|
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 18 2024 شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 18 2024 شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 18 2024
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ " "
کد خبر: 3232

حضور امام جمعه فسا در سپاه ناحیه این شهرستان به مناسبت سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری و هفته عقیدتی و سیاسی

امام جمعه فسا : تبعیت از ولی فقیه نزد ما صرفا یک تبعیت سیاسی نیست، بلکه اعتقادی و سلوکی و معرفتی نیز هست.

- آقای جمالی زاده امام جمعه فسا ضمن توصیه به قدردانی این ماه مبارک و فرصت گرانقدر انس با قرآن کریم و ادعیه، و توضیح فقره‌ای از دعای سحر اظهار داشت :

تمام این عالم اعم از عوالم مادی و غیر مادی و غیب و شهود، همه کلمات پروردگار هستند. از وجود مادی من و شما تا سایر موجودات، کُرّات و سیارات و کهکشان‌ها - که از تعدادشان حتی شگفت‌زده می شویم - تا موجودات غیر مادی همه کلمات پروردگار هستند. مجموع این کلمات سطور کتاب تکوین الهی را رقم زده‌اند که خود دارای ابواب و فصولی هستند، و تمام این عالَم خلقت و کتاب تکوین الهی در قرآن کریم به عنوان کتاب تدوین الهی تجلی پیدا کرده است .
تنها مخلوقی که در او این قابلیت نهفته شده که هم به تمام ابواب و فصول و حقایق قرآن ره پیدا کند و هم آن حقایق را در خود مجسّم کند و بالتَّبَع نیز بر تمام ابواب و فصول کتاب تکوین که عالَم خلقت است اشراف پیدا کند و آن حقایق بر او مکشوف گردد این انسان است که اگر انسانی این قابلیت‌ها را در خود به فعلیت رساند میشود انسان کامل که مظهرش خاتم انبیاء و حضرات معصومین علیهم السلام هستند.
 مراد از کلمه‌ی اتم همین قرآن کریم و انسان کامل است.
مرحوم صدرای شیرازی درباره نزول قرآن می گوید این قرآن از پس هزار حجاب به ما رسیده است و اگر غیر از این بود به بیان خداوند در قرآن کریم، کوه با همه عظمتش تحمل یک آیه از آن قرآن را نمی آورد و متلاشی می شد(لو انزلنا هذا القرآن علی جبل لرأیته خاشعا متصدعا من خشیة الله)
امام راحل در شرح دعای سحر بعد از نقل این کلام صدرا می گوید انسان کامل (پیامبر اکرم صلی الله علیه ذوات مقدسه معصومین علیهم السلام) از پس 70هزار حجاب به ما رسیده اند.

ما بنی نوع بشر برای درک حقیقت اشیاء و عبور از حجاب ها و نیل به کمالات بالاتر به حسب استعدادمان لاجرم به عنایت این حضرات نیاز داریم و راهی جز این نداریم.
این راه نیاز به مرشد و راهنمای مطمئن منتسب به وحی دارد و بدون آن ممکن نیست.
در دوران حضور معصوم علیه السلام به او مراجعه می کنیم و در دوران غیبت و قبل از تشکیل نظام حکومتی دینی، به ارشاد و راهنمایی های نواب عام ایشان - فقهای جامع الشرایط - محتاجیم، و در زمان تشکیل نظام حکومتی اسلام که اکنون توفیق درک آن را داریم برای رهروی این راه باید دست‌ و نگاه‌مان را به ولی فقیه -که مؤیَّد به تأیید فقهای جامع الشرایط است- بسپاریم. بنابراین تبعیت از ولی فقیه نزد ما صرفا یک تبعیت سیاسی نیست بلکه اعتقادی و سلوکی و معرفتی نیز هست.
آنچه در تبعیت می بایست متوجه باشیم همراهی و تبعیت کامل و بلاتبعیض خصوصا در محکمات و ارجاع متشابهات به آن است.
در خط مقدم این تبعیت جریانات اصیل انقلاب و خاصه علمای انقلابی و مجموعه سپاه و پاسداران است که در این رابطه سپر بلاها و ترکش‌ها و نیز پیشکسوتان این مسیرند.
بعضاً مشاهده می شود عزیزانی که متدین و متعبدند و خود در این مسیر و همراه انقلاب و ارزش های آن هستند در تبعیت از ولی فقیه ممکن است مبعّض‌ باشند و یا در تشخیص محکمات آن جایگاه نیابت امام معصوم علیه السلام بمانند که تجربه چهل سال گذشته انقلاب بهترین درس و عبرت برای ماست .
بحمدلله سبزپوشان سپاه در این زمینه چه خوب امتحان داده‌اند.

آنچه در این مقطع از انقلاب بر ما لازم است اینکه محکمات ولی فقیه اعم از فرمایشات و اشارات و منویات و نظام فکری و تحلیلی ایشان را به صورت عالمانه و محققانه بشناسیم و نسبت به مجموع آنها حساسیت داشته باشیم و چراغ راه دیگران باشیم.

در این مقطع از انقلاب، الگوی واقعی برای چنین ولایتمداری  شهید سلیمانی‌ست که عنوان مکتب را از امامش گرفت و محبوب تمامی دلها شد. او تمام محکمات را می‌شناخت و مراعات کرد. از جمله این محکمات که عملا به آن عقیده داشت جذب حداکثری و همراه کردن آحاد امت با ولایت بود. او صفوف مردم را متفرق نمی کرد بلکه مردم - از اصناف مختلف - را در صف ولایت مستحکم می کرد لذا شهادتش هم چون حیاتش موجب تقویت بنیان‌های این نظام و جریان الهی بویژه استحکام رابطه امت و امام شد.

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار