|
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 04 2024 شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 04 2024 شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 04 2024
۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ " "
کد خبر: 3968

خطبه های نماز جمعه ١٧ فروردین ١٤٠٣ مصادف با ٢٥ رمضان ١٤٤٥ فسا

حجة الاسلام والمسلمین جمالی زاده امام جمعه شهرستان فسا: همزمانی شهادت سرداران و فرماندهان عالیقدر سپاه -سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی و سرلشکر شهید محمد هادی حاج رحیمی- و پنج تن از هم‌رزمان این عزیزان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق با شهادت جمعی از عزیران حافظ امنیت در چابهار و راسک از استان سیستان و بلوچستان توسط گروه تروریستی جیش الظلم نشان از پیوند اشرار و تروریست‌های وهابی شرق کشور با صهیونیست‌های اسرائیل دارد.

 حجة الاسلام والمسلمین جمالی زاده امام جمعه شهرستان فسا:
 همزمانی شهادت سرداران و فرماندهان عالیقدر سپاه -سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی و سرلشکر شهید محمد هادی حاج رحیمی- و پنج تن از هم‌رزمان این عزیزان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق با شهادت جمعی از عزیران حافظ امنیت در چابهار و راسک از استان سیستان و بلوچستان توسط گروه تروریستی جیش الظلم نشان از پیوند اشرار و تروریست‌های وهابی شرق کشور با صهیونیست‌های اسرائیل دارد.
▫️ در رابطه با تحلیل‌هایی که این روزها در رسانه ها می‌شود هر چند آزادند ولی لازم است دوستان توجه داشته باشند؛ در تحلیل اینچنین حوادثی که به امنیت ملی گره خورده و ابعاد آشکار و نهان متعددی دارد، در پازل دشمنان نیافتند.
کوچکترین بی تدبیری در مقابله با این فتنه‌ها، خطرات جبران ناپذیری به دنبال دارد.
قطع داشته باشیم نظام اسلامی ما با تدبیر، بهترین روش را در برابر دشمنان اتخاذ خواهد کرد. ضربه را خواهد زد و انتقام خواهد گرفت. آیا سال گذشته من و شما فکر طوفان‌الاقصی را که حیثیت اسرائیل را بر باد داد می کردیم؟ ولی دیدیم چه شکست جبران‌ناپذیری بر صهیونیست‌ها تحمیل شد.
البته دست کم گرفتن امنیت ملی در تحلیل ها سابقه دارد ولی باید مواظب باشیم.
▪️مسئولین مرتبط باید تدابیری جهت حفظ این سرمایه های نظامی و سردارانی که تجربه‌های چهل و اندی ساله را در میدان های پرخطر و بحران های گوناگون به دست آورده بيانديشند، تا کشور و مردم و نظام از وجود باارزش این چنین عزیزانی محروم نشود.

 از حضور باشکوه شما مردم در راهپیمائی قدس امروز تشکر می‌شود.
حال دیگر بر همگان روشن شده که ماهیت اسرائیل و تنها فلسفه وجودی‌اش در منطقه، نیابتی عمل کردن از طرف استکبار جهت بر هم زدن وحدت و فرهنگ و آرامش مسلمانان است.
اکنون آینده این رژیم بیش از پیش مبهم شده، و لذا از هیچ جنایتی دریغ ندارد. به تعبیر رهبری معظم انقلاب الان این رژیم غاصب به مثابه یک پادگان تروریستی عمل می کند.

 فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران ضمن حمایت از عملکرد دولت خصوصاً در مسائل زیربنایی تأکید داشتند: فعالیت ها و تلاش های دولتمردان باید در زندگی مردم، ملموس باشد و مردم در زندگی‌شان ببینند.

 خطبه اول:
 اعمال و مناسک دینی به سان صورت و قالب و شکلی‌ست که آن را به احکام تکلیفی می شناسیم و به این دستورالعمل های دینی شریعت گفته میشود. با این مناسک عبادی، انسان به شریعه و ساحل حقیقت و روح دین می‌رسد.
 از آیات و روایات استفاده می شود که آن روح و حقیقت دین و دینداری، تسلیم و تعبد در برابر خداوند و حق و حقیقت است لذا آن اعمال و عباداتی اثر دارد که آمیخته با روح تعبد و تسلیم در جان متدین باشد.
هر کدام از دو بُعد ظاهر و باطن دین، بدون دیگری، انحراف است. از این‌رو در اسلام، نه دین متحجرانه قابل پذیرش است که صرفا به ظواهر و مناسک و آداب خشک مذهبی و آیین‌های دینی بدون روح، اکتفا کند و نه چون برخی ادیان و مذاهب نوظهور عرفانی که بی‌اعتنای به مناسک ظاهریِ مشروع شده‌اند.
 تسلیم و تعبد درونی متدین به عنوان حقیقت دین، آثار و ثمرات فردی و اجتماعی عظیمی دارد که در آیات قرآنی و سخنان معصومین علیهم السلام به آن پرداخته شده مِن جمله: ۱- وحدت آفرینی و کم کردن و از بین بردن اختلاف بین امت ۲- حاکمیت عدل و تقابل با بی‌عدالتی و تبعیض و ظلم و فساد ۳- معرفت و حکمت ۴- اخلاص ۵- تفقه در دین ۶- صداقت و امانت داری ۷- انصاف و مواسات که پوسته سخت دین به واسطه تخلّق به آن شکافته می شود.
اینها نشانه ها و ثمرات و آثار حقیقت و روح دین است.
 هر چقدر دربارۀ حقیقت دین کوتاهی شود، دین بیشتر زیر سؤال رفته و بیشتر لغو و بی‌فایده بلکه عاملی مضر و مانع سعادت بشری جلوه می‌کند. مشکلات و گرفتاری ها و اختلافات و کینه‌ها در بین مسلمانان بیشتر می شود.

 در جریان عاشورا طرفین بر سر مناسک و ظواهر دین دعوا ندارند؛ بلکه بر سر حقیقت و روح دین است. جنگ روز عاشورا بین مسلمین و کفار نبوده بین دو گروه از مسلمین است همچون جنگ های جمل و صِفِّین و نهروان زمان امیرالمؤمنین علیه السلام.
اهل سقیفه و اتباع آنها همچون بنی امیه ظواهر دین را مراعات می‌کردند ولی عاری از حقیقت و روح دین.
 کعب الاحبار منافق که یهودی الاصل بود روی منبر پیامبر می‌نشست و در جمع مسلمانان و در حضور خلیفه دوم، از تفسیر قرآن و حدیث رسول خدا صلی الله علیه و آله و قیامت می‌گفت و عمر بن خطاب زار زار گریه می‌کرد!  
نهروانی های حافظ و قاری و مفسر قرآن و شب زنده داران عابدِ پینه بر پیشانی بسته با آن ظاهر مقدس که نمازجماعت و جمعه با امیرالمؤمنین علیه السلام را تحریم کرده بودند می آمدند در همان مسجد کوفه در کنار جماعت حضرت، نماز فرادا می خواندند و حال و هوای ظاهری و لحن قرائت نمازشان، دلهای یاران حضرت را می لرزاند.
وقتی دین و دینداری از روح و حقیقت دین، تهی و در نهایت منحرف شود، آنوقت انسان‌های متدینِ به چنین دینی بسیار خطرناک می‌شوند که ابن ملجم ها و شمرها نتيجه آن می‌شود.

 در قرآن هم به خاتم انبیاء که اشراف بر تمام عالَم و باطن افراد دارد خطاب می کند و می فرماید؛ اعمال و عبادات ظاهر برخی افراد که ظاهری آراسته همراه با خوش گفتاری و خوش رفتاری آنان که از حقیقت و روح دینداری به دورند تو را شگفت زده و جذب نکند که اینها مثل چوب خشک تکیه داده بر دیوار هستند، بی‌ثمر و تهی از فکر و تعقل و معرفت. بعد خداوند در قرآن کریم بر آنها مرگ می فرستد" قاتَلَهُمُ الله" از پیامبرش با تعبیر"فَاحْذَرهُم" می خواهد از این جماعت ظاهر فریب دوری کند و نزدیکشان نشود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار