|
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024 شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024 شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024
۲۰ فروردين ۱۴۰۱ " "
کد خبر: 3503

خطبه های نماز جمعه 19 فروردین ماه 1401 مصادف با 6 رمضان 1443 فسا

امام جمعه شهرستان فسا: روز ١٩ فروردین که به عنوان روز فسا نامگذاری شده، فرصت مناسبی برای بیان فرهنگ و سابقه علمی و مذهبی، معرفی چهره‌های ماندگار و قهرمانان شهر و نیز ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این خطه و معرفی به مردم سراسر کشور است. شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی مطرح شد، سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است. رهبری معظم، اقتصاد دانش‌بنیان را چنین تعریف می‌نمایند: «اقتصاد دانش‌بنیان یعنی اینکه دانش و فنّاوری پیشرفته، نقش‌آفرینیِ فراوان و کاملی داشته باشد در همه‌ی عرصه‌های تولید». اگر متولیان امر در قوای مختلف کشور به دور از برخوردهای شعاری و تشریفاتی این راهبرد را مد نظر قرار داده، حقیقتا به میدان عمل بیایند و با مشورت از نخبگان، این شعار را به صورت زمان‌بندی در تمام زوایای کشور عملیاتی کنند، وضعیت کشور متحول خواهد شد. مثلا در بخش کشاورزی که مشکلات بسیاری داریم حرکت به سمت علمی شدن کشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار است و مزیت‌های کلانی برای کشور خواهد داشت. در کلام رهبری معظم انقلاب به سه مورد مهم از ترقی این حوزه اشاره شده: ۱- «امنیت غذایی»، ۲- «افزایش درآمد کشاورزان»، ۳- «حل مشکل کمبود آب» حادثه روز سه‌شنبه ۱۶فروردین در صحن پیامبر اعظم (جامع رضوی) حقیقتاً دلهای مردم ما را جریحه‌دار کرد. روز سه‌شنبه فردی مسلح به سلاح سرد (چاقو) با حمله به سه روحانی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی(ع) دو نفر از آن‌ها به شهادت رسیدند و یک روحانی دیگر با جراحت‌های فراوان در بیمارستان بستری‌ست. ضارب قاتل، ازبک‌تبار اهل افغانستان است که یک سال پیش به‌صورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده و سپس در مشهد اقامت گزیده است. این ملعون، دارای تفکرات تکفیری است که شیعیان را رافضی و مجوس می‌داند و معتقد است باید خون شیعیان ریخته شود. ۶ متهم دیگر به همکاری با او، از جمله دو برادرش، توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آن‌ها ادامه دارد. در یک جمع‌بندی کلی؛ اهداف دشمن از اینگونه حوادث را می‌توان در سطح کلان وحدت‌شکنی، در سطح جهان اسلام انحراف افکار عمومی از مساله فلسطین و قدس، در سطح منطقه‌ای به چالش کشیدن گفتمان مقاومت، در سطح همسایگان ایجاد و تشدید کدورت بین دو کشور همسایه، نام برد که با قداست‌شکنی، آشوب‌گری، فضاسازی رسانه‌ای، درصدد ضریب دادن به اهداف خود هستند. اولا- متولیان حرم رضوی خیلی می بایست مراقبت بیشتر می کردند که حرمت حرم آن هم در ماه رمضان شکسته نمی شد. ثانیاً- مردم ما متوجه باشند اینچنین حوادث دردناک ربطی به شیعه و سنی و ایران و افغانستان و دیگر ملل اسلامی ندارد و توطئه دشمنان شکست خورده است. تنها هوشیاری ماست که این نقشه‌ها هم نقش برآب خواهد شد. ثالثا- مگر این سه روحانی چه کرده بودند؟! فقط و فقط در خدمت مردم بودند. بنابر نقل خانواده محترم یکی از این عزیزان، دعای دائمی‌شان، شهادت در راه خدا بود که به آرزوی خود رسیدند و از خداوند شفای عاجل آن روحانی مصدوم این حادثه را از خداوند متعال خواستاریم.

خطبه های نماز جمعه  19 فروردین 1401 مصادف با  6 رمضان 1443 فسا

خطیب جمعه: حسین جمالی زاده

خطبه اول: هدف از قیام حضرت مهدی موعود علیه السلام به مناسبت نیمه شعبان

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

بسم الله الرحمن الرحیم

الْحَمْدُ وَ الثّناء لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين، ثُمَ الصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ علی سیّدنا و نبیّنا أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّد صلواتُ اللهِ وَ سَلامُه عَلَیهِ و عَلی آله، الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ، سِیَّمَا بقیةِ الله في الاَرَضین، روحی وَ أَرْوَاحُ الْعَالَمِینَ لِتُرَابِ مَقْدَمِهِ الْفِدَاء. وَ لَعْنَةُ الدائم عَلَی أَعْدائِهِمْ مِنَ الْآنَ، إِلَی قِیَامِ یَوْمِ الدِّین،

اُوصِيكُم عِبادَ اللّهِ و نَفسی بِتَقوَی الله

 إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَنَهَرٍ

فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُّقْتَدِرٍ

ماه مبارک رمضان بر همه شما خواهران و برادران نمازگزار مبارک باشد.

ماه با شرافتی که خبر آمدنش را خاتَم انبیاء (صلی الله علیه و آله) اینگونه نه فقط به اصحاب و مردم یثرب که به همه بشریت تا دنیا دنیاست اعلان نمودند:

أیُّهَا النّاسُ ، إنَّهُ قَد أقبَلَ إلَیکُم شَهرُ اللّه ِ بِالبَرَکَةِ وَالرَّحمَةِ وَالمَغفِرَةِ ،

عزیزان روزه‌دار!

خودمان را مخاطب این خطاب و بشارت رسول اکرم صلی الله علیه و آله ببینیم!

در نهایتِ لطافت و ظرافت، فرموده

إنَّهُ قَد أقبَلَ إلَیکُم

یعنی آی مردم! این ماه خدا به شما اقبال کرده

ماه رمضان را تصور کنیم و صاحب این ماه را،

حال

این اقبال ماه رمضان به شما، به چه معناست؟

اگر «اقبال» را، به معنی گشودن معنا کنیم؛

کأنَّ ماه مبارک رمضان دست‌هایش را جهت در برگرفتن ما بندگان خدا، گشوده.

و یا نه، اقبال را به قبول و پذیرفتن، معنا کنیم.

یعنی این شهر الله العظیم، ما را با همه ی داشته و نداشته،  خوب و بدمان، هر چه که هستیم قبول مان کرده. یعنی ای بندگان خدا، هر چه که هستید قبول تان کردم.

و یا نه، این تعبیر را می شود داشت که این ماه و صاحب این ماه به سمت شما می‌آید. این عبارت در نزد برخی از اولیاء الله ناظر به معنی «قَبَّلَ» است که معنا شده است؛

یعنی، این ماه خدا می‌بوسد شما را. کأنَّ این ماه خدا، آنقدر مهربان و رئوف است که از رسیدن به شما، شادمان شده و شما را می بوسد.

 ان‌شاالله در این شش روز اولی که گذشت اقبال این ماه را دریافته باشیم . در بر گرفته شدن به این ماه را چشیده باشید. طعم شیرین بوسه این ماه را دریافته باشید و به سرمستیِ از این وصل، نائل شده باشید که غیر از این، خسارت است و حسرت

و به قول حافظ :

 کآخَر ، ملول ، گردی، از دست و لبْ گَزیدن

این ماه با همه ی رحمت ها و برکاتش طی می شود و تمام می شود

 به هوش باشیم تا محروم نمانیم.

رحمتِ این ماهِ نورانی، بسیار فراگیر و برای اذهان ما شگفت آور است.

یک نمونه‌اش را اشاره کنم :

ببینید عزیزان !

در این عالَم، افعال و رفتارهای بشر بر اثر اختیار ارزش پیدا می کند و افعال و رفتار غیر اختیاری و غیر ارادی ارزش معنوی ندارد .

ولی شگفت آنکه فقط در این ماه است که امور غیر اختیاری و غیر ارادی هم اثر امور اختیاری پیدا می کند.

 مگر آن وجود مبارک و سراسر مهربان در آن خطبه شعبانیه نفرمود :

 انفاسکم فیه تسبیح و نومکم فیه عبادة

نَفَس های شما تسبیح و خواب تان عبادت است.

نفس کشیدن که ارادی و اختیاری نیست، خواب هم به اراده نیست

ولی این ماه رمضان، نَفَسی که بی اختیار کشیده اید را منقلب می کند و می‌شود سبحان الله و تسبیح،

مبادا این حرف ها که باورش برای برخی از ماها سخت بوده را انکار کنیم و در آن تشکیک کنیم.

مبادا اینها را اغراق بدانیم.

یا سعی در تأویل و تفسیر داشته باشیم.

شهرالله است.

مرحوم میرزا جواد آقای ملکی تبریزی استاد امام راحل (اعلی الله مقامهما) در کتاب المراقبات شان، به این نکته، تذکر می دهند که

 از عوامل محرومیتِ از مواهب این ماه بزرگ و فرصت عظیم رمضان المبارک، انکار ما وَرَدَ عَنِ المعصومین مِن آثارِ بعضِ الاعمال، است.

بعد تحلیل دقیقی از نحوه مواجهه انسان با این امور دارد و می فرماید: همه اینها از جهل و خفای این امور نزد اذهان عموم مردم که مشوب به محسوسات است، ناشی می شود .

و در نهایت می فرمایند : فللمصدقین للأدیان و الانبیاء أن لایرتابوا فیما یُخبِرُهُمُ النبیُ الصادقُ من خواص الاعمال، فإن الریبَ مِن شُعَبِ الکفر لایجتمع مع الایمان ...

و حرف های بسیار زیبا و قشنگی دارد که وقت نیست و تکیه کلام من هم نیست.

دعا کنید شما که به حقیقت این ماه آشنا هستید برای امثال من و بندگان محروم که بتوانیم از این ماه بهره ببریم.

 

در میان اعمال این ماه،

 روزه و امساک از خوردنیها و آشامیدنیها بسیار برجسته است.

اگر به ما دستور داده شده در نماز های واجب یومیه، در رکعت های اول و دوم از خدا استعانت و کمک بجوییم : ایاک نعبد و ایاک نستعین،

خداوند اسباب و وسیله کمک ‏رسانی خودش را هم به ما بیان فرموده است. که

(واستعینوا بالصّبر والصّلوة)

یعنی به وسیله صبر و نماز از خدا کمک بجویید

که در روایات اهل‌بیت علیهم السلام، مراد از صبر را «روزه» معرفی کرده اند.

و

در روایتی به نقل از کتاب کافی مرحوم شیخ کلینی و مَن لایَحضُرُهُ الفقیه مرحوم شیخ صدوق رضوان الله تعالی علیهما از امام صادق علیه السلام آمده که فرمودند:

«إذا نزلت بالرّجلِ النازلةُ والشِّدَّةُ فَلیَصُم»

هرگاه برای هر یک از شما، مشکل یا گرفتاری شدیدی پیش آمد برای دفع یا رفع آن، روزه بگیرد که ناظر به این است که با روزه گرفتن، مشکلات را از خود و زندگی برطرف کنید

به این معناست که، باطن روزه چنین قوَّت و نیرویی دارد که انسان را بر جهان طبیعت ـ به اذن خدا ـ پیروز کند.

این روزه هم مراتبی دارد و هر مرتبه ای آثار خاص خود را.

پایین ترین مرتبه اش برکناری از مفطرات است. همین نخوردن و نیاشامیدن و یک سری از امور را ترک گفتن. همین که در رساله ها آمده

و اثرش اداء تکلیف است.

ولی بالاترین مرتبه روزه، رؤیت و لقاء حق را در پی دارد.

در حدیت «صوموا لرؤیته و اَفطروا لرؤیته»

(که به صورت «صُم للرؤیة و افطر للرؤیة» و «صُم لرؤیته و افطر لرؤیته» در روایات شیعه

و هم چنین به صورت «صوموا للرؤیة و افطروا للرؤیة» در احادیث شیعه و سنی وارد شده است.)، در حقیقت روایتی است از نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم)که در آن ملاک آغاز و انجام ماه مبارک رمضان تشریح و بیان شده است. معمول مفسّرین و  فقها، ضمیر «ها» را به هلال ماه برگردانده اند

یعنی با دیدن هلال ماه رمضان، روزه را شروع کنید و با دیدن هلالِ ماهِ شوال، آن را ختم نمایید.

ولی برخی از عرفا و مفسرین، ضمیر «ها» را به خداوند برگردانده اند به این معنا که غایت صوم و روزه، رؤیت جمال الهی قرار گرفته است

 هم روزه تان به این نیت باشد که با این روزه خدا را ببینید و افطارتان هم با خدا دیدن و جمال حق را مشاهده کردن، همراه باشد

که در روایتی به نقل از وسائل الشیعه مرحوم شیخ حُرّ عاملی رضوان الله تعالی علیه، از امام صادق(علیه السلام) که فرمودند:

 «للصائم فَرحَتانِ : فَرْحَةٌ عند إفطاره و فرحة عند لقاء ربِّهِ،

یعنی برای روزه‌دار دو وقت خوشحالی و سرور مقرر شده : یکى هنگام افطار و دیگرى هنگام لقاء پروردگار.» که برخی معنا کرده اند خوشحالی و سرور عند لقاء حق، همین غایت روزه و در دنیاست 

 و در جاى دیگر مى‌فرماید: «للصائم فرحتان: حین یُفطِر وحین یَلقَى ربَّه عزّ وجل»,

و نیز در دعای سحر ماه رمضان به نقل از حضرت علی ابن موسی الرضا و امام باقر علیهما السلام است که روزه‌دار از خداوند، جمال تام خدا را مى‌خواهد:

 «اللهم إنّى أسألک من جَمالک بأجمله وکلّ جمالک جمیل»

و در یکی از مناجات های امام زین العابدین وارد شده که:

الهی....لا تَحْجُبْ مشتاقیک عن النظر الی جمیلِ رؤیتک

خدایا مشتاقان خودت را از دیدن جمالت محروم شان نکن

و نیز در روایات داریم هنگامی که رسول اکرم صلی الله علیه و آله از خواسته های حضرت زهرا-سلام الله عليها می پرسیدند که چه خواهشی دارند

 آن بانوی بزرگوار در جواب می فرمود:

یا ابتاه لا حاجة لی غیر النظر الی وجهه الکریم

 یعنی تنها خواسته ام این است که نظاره گر جمال پروردگارم باشم

و در دعاهایشان می فرمود:

اَللّهُمَّ أسألُکَ اَلنَّظَرَ إلی وَجهِک.. ؛

همچنین با مراجعه به قرآن کریم، که غایت و هدف از روزه را رسیدن انسان به تقوا دانسته :

«کُتِب علیکم الصیام.... لعلّکم تتقون»,

که انسان باتقوا هم از نظر قرآن دو درجه دارد:

 یکى همان بهشتى که در آن نعمت‌هاى فراوان موجود است:

إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَنَهَرٍ

 و یکى هم مقام عندالله رسیدن که همان لقاء حق است:

فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُّقْتَدِرٍ

 که  همین، سرّ و باطن روزه است.

به این مرتبه چگونه می رسیم؟  وقتی که علاوه بر امساک ظاهری، تمام وجود انسان متوجه یاد و نام خداوند متعال باشد. زبان و گوش و چشم آدمی و ذهن و فکر آدمی نیز از غیر خدا برکنار باشد.

 خداوند را به محمد و آل محمد قسم می دهیم که چنین روزه ای را روزی ما فرمایند که دیدار جلال و جمالش را در پی دارد.

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

« وَالْعَصْرِ ﴿١﴾ إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿٢﴾ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣﴾ »

 

 

 

 

خطبه دوم:

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

الْحَمْدُ وَ الثّناء لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين، ثُمَ الصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ علی سیّدنا و نبیّنا أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّد صلواتُ اللهِ وَ سَلامُه عَلَیهِ و عَلی آله، الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ،

اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى عَلِيٍّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ،

 وَ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ الطَّاهِرَةِ فَاطِمَةَ [الزَّهْرَاءِ] سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ،

 وَ صَلِّ عَلَى سِبْطَيِ الرَّحْمَةِ، وَ إِمَامَيِ الْهُدَى، الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ،

 وَ صَلِّ عَلَى أَئِمَّةِ الْمُسْلِمِينَ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ، وَ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى، وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ، وَالْخَلَفَ الْقاَّئِمُ الحجة بن الحسن العسکری رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء

 اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی من أَعْوَانِهِم و شِيعَتِهِم و مُحِبِّیهِمْ وَ أَنْصَارِهِمْ و مُسْتَشْهَدينَ بَیْنَ أَيْدِيهِمْ

اُوصِيكُم عِبادَ اللّهِ و نَفسی بِتَقوَی الله،

امروز جمعه روز ١٩ فروردین روز فسا نامگذاری شده

که می توان به بهانه این روز، ظرفیت ها و قابلیت ها و فرهنگ و سابقه علمی و مذهبی فرهنگی و انقلابی و نیز شهدای والامقام و سرداران شهید و چهره های ماندگار فرهنگی، علمی، انقلابی گذشته شهرستان و مهمتر از همه روحیات مردم شهرستان را معرفی کرد

پنجشنبه ی هفته آتی دهم ماه مبارک رمضان، سالروز وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها ست و تسلیت

در این ماه مبارک برنامه های خوبی در مساجد سراسر شهرستان در حال برگزاری ست در مصلی هم امسال برنامه های خوبی در حال انجام است خصوصا ظهرها و بعد از ظهرها قبل از غروب که ان‌شاالله محروم نشویم

شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی مطرح شد

سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است که هر سه واژه این شعار یعنی تولید و اشتغال آفرینی و دانش بنیان برای امروز و آینده کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است

که اگر متولیان امر در قوای مختلف کشور به دور از شعاری و تشریفاتی برخورد کردن با این شعار، حقیقتا به میدان عمل بیایند با مشورت گرفتن از نخبگان و سپس فکر و برنامه ریزی و اقدامات عملی، این شعار را به صورت زمان بندی در تمام زوایای کشور عملیاتی کنند وضعیت کشور متحول خواهد شد

رهبری معظم، اقتصاد دانش‌بنیان را چنین تعریف می‌نمایند:

 «اقتصاد دانش‌بنیان یعنی اینکه دانش و فنّاوری پیشرفته، نقش‌آفرینیِ فراوان و کاملی داشته باشد در همه‌ی عرصه‌های تولید».

و تأکید می‌نمایند:

«اقتصاد دانش‌بنیان موجب کاهش هزینه‌های تولید می‌شود؛ بهره‌وری را افزایش می‌دهد که امروز یکی از مشکلات ما کاهش بهره‌وری است؛ کیفیّت محصول را افزایش می‌دهد، بهبود می‌بخشد و محصولات را رقابت‌پذیر می‌کند؛ یعنی در بازارهای جهانی، ما می‌توانیم از این محصولات به‌عنوان محصولات رقابت‌پذیر استفاده کنیم.»

همه باید بدانیم

نقش تقویت تولید ملی در حل مشکلات اقتصادی؛ از بهبود معیشت تا رفع گرانی و اشتغال‌زایی، قابل انکار نیست

و بدانیم آینده اقتصاد و تولید ما مبتنی بر دانش‌بنیان‌بودن آن است

و نیز مسیولین مربوطه، موانع تقویت تولید در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، خدمات و غیره را تبیین کرده و راهکارهای عبور از آن. را جستجو و پیگیری کنند

و خصوصاً

 در بخش کشاورزی که خیلی مشکل داریم که وقت نیست به آن پرداخته شود

دانش‌بنیان‌شدن کشاورزی از اهمیت خاصی برخوردار است و مزیت‌های عمده‌ای هم برای کشور خواهد داشت  که رهبری معظم انقلاب به سه مورد مهم آن اشاره کردند:

۱- «امنیت غذایی»،

۲- «افزایش درآمد کشاورزان»،

۳-  «حل مشکل کمبود آب».

که همه این‌ها دست‌یافتنی است اگر طبق نظر کارشناسان، شرکت‌های دانش‌بنیان ما جدی‌تر به‌این حوزه ورود کنند و اقداماتی مانند «اصلاح بذر»، «آبیاری نوین»، «شیوه‌های جدید تولید» و «بهره‌وری بهتر از آب و خاک» و حمایت از کشاورزان، در دستور کار قرار بگیرد.

 

اما حادثه دردناک سه شنبه گذشته حرم مطهر رضوی علیه السلام :

حادثه روز سه‌شنبه ۱۶فروردین در صحن پیامبر اعظم (جامع رضوی) حقیقتاً دلهای مردم ما را جریحه‌دار کرد.

روز سه‌شنبه فردی مسلح به سلاح سرد (چاقو) با حمله به سه روحانی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی(ع) دو نفر از آن‌ها به شهادت رسیدند و یک روحانی دیگر با جراحت های فراوان در بیمارستان بستری ست .

ضارب قاتل ، فردی ۲۱ ساله، به‌نام عبداللطیف مرادی، ازبک‌تبار اهل افغانستان است که یک سال پیش به‌صورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده و سپس در مشهد اقامت گزیده است. او به‌همراه برادرش در یک باربری در مشهد کار می‌کردند و در منطقه مهرآباد مشهد سکونت داشته‌اند. این ملعون، دارای تفکرات تکفیری است که شیعیان را رافضی و مجوس می‌داند و معتقد است باید خون شیعیان ریخته شود.

 

او ساعت ۱۳ روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین با همراه داشتن یک چاقوی نسبتاً بزرگ وارد حرم رضوی(ع) می‌شود و پشت یک ستونی در صحن پیامبر اعظم(ص) منتظر می‌ماند تا برنامه خود را اجرا کند ، بدین ترتیب ساعت ۱۴ و ۱۶ دقیقه به‌سمت سه روحانی که وارد حرم شده بودند حمله کرده با ضربات چاقو آن‌ها را مورد ضربه قرار داد. او فقط به یکی از این روحانیون شهید ۲۰ ضربه چاقو زده است

۶ متهم دیگر به همکاری با او، از جمله دو برادرش، توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آن‌ها ادامه دارد.

در بازجویی اولیه و بررسی گوشی تلفن همراه وی نشان می‌دهد ا با جریانات تکفیری و سلفی مرتبط بوده

در یک جمع‌بندی کلی؛ اهداف دشمن از اینگونه حوادث را می‌توان در سطح کلان؛ وحدت‌شکنی در سطح جهان اسلام؛

انحراف افکار عمومی از مساله فلسطین و قدس در سطح منطقه‌ای؛

 به چالش کشیدن گفتمان مقاومت، در سطح همسایگان؛

و ایجاد و تشدید کدورت بین دو کشور همسایه ، نام برد که با قداست‌شکنی، آشوب‌گری، فضاسازی رسانه‌ای، درصدد ضریب دادن به اهداف خود هستند

اولا متولیان حرم رضوی خیلی می بایست مراقبت بیشتر می کردند که حرمت حرم شکسته نمی شد

و ثانیاً مردم ما متوجه باشند اینچنین حوادث دردناک ربطی به شیعه و سنی و ایران و افغانستان و دیگر ملل اسلامی ندارد توطئه دشمنان شکست خورده است که تنها هوشیاری ماست که این نقشه ها هم نقش برآب خواهد شد

و ثالثا مگر این سه روحانی چه کرده بودند، فقط و فقط در خدمت مردم بودند و مؤمن و متدین و اهل نماز جماعت و جمعه و بنابر نقل خانواده محترم یکی از این عزیزان، دعای دائمی اشان، شهادت در راه خدا بود که به آرزوی خود رسیدند و از خداوند شفای عاجل آن روحانی مصدوم ابن حادثه را از خ داوند متعال خواستاریم اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

«قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ ﴿٣﴾ وَ لَمْ يَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ (۴﴾»

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار