|
يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 19 2024 يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 19 2024 يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 19 2024
۱۱ آبان ۱۳۹۸ " "
کد خبر: 2850

خطبه های نماز جمعه 10 آبان 1398 مصادف با 3 ربیع الاول 1440 فسا

حجةالاسلام و المسلمین جمالی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و اشاره به مناسبت ١٣ آبان گفت:

رژیم ایالات متحده آمریکا در این قرن اخیر، خصوصا از آغاز نهضت امام راحل در سال‌های 41 و 42 تا امروز لحظه‌ای دست از دشمنی و کینه‌ورزی با ملت ما برنداشته و از هیچ اقدامی علیه این کشور و ملت کوتاهی نکرده است.
راه‌های مختلفی را در این سال‌های طولانی آزموده و در آخرین‌شان ضمن تحریم‌های گسترده و تضاعف فشار اقتصادی، راه‌اندازی جنگ‌های چند ضلعی نیابتی در منطقه با هدف ضربه زدن به نظام اسلامی ما بود که به فرموده‌ی مقام معظم رهبری در این خصوص اگرچه هزینه‌های گزافی  کردند لکن شکست سختی را متحمل شدند.
در ادامه‌ی همین اقدامات خصمانه علیه امنیت منطقه اخیرا آشوب های نیابتی را در کشورهای همسو با نظام اسلامی و خط مقدم جبهه مقاومت به راه اندخته است.
اوضاع عراق و لبنان را می‌بینید. اگرچه برخی از مطالبات مردم لبنان و عراق به حق می باشد ولی در ورای این مطالبات به حق مردم، اهداف خطرناکی همچون ایجاد جنگهای داخلی و درهم شکستن حریم قانون و در نهایت به دست گرفتن زمام امر این کشورهاست.
ان شاءالله با هوشیاری و عرق دینی مذهبی مردم و نفوذ مرجعیت هوشمند و حضور نیروهای مردمی در عراق و نفوذ  قدرتمند حزب الله در بین اقشار مختلف مردم لبنان در این میدان هم آمریکا و هم پیمانان مزدور منطقه‌ای‌ اش همچون عربستان ناکام خواهند شد.//
اگرچه آمریکا دست از این اقدامات خبیثانه‌اش برنخواهد داشت مادامیکه خوی استکباری و توسعه طلبانه‌اش باقیست.//

رهبری معظم انقلاب در همین چهارشنبه ای که گذشت در جمع دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی، بار دیگر به اهمیت مسئله امنیت برای هر کشوری اشاره کردند و از امنیت به عنوان مهمترین داشته ی یک ملت نام بردند. بدون امنیت هیچ کار فکری، علمی، تحقیقی، فرهنگی و اقتصادی به سامان نخواهد رسید و ناامنی را بلای بزرگ یک جامعه و زندگی انسانها دانستند.
دشمنان هر ملت و کشوری همواره سلب امنیت را برای آن کشور و جامعه، مورد هدف اول خود قرار می دهند بنابر این مردم و مسئولین ما قدردان و شاکر این نعمت بزرگ امنیت در کشور باشند.

از توصیه‌های مؤکد رهبری معظم در این مراسم؛
۱- عدم تاثیرپذیری ملت، مسئولین و نیروهای مسلح از دشمنان در باورها و محاسبات و رفتارهای خویش،
۲- تقویت بصیرت به معنی تشخیص به موقع خواسته‌ی دشمن و وظیفه‌‌ی خویش در قبال آن،
بود و همگان می‌بایست برای نیل به قله‌های موفقیت و پیشرفت در نظر داشته باشند.//

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار