|
يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 19 2024 يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 19 2024 يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 19 2024
۲۵ آبان ۱۳۹۸ " "
کد خبر: 2868

خطبه های نماز جمعه 24 آبان 1398 مصادف با 17 ربیع الاول 1440 فسا

امام جمعه فسا در خطبه های نماز جمعه امروز ٢۴ ابان:

✅ افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن، در این مقطع زمانی، برای ملت بویژه اقشار محروم جامعه کمرشکن می باشد و ای کاش وقت دیگری برای این امر انتخاب و یا تجدید نظر شده بود.
 آنچه مسلم است اینکه این تصمیم، طبق مصوبات قانونی و تصمیم جمعی، از نخبگان اقتصادی و سران  قوا می باشد.
به هر حال آنچه الان اهمیت دارد جلوگیری مجدانه مسئولین اجرایی از عوارض و مشکلات ناشی از آن در کشور و برای مردم و نیز جلوگیری از افزایش قیمت دیگر اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم است.

✅درباره مساله انتخابات مجلس آنچه از هم اکنون اهمیت دارد اجرای عادلانه و دقیق قانون توسط هیئت های اجرایی و نظارت شهرستان، با قطع نظر از جناح‌بندی ها و گرایشات،  در رابطه با فعالیت‌ انتخاباتی کاندیداهای محترم و حامیانشان می‌باشد.
 بی طرفی کامل مسئولین در رده ها و دستگاه‌های مختلف از فرمانداری، بخشداری ها و ادارات گرفته تا  دستگاه قضایی، نیروهای مسلح و سایر نهادهای حکومتی در امر انتخابات می بایست شاخص باشد.
 کاندیداهای محترم هم در فعالیت های انتخاباتی خود حدود قانونی و اخلاقی و شرعی و خطوط قرمز را رعایت کرده و از حرکات شبهه برانگیز و هزینه ها و ریخت و پاش های غیرمتعارف پرهیز کنند.
به مردم شریف شهرستان با هر سلیقه‌ای نیز توصیه می شود، از هم اکنون جهت تحقق فضای سالم، هر گونه تخلفی از هر شخصیت و هر دستگاهی در امر انتخابات مشاهده نمودید به صورت مستند به مسئولین مربوطه در اجرا و نظارت اعلان کرده و رونوشتی از آن را نزد خود نگهدارید که در صورت عدم اقدام از سوی آنان، از راه‌های دیگری پیگیری شود.

✅ از وجوه مشترک فعالیت های پیامبر اکرم ص و امام صادق ع، نظام‌سازی، تربیت نیرو و تشکیلاتی عمل کردن بود و در همین راستا توجه به علم، سواد و ترویج تفکر و تعقل را در اولویت امورشان قرار داده بودند.

✅از نکات برجسته در فعالیت سیاسی فرهنگی حضرات معصومین علیهم‌السلام خصوصاً پیامبر اکرم ص و امام صادق ع مقابله با دکان‌داری عده‌ای آن هم با عناوین مقدس است. عده‌ای که با رفتار و کردار جزیره‌ای همچون تافته جدابافته ای و زاویه گرفتن با عموم مردم، موجبات تفرقه در جامعه اسلامی را فراهم می کنند.
این جور اعمال در عصر حاضر نیز همواره با مخالفت عملی امام راحل و مقام معظم رهبری به تأسی از آن انوار هدایت روبه‌رو شده است.
لذا قاطبه مردم شریف و جوانان عزیز و دلسوزان و دغدغه‌مندان از جریانات مختلف علاقمند به کشور و مذهب و انقلاب در شهرهای مختلف، مواظب این عده فرصت‌طلب باشند که با شعارهای جذاب در هر دو جناح با جذب جوانان و نوجوانان مستعد و پاک و صادق و با برنامه های جذاب جناح پسند ظاهرفریب در راستای زاویه ایجاد کردن اجتماعات عظیم مردمی منتسب به انقلاب و مردم سر وصدایی به راه انداخته و در پشت این برنامه ها و فعالیت ها، اهداف آینده شخصی خود را پیش می برند..
شما مردم مؤمن انقلابی با هر سلیقه ای که دارید بدانید اگر سطحی نگر و نسبت به این معدود فعالیت‌های این چنین افراد فرصت طلب، بی تفاوت بوده و یا تحت تاثیر آنها قرار گرفته و در آنها هضم شوید و گول شعارها و فعالیت های ظاهر فریبانه آنان را بخورید در آینده ای نه چندان دور تبدیل به جریان خطرناکی برای مردم و انقلاب خواهند شد که هر چه فریاد بزنید هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

✅عملیاتی شدن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی و راه اندازی سایت هسته‌ای فردو، اگرچه موجب خوشحالی‌ست اما برای تنبیه و بازدارندگی دشمن عهدشکن کافی نیست و توقع اقدامات شدیدتر قدرتمندتری در این  مرحله چهارم می رفت.

✅در رابطه با کتاب و کتابخوانی شاهد کارهای خوبی در سطح شهرستان هستیم که از دست اندرکاران امر کتاب تشکر می کنیم.
 این شهرستان قابلیت های فراوان و جامعی جهت انتخاب به عنوان پایتخت کتاب را دارد که امیدواریم با همکاری متولیان امر، شاهد این اتفاق خوشایند باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
"نماز جمعه فسا"
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار