|
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 29 2024 دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 29 2024 دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 29 2024
۶ فروردين ۱۴۰۳ " "
کد خبر: 3956

خطبه های نماز جمعه ٢٥ اسفند ١٤٠٢ مصادف با ٤ رمضان ١٤٤٥ فسا

روزهای پایانی سالِ مهار تورم و رشد تولید هستیم که جا دارد مسئولین به مردم گزارش دهند که در رابطه با عملیاتی شدن این شعار سال چه کرده‌اند. مسئولین در برخی رده‌ها بعضی مواقع جوری صحبت می کنند که شایسته این مردم عزیز ما نیست. خیلی دقت کنند، گزارش که می دهند کاملا شبهات ذهن مردم را با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی و زندگی مردم، مدنظر قرار دهند.

حجة الاسلام والمسلمین جمالی زاده امام جمعه شهرستان فسا:

???? روزهای پایانی سالِ مهار تورم و رشد تولید هستیم که جا دارد مسئولین به مردم گزارش دهند که در رابطه با عملیاتی شدن این شعار سال چه کرده‌اند. مسئولین در برخی رده‌ها بعضی مواقع جوری صحبت می کنند که شایسته این مردم عزیز ما نیست. خیلی دقت کنند، گزارش که می دهند کاملا شبهات ذهن مردم را با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی و زندگی مردم، مدنظر قرار دهند.
مثلا از مسئولی سؤال شده که تورم در مواد خوراکی رشد فزاینده داشته. آن مسئول جواب داده؛ اگر ما نبودیم بیشتر می شد و این بیان شایسته نیست.
رئیس جمهور محترم بارها گفتند آماری که مسئولین می دهند؛ هم باید محسوس باشد هم قانع کننده.  
لذا در این پایان سال لازم است مسئولین استانی و شهرستانی در رده های مختلف نسبت به اقدامات خود به خصوص در حوزه تولید و اشتغال در راستای پیشرفت شهرستان به مردم گزارش دهند. ستاد نماز جمعه هم آمادگی دارد برای حضور مسئولین جهت ارائه گزارش در قبل از خطبه ها شرایط لازم را فراهم نماید.

???? همه ما و شما شاهدیم که شهردار محترم فسا جناب آقای مهندس ساداتی در این مدت مسئولیت به دور از حاشیه ها، در جای جای شهر کارهای عمرانی خوبی انجام دادند، حقوق و مزایا و عیدی تمامی نیروهای شهرداری را قبل از عید امسال کامل پرداخت کردند. سعی داشتند در خدمت‌رسانی نگاه فراگیری داشته باشند و لذا به نیابت از شما مردم قدرشناس، از ایشان و همکارانشان در شهرداری تشکر می کنم.
به عنوان امام جمعه، شهرداران زیادی را در فسا و شهرهای مختلف دیده‌ام ، ولی ایشان را از حیث اداره امور و خدمت‌رسانی، برجسته یافته‌ام و چه بسا اگر اقتضائات اجازه می داد بیشتر ایشان می درخشیدند.

???? اسلام، دین سمحه و سهله است؛ هم سهله است چون تکالیف دست و پاگیر و شاقّ و حَرَج آمیز در آن وضع نشده، و هم سمحه و با گذشت است ، چون هرجا که انجام تکلیف توأم با مضیقه و در تنگنا واقع شدن گردد، آن تکلیف برداشته و ملغى مى شود.
کسی که مریض و مسافر و معذور است و یا روزه برایش ضرر دارد روزه بر او واجب نیست، اما روزه‌خواری علاوه بر اینکه از شریعت اسلام به دور است و غریب، با قطع نظر از دین، از ادب انسانی هم به دور است.
الحمدلله مردم ما، مراقبت دارند ولی دستگاههای مسئول مواظب باشند و تسامح نکنند. کاملا و با دقت به وظایفشان طبق قانون عمل کنند که خواسته همه مردم ما همین است.

???? متاسفانه کمبود بارش باران، باعث می‌شود كه ما در تابستان سال آينده، هم مشكل كمبود آب شرب داشته باشيم و هم مشكل كمبود آب كشاورزي. علاوه بر اينكه عشاير و دامداران عزیزمان، با مشكل جدي مواجه بشوند كه جا دارد از هم اکنون ادارات جهاد كشاورزي و امور عشایری با برنامه‌ریزی، فكري كنند.
چند سال است که علاوه بر اينكه در سطح شهرستان با كمبود نهادهاي دامي و مشکلاتی در این زمینه مواجه هستيم، متاسفانه تدبیر مناسبی در راستاي خشكسالي براي كشاورزان و دامداران محروم‌مان اجرا نشده که آینده كشاورزی و دامداری منطقه را در ابهام قرار داده که مسئولین محترم تا دیر نشده فکری کنند.

???? به شب تحویل سال نو نزدیک می‌شویم. الحمدلله غالب بازاریان عزیز همچون گذشته اهل انصاف و کمک کار خواهند بود. ولی ممکن است در اثر غفلت مجالی جهت ظلم به مشتری و یا فروشنده پیش بیاید که لازم است خود بازاریان با همکاری دستگاه‌های نظارتی مراقبت کنند.

???? ما هم اکنون دو عید را داریم تجربه می کنیم. یکی عید ماه رمضان که در روایات داریم ماه رمضان عید اولیاء الله است، که جا دارد در جای جای شهرستان، فضای جشن و شادی ویژه‌ای ایجاد شود، پررنگ‌تر از سابق بخاطر مهمانی خدا، بخصوص برای جوانان و نوجوانان، در سنت ما هم این بزرگداشت ریشه داشته و اعمالی چون خوراکی‌های خاص این ماه، غبار روبی مساجد، افطاری دادنهای دسته جمعی و دستگیری از مستمندان، برای همین است.
و جشن دیگر، عید نوروز است که آن هم جایگاه ویژه ای دارد.
اما خیلی ها شرایطشان اجازه نمی دهد مزهٔ عید را بچشند که نیاز به مواسات و همدلی دارد مثل همیشه ولی امسال پررنگتر، که الحمدلله مردم و گروههای مختلف به فکرند ولی تا دیر نشده هر کسی در حد خودش به میدان بیاید و در بین خویشاوندان، اگر گرفتار ی داریم و یا محله زندگی خودمان و یا شهر و روستایمان، دستشان را بگیریم و اگر کسی را سراغ نداریم از طریق مراکز مطمئن جمع آوری کمکها، در این امر مهم سهیم باشیم.

???? در بین الصلوتین امروز به مناسبت روز شهردار به پاس خدمات فراگیر مجموعه شهرداری فسا، از طرف امام جمعه محترم
 از آقای مهندس ساداتی شهردار محترم این شهر با اهداء لوح و هدیه، تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار