|
يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 19 2024 يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 19 2024 يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 19 2024
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ " "
کد خبر: 3978

خطبه های نماز جمعه ٧ اردیبهشت ١٤٠٣ مصادف با ١٧ شوال ١٤٤٥ فسا

حجة الاسلام والمسلمین جمالی زاده امام جمعه شهرستان فسا: یکی از معضلات در مسیر تحصیل جوانان و نوجوانان دانش آموز ما، وجود تبعیض در امکانات و کیفیت تحصیل بین مدارس عادی دولتی و مدارس خاص است. این تبعیض آثار شکننده و جبران‌ناپذیری بر دانش آموزان مستعد محروم دارد که باید فکری شود. معلمین عزیز و بزرگوار تلاش کنند تا از دل این کلاس‌های درس، با استفاده بهتر از ظرفیت موجود، استعداد دانش‌آموزان علاقمند به تحصیل از شکوفا شده و در نتیجه نیروهای مؤثر باسواد و پژوهش‌محور تحویل جامعه بدهند که قطعاً در دنیا و آخرت مأجور خواهند بود.

حجة الاسلام والمسلمین جمالی زاده امام جمعه شهرستان فسا:
 یکی از معضلات در مسیر تحصیل جوانان و نوجوانان دانش آموز ما، وجود تبعیض در امکانات و کیفیت تحصیل بین مدارس عادی دولتی و مدارس خاص است. این تبعیض آثار شکننده و جبران‌ناپذیری بر دانش آموزان مستعد محروم دارد که باید فکری شود.
 معلمین عزیز و بزرگوار تلاش کنند تا از دل این کلاس‌های درس، با استفاده بهتر از ظرفیت موجود، استعداد دانش‌آموزان علاقمند به تحصیل از شکوفا شده و در نتیجه نیروهای مؤثر باسواد و پژوهش‌محور تحویل جامعه بدهند که قطعاً در دنیا و آخرت مأجور خواهند بود.
 در حال حاضر طبق آمار، حدود یک پنجم کل جمعیت کشور را دانش‌آموزان تشکیل می دهند یعنی در حدود ۱۷ میلیون نفر جوان و نوجوان این کشور در اختیار آموزش و پرورش است که کار پژوهشی مداوم برای اداره و بهبود مسائل فرهنگی همراه با آسیب‌شناسی دقیق و علمی را می طلبد.

 با اینکه موضوع کار و کارگری در اسلام از جایگاه ممتازی برخوردار است و در بیانات بزرگان انقلاب در طول دوران انقلاب تاکنون بر رفع مشکل قشر کارگر تأکید می شده ولی هنوز در مواردی کارگران عزیز ما دچار گرفتاری هستند همچون: قراردادهای موقت و مشکل بیمه کارگران و وضعیت معیشتی این قشر در برخی مراکز و امثال ذلک که مسئولین کشوری در هر سه قوه، باید فکری اساسی نسبت به این مشکلات با در نطر گرفتن حقوق کارفرمایان در راستای ارتقای جایگاه کار و کارگری در کشور داشته باشند.
 در حالی که رئیس‌جمهور محترم بارها بر حل هرچه سریع‌تر مشکل بیمهٔ کارگران تاکید کرده و دستور فوری در این زمینه داده اند اما متأسفانه به گفته برخی کارگران، طی چهارسال گذشته، علاوه بر اینکه هیچ سهمیه جدیدی برای بیمه کارگران شهرستان لحاظ نشده، بلکه بیمه ده‌ها کارگر را هم قطع کردند. سزاوار نیست این قشر را اینچنین در زحمت قرار دهیم.

 مردم عزیز، مشکل کم آبی و صرفه جویی را در زندگی خود مد نظر قرار بدهند و مسئولین هم تلاش کنند با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و تابستان، بر توزیع و مصرف آب به نحوی مدیریت کنند که مردم ما دچار مشکل نشوند.

 در شهرستان فسا، بر اثر بارش‌های اخیر، به بخش کشاورزی و به کشاورزان ما طبق گفته کارشناسان، بیش از چندین میلیارد تومان خسارت وارد شده که مسؤلین جهاد کشاورزی استان تلاش کنند تا این خسارتها را خصوصاً در محصول گندم به آنان پرداخت کنند تا بخشی از مشکلات آنها حل شود.

 نکته‌ای را رهبری معظم انقلاب در دیدار اخیر جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح با ایشان در رابطه با عملیات وعده صادق سپاه بر علیه رژیم غاصب اسرائیل تأکید کردند که مردم و مسئولین ما باید به آن توجه کنند و آن اینکه: موضوع اصلی در عملیات موشکی پهپادی اخیر سپاه علیه اسرائیل، «اثبات ظهور قدرت اراده ملت و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است نه تعداد موشک‌های شلیک شده و یا تعداد موشک های به هدف اصابت کرده.  مسأله مهم قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل این ملت‌ جوانه زد. مسألهٔ شکست هیمنه اسرائیل و قدرتهای بزرگ حامی اوست. مسألهٔ تشجیع و قوت قلب مسلمانان و آزادیخواهان در سراسر دنیاست که با این عملیات ایجاد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار