخ، بهترین دلیل بالندگی فرهنگ و تمدن این شهرستان بزرگ و کهن است.

به مناسبت هفته کتاب، رئیس و کتابداران اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا با امام جمعه محترم فسا، حجت الاسلام و المسلمین جمالی زاده رفسنجانی دیدار کردند.
امام جمعه فسا در ابتدا ضمن تبریک هفته کتاب به کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان فسا، اظهار داشت:

در رابطه با هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار همین امتیاز کافی است، که ایام بزرگداشت علامه طباطبایی پدر متفکرین دینی ما در عصر حاضر، به روز و هفته کتاب نامگذاری شده که به فال نیک می گیریم که فرصت مناسبی جهت تبلیغ، ترویج و شناساندن نقش و جایگاه کتاب و کتابخانه و کتابدار می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین حسین جمالی زاده در ادامه اظهار داشت: در قدیم تاثیرگذاری و نقش کتاب در ترویج علم بشری خیلی عیان بوده است. اما امروز به خاطر کثرت و تنوع ابزار و تکنیک های پیشرفته اطلاع رسانی و صفحات الکترونیکی، احساس می شد که ارزش کتاب و کتابخوانی کمرنگ بشود. اما می بینیم و روز به روز مشخص می شود که هیچ صفحه مجازی و دیگر وسایلی، جای کتاب را نمی تواند بگیرد.
وی اظهار داشت: با وجود تکثر رسانه های دیداری و شنیداری و فضای مجازی و گسترش اطلاعات و پیشرفت تکنولوژی و تنوع امکانات و ابزار انتقال اطلاعات، هنوز کتاب در سکوی اول انتقال اطلاعات بوده و هیچ جایگزینی برای آن متصور نمی باشد
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فسا درباره نقش و جایگاه کتاب گفت: و هر چقدر بشریت امروز اعتیاد به فضای مجازی داشته باشد، ولی برای این که دلش آرام بگیرد نیاز دارد به کتاب که در حقیقت مستند معلومات بشری و تمدن انسانی کتاب است. وی تأکید کرد: حقيقتا کتاب یک سرمایه بی بدیل بوده و نقش آن در پیشرفت علم، تمدن و صنعت و تکنولوژی برکسی پوشیده نیست و آنچه که گذشته و معلومات گذشته را به نسل آینده منتقل می کند همین کتاب و قلم است که قرآن کریم نیز در 1400 سال پیش به آن قسم خورده است.

امام جمعه فسا درباره جایگاه علمی شهرستان فسا نیز اشاره کرد و افزود: یکی از نشانه های تمدن سازی یک جامعه این است که ارتباط بشر و نسل او با کتاب چگونه است.
 وی افزود:
کثرت تألیفات تأثیرگذار منحصر بفرد بسیار وزین علمی فلسفی تفسیری و فرهنگی هنری ادبی از مؤلفان برجسته فسایی در طول تاریخ بهترین دلیل بالندگی فرهنگ و تمدن این شهرستان بزرگ کهن است.
حجت الاسلام و المسلمین حسین جمالی زاده در پایان تأکید کرد: تا می توانید هم از حیث کمی و هم کیفی کتابخانه های سطح شهرستان اعم از شهر و روستا را توسعه داده و به وضعیت موجود قانع نباشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار