|
يكشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 05 2024 يكشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 05 2024 يكشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 05 2024
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ " "
کد خبر: 3253

خطبه های نماز جمعه 14 خرداد ماه 1400 مصادف با 23 شوال ١۴۴٢ فسا

امام جمعه فسا در خطبه های نماز جمعه این هفته : در طول تاربخ انقلاب، هر اتفاق و مسئله ای که برای کشور و مردم و انقلاب از اهمیت بیشتری برخوردار بوده دشمنان هم روی آن حساس تر بوده و بیشتر مورد هدف تخریب و اخلال قرار می گرفته همچون انرژی هسته ای که در حدود ٢٠ سال است چه مانع تراشی هایی برای آن از سوی دشمنان می شده و مسئله انتخابات در کشور و نظام ما که از شاخص های مهم مردم سالاری دینی ست هم اینجنین بوده که در هر انتخاباتی از ماهها قبل از آن، مورد هدف بغض و کینه رسانه های دشمن قرار داشته - برخی که ممکن است به هر دلیلی گلایه هایی داشته باشند گمان نکنند رأی ندادن به نفع خود یا کشور است بلکه رأی ندادن، در حقیقت، رأی دادن به هر نابسانی مورد نظر خویش است - انتخابات یک موج فرصت زا ست که کشور را فرا می‌گیرد افتادن و تسلیم موج شدن که همان رأی ندادن است عاقلانه نیست بلکه وارد شدن و مدیریت آن کردن و مشارکت در موج سازی ، هنر است و منطقی - گله ها و انتقادات در یک جامعه بزرگ هشتاد میلیونی که وظایف و مسئولیت ها تقسیم شده همیشه بوده، ولی همه بدانند اگرچه برای هیچ کس کاندیدایی که صددرصد او را نمایندگی کند نباشد ولی برای قاطبه ملت در بین احراز شده ها افرادی هستند که مقداری از خواسته ها و مطالبات را دنبال کند لذا سزاوار است که احدی خود را از این حق و فرصت بی بدیل محروم نکند - اینکه بعد از 14 قرن از حکومت ١٠ ساله رسول اکرم صلی الله علیه و آله و ۵ ساله امیرالمؤمنین علیه السلام، شخصیتی چون امام راحل توانست به پشتوانه آحاد یک ملتِ دارای سلائق و مذاهب و قومیت های مختلف، یک حکومت قدرتمند دیکتاتور تا دندان مسلح پادشاهی موروثی مستبد مورد حمایت تمامی قدرتهای شرق و غرب عالَم را سرنگون کند و به جایش یک نظام اسلامیِ مردم سالار دینی حاکم کند و بعد از ۴٢ سال از عمر این انقلابش هنوز تمامی شعارها و اصول و آرمان‌هایش پابرجا و برای جهانیان جذابیت داشته باشد نشان‌دهنده عظمت این شخصیت کم نظیر و الهی ست که الحمدلله مردم ما آن را خوب درک می کنند امام جمعه فسا در ابتدای خطبه ها ضمن تشکر از آحاد مردم نجیب و صبور شهرستان بویژه اصناف و دیگر عزیزانی که حقوق ثابت اداری ندارند بخاطر تحمل این وضعیت ناشی از کرونا و دیگر مشکلات معیشتی و کسب و کار در دوران کرونایی و همراهی با متولیان امر پیشگیری از کرونا ، ایام شهادت امام صادق علیه السلام و ارتحال امام راحل رضوان الله تعالی علیه و شهدای پانزده خرداد ۴٢ را تسلیت گفتند -سخنران قبل از خطبه های نمازجمعه این هفته فسا، حجة الاسلام والمسلمین بهرامی نسب معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر استان فارس با موضوع ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات بود

خطبه های نماز جمعه  14 خرداد 1400 مصادف با  23 شوال ١۴۴٢ فسا

خطیب جمعه: حسین جمالی زاده

خطبه اول: امامت امام صادق علیه السلام

 السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

بسم الله الرحمن الرحیم

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين، ثُمَ الصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ علی سیّدنا و نبیّنا أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّد صلواتُ اللهِ وَ سَلامُه عَلَیهِ و عَلی آله، الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ، سِیَّمَا بقیةِ الله في الاَرَضین، روحی وَ أَرْوَاحُ الْعَالَمِینَ لِتُرَابِ مَقْدَمِهِ الْفِدَاء. عبادالله اُوصِي نَفسی ﻭﺇﻳﺎﻛﻢ بِتَقوَی الله

در خطبه اول خودم را و سپس همه عزیزان نمازگزار این هفته را توصیه می کنم به رعایت حدود الهی انجام واجبات و ترک محرمات و کسب و حفظ و تعمیق تقوا در ابعاد مختلف زندگی خودمان،

بعد از دو ماه تعطیلی نماز جمعه به خاطر مسائل کرونا، شکر خدا را بجا بیاوریم که نماز جمعه برگزار شده است و ظاهراً امروز در سراسر کشور نمازهای جمعه، غیر از بعضی کلانشهرها نماز جمعه برگزار است که خودِ این فرصتی است در روز جمعه همه دور هم جمع شویم و یکدیگر را زیارت کنیم و هم مطلع شویم از مسائل مختلف روز و اهم مسائلمان و هم یک نماز عبادی سیاسی جمعی و اجتماعی که مرضی قرآن و خداوند متعال و شارع مقدس و اهل بیت عصمت و طهارت و امام راحل و شهدای عظیم القدر مان و رهبری عظیم الشأن انقلابمان باشد را برگزار کنیم.

 در خطبه اول به مناسبت ایام شهادت امام صادق علیه السلام که بنیانگذار و رئیس مذهب فقه جعفری اثنا عشری است، نکاتی را محضرتان داشته باشم و در خطبه دوم هم ارتحال امام راحل است امروز و هم یکی از مسائل روز کشوری.

 قبل از خطبه ها هم از محضر سرور عزیزمان استفاده کردید مهمان بزرگوارمان.

 امام صادق علیه السلام در بین چهارده معصوم از نظر عمر، بیشترین عمر را داشتند. شصت و پنج سال عمر شریفشان بوده که در نهایت به شهادت رسیدند.

 اگر وجود مقدس پیغمبر خاتم و امیرالمومنین در سن ۶۳ سالگی به شهادت رسیدند و وفات کردند، امام صادق در سن ۶۵ سالگی به شهادت رسید فلذا ملقب به شیخ الائمه، یعنی بزرگترین امام معصوم در بین معصومین از نظر سنی ملقب شده است.

 آغاز امامت امام صادق در ۱۱۴ هجری قمری یعنی در حدود بیش از ۱۰۰ بعد از رحلت پیامبر، زعامت شیعه را عهده دار شدند. ۳۴ سال مدت امامت شان بوده. من امروز از یک بعد دیگری که شاید کمتر شنیده باشید قصد دارم به دوران امامت امام صادق علیه‌السلام بپردازم. برای همه عزیزان و مردم زمان ما خصوصاً دلباختگان به انقلاب و نظام اسلامی که همه مردم عزیز و بزرگوار ما هستند، درس آموز است.

 ببینید امام صادق علیه السلام بعد از ۱۰۰ سال از رحلت پیغمبر امامت امت را به عهده گرفتند، در این صد سال کمتر از پنج سال حکومت به دست امیرالمومنین علیه السلام بوده، بیشتر آن که نزدیک به صد سال باشد حکومت در دست مذهب مخالف اهل بیت بوده است. دست جریاناتی که مسلمان هستند و ادعای مسلمانی دارند ولی خود را خلیفه پیغمبر هم میدانند. معمولاً آدم هایی که زمان امام صادق متولد شدند و یا میانسال هستند، وقتی چشمشان را باز کردند و خوب و بد را در این دنیا فهمیدند، اینها  دین پیغمبر را از بنی امیه تقلید می‌کردند، از مروجین و مبلغین بنی‌امیه. بنی امیه،  معاویه و یزید و خانواده‌های آنها تشکیل شده است. اینها هستند که مرجع سیاسی و فرهنگی مردم و مرجع تقلید مردم بودند و مسائل شرعیشان را از آنها یاد می گرفتند، از آن طرف این بنی امیه هم اعتقادی به دین و پیغمبر نداشتند، به زبان می گفتند مسلمان هستیم و به زبان می گفتند خلیفه پیغمبر هستیم ولی اعتقادی به پیغمبر نداشتند، آن اشعار یزید بن معاویه در کاخش کنار تشتی که سر بریده امام حسین علیه السلام در آن قرار گرفته بود آن اشعارش معروف است.  که صراحتاً انکار می کند دین خدا و پیغمبر و قیامت را، اینجور آدم هایی نزدیک یکصد سال بر این مردم مسلط بودند و حکومتا می کردند. علاوه بر آن این حکام بنی امیه در این یکصد سال هرچه در توان داشتند در راستای تخریب امامان معصوم به کار بردند. دوستان و آنهایی که عالم بودند در بین شیعیان مکتب امامان معصوم، آنهایی که می‌فهمیدند را سر به نیست و شهید کردند. آن آدم هایی که زنده بودند و به عنوان مسلمان، آدمهایی بودند که یا کج فهم بودند و یا اینکه چیزی از دین و معارف قرآن و جایگاه امامان معصوم نمی‌فهمیدند. مردم از دین سر در نمی آوردند، امام صادق علیه السلام در تاریخ داریم طرف شیعه امام صادق است و جلوی ایشان دست به سینه نماز میخواند، وقتی به او می‌گویند چرا اینطور نماز میخوانی قبول نمیکند، چون دینش را از بنی امیه گرفته.

 روزه ماه رمضان طبق احکام شرعی اهل سنت این شیعه امام صادق انجام میدهد. حالا امام صادق در این زمانی که به امامت رسیدند یک فرصت استثنایی برایشان پیش آمده، طایفه بنی عباس قیام کردند در برابر بنی امیه و حکومت بنی امیه را سرنگون کردند و خود حاکم بر مسلمانها شدند. این فاصله فرصتی شد برای امام صادق علیه السلام تا احکام اصلی دین را طبق مذهب شیعه بیان کند.

 اما در نهایت همین طایفه بنی عباس، منصور دوانقی حاکم شود و به مراتب از حکام بنی امیه خشن‌تر و بی رحم تر و دشمنیشان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت کمتر نبود که حتی بیشتر هم بود. منصور دوانقی بچه های زهرا و امیر المومنین، نوادگانشان را دستگیر می کرد و لای دیوار کاخ جای می داد. اینقدر اذیت و آزار آن هم بیرحمانه که در تاریخ خلفا بی سابقه بوده.

 امام صادق اواخر عمرشان مصادف با منصور شد و آن فرصتی که پیش آمده بود از دست ایشان گرفته شد. حالا امام صادق با این مردم صد سال تحت تسلط دیگران بودند، می‌خواهد اینها را در راه آورد. چهار مانع بزرگ جلوی پای امام صادق است در رابطه با هدایت این مردم و تبلیغ دین و می خواهد مردم را به راه راست آورد.

 اول مانع خود منصور دوانقی است، که با بقیه خلفا فرق دارد، معاویه در برابر امیرالمومنین اگر ایستادگی می کرد، خود را اعلم امت نمی دانست، یزید هم این ادعا را نداشت. ولی منصور دوانقی یک حاکم مستبد دیکتاتور جنایتکار ضد پیغمبر و اهل بیت بود که خود را علم امت می دانست و افقه علما و فقهای زمان خود می دانست، یعنی اجازه نمی‌داد احدی در دید مردم بالاتر از منصور دوانقی از نظر علمی و عالم به احکام شرع پیغمبر خدا مطرح شود. اگر متوجه می شد یک عالمی خود را بالاتر از ایشان دانسته و یا مردم او را بالاتر می دانستند او را سر به نیست می‌کردند.

 امام صادق علیه السلام وقتی می خواست تدریس کند و از دین بگوید باید جوری درس میداد که این درسش، یک ذره احساس نکنند امام صادق از منصور دوانقی عالم تر است وگرنه او را اذیت می کند. بالاخره در یک زمانی قرار گرفته که مأموریت حضرت اشاعه فرهنگ ناب پیغمبر است لذا در این مقطع تاریخی امام صادق علیه السلام نمی‌خواهد به آسانی شیعیان و خود را به خطر بیندازد. فلذا در تاریخ داریم امام صادق درسی هم که میداد جوری بود که به منصور دوانقی اگر خبری می رسید او احساس نکند امام صادق بر خلاف نظر او نظر می دهد. مثلاً در یکی از روزها که روز یوم الشک بود که آیا روز آخر ماه رمضان است یا روز اول شوال و عید فطر است یک عده از شاگردان امام صادق منزل ایشان آمدند، منصور دوانقی اعلام کرده که فردا عید است و امروز روز عید نیست و روز آخر ماه رمضان است ولی نزد امام صادق محرز است که امروز عید است، ایشان به افراد منزل خود سپرده بود که از من امام صادق چیزی نگویید و چیزی بگذارید که هر کس آمد میل کند، یک عده ای مشغول خوردن بودند که امام رسید، یکی از یاران گفت تکلیف ما چیست آیا امروز عید است، امام لبخندی زدند و گفتند ولی امروز منصور اعلام کرده روز آخر ماه رمضان است.

 امام صادق در این فضا می خواهد مردم را هدایت کند. حاکم منصور دوانیقی است، آنقدر وضعیت وخیم است که مردم گفتنش آسان است. شما ببینید امام راحل رضوان الله تعالی علیه از دنیا رفتند، مردم فرمودند وسیع اما مقام معظم رهبری است، دیگر سوال نکردند و بحث نکردند. مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی وقتی مرحوم شد بعضی مقلدین گفتند وصی مرحوم گلپایگانی کیست، گفتند آیت الله صافی گلپایگانی را وصی خود قرار داده، یک عده از مقلدین ایشان رفتند سراغ آیت الله صافی گلپایگانی و مشکل و تنشی درست نشد. در حکومت خفقان صدام آیت الله العظمی خویی از دنیا می‌رود مردم می‌پرسند وصی آیت الله العظمی خویی چه کسی است؟ می گویند آیت الله سیستانی را وصی خود قرار داد بدون تنش و درگیری مردم قبول می کنند. در طول تاریخ مسلمانها این مسئله یک اصل عادی بوده است. اما زمان امام صادق علیه السلام انقدر وضعیت شکننده و خفقان است، وقتی امام صادق به شهادت می‌رسد و شیعیان آمدن بپرسند وصی امام صادق چه کسی است، و امام بعد از امام صادق چه کسی است. وقتی وصیت‌نامه را باز کردند دیدند اولین وصی را منصور دوانیقی معرفی کرده دومی را حاکم مدینه را معرفی کرده و سومی را امام موسی بن جعفر معرفی کرده. مانع بزرگ هدایت کردن و امامت امام صادق علیه السلام همین حکومت بنی عباس است و قبل از آن بنی امیه.

دومین مانع امام صادق در درون طایفه خودش ، اقوام و خویشاوندانی داشتند که دشمن ایشان بودند و ادعای امامت میکردند.

 برادر امام صادق امام صادق، عموی امام صادق، پسر عموی ایشان در منطقه ابواء مدینه که محل تولد ایشان است، تمام اقوام ایشان آنجا جمع شدند تا امامی برای خود انتخاب کنند. یک نفر گفت مگر جعفر بن محمد بن صادق نیست چند نفر بلند شدند و بر علیه ایشان سخنرانی کردند ببینید فضا چه جور است حالا ببینید امام صادق در این طایفه و اقوام می خواهد چه کار کند، می‌خواهد دین جدش پیغمبر که ۱۰۰ سال پیش مطرح بوده و در این ۱۰۰ سال توسط بیگانگان منحرف شده می‌خواهد آن را سر جای خودش برگرداند.

 سومین مانع جلوی راه امام صادق علیه السلام عموم مردم بودند، مسلمان های آن زمان کسانی بودند که متدین بودند ولی متعصب دین بنی امیه بودند، اینها 100 سال دینشان را از بنی امیه گرفته اند، آنقدر این مسئله سوم سخت بود که در زمان عمر بن عبدالعزیز که یکی از خلفای بنی امیه که منصف بود دستور داد لعنت‌ بر علی بن ابیطالب در اذان های نماز و قنوت های نماز بردارند خصوصاً در اذان نماز لعنت می کردند امیرالمومنین را . در کشور خودمان ایران در تاریخ آمده است در یکی از شهر های ایران وقتی نامه عمربن عبدالعزیز به فرماندار نظامی رسید می گوید اذان و اقامه بگویید ولی لعنت نکنید علی بن ابیطالب را. این ها ۵۰ روز مهلت خواستند چون مردم مثل نان خوردن عادت کردند، ۵۰ روز فرماندار شهر مربوطه تبلیغ میکرد که لعنت بر علی بن طالب جزو اذان نماز نیست، بعد از ۵۰ روز موذن ها تازه عادت کرده بودند که اسم علی را نبرند و بعد از حی علی الفلاح می گفتند هو هو، فرماندار گفت که هرکس بگوید که حکمش اعدام است. سخت بود این مردم را از این عادت خرافی و بدعت  آمیزشان نجات دادن حالا امام صادق علیه السلام با این مردم سر کار دارد.

 چهارمین مانع جلوی راه امام یک عده شیعیان بودند که اخبار جلسات امام را لو می‌دادند، امام صادق هرچی میگفت اسرار ما را مکتوم نگاه دارید این‌ها به اندک مسئله‌ای تتمیع می‌شدند و اسرار امام را به دیگران می گفتند.

 مقام معظم رهبری در کتاب معروف ۲۵۰ سالشان می‌گوید بنا بود در زمان امام صادق مهدی آل محمد آن زمان قیام جهانی کند اما به خاطر اینکه شیعه ها ظرفیت نداشتند و اسرار امامان را منتشر می کردند خداوند متعال انداخت به شش امام بعد از امام صادق.

 امام صادق در این وضعیت چهار هزار شاگرد تربیت کرد. بعضی وقت ها موانع را خیلی بزرگ می دانیم ولی هر چقدر بزرگ باشد مثل آن زمان نیست،.....

 اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ:

«قُلْ هُوَ اللَّـهُ أَحَدٌ  اللَّـهُ الصَّمَدُ  لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ  وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ »

 

 

 

 خطبه دوم:

بسم الله الرحمن الرحیم

الْحَمْدُ وَ الثّناء لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين، ثُمَ الصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ علی سیّدنا و نبیّنا أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّد صلواتُ اللهِ وَ سَلامُه عَلَیهِ و عَلی آله، الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ،

اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى عَلِيٍّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ،

 وَ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ الطَّاهِرَةِ فَاطِمَةَ [الزَّهْرَاءِ] سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ،

 وَ صَلِّ عَلَى سِبْطَيِ الرَّحْمَةِ، وَ إِمَامَيِ الْهُدَى، الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ،

 وَ صَلِّ عَلَى أَئِمَّةِ الْمُسْلِمِينَ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ، وَ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى، وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ، وَالْخَلَفَ الْقاَّئِمُ الحجة بن الحسن العسکری رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء

اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی من أَعْوَانِهِم و شِيعَتِهِم وَ أَنْصَارِهِمْ و مُحِبِّیهِمْ و المُسْتَشْهَدينَ بَیْنَ يَدِيهِمْ

اوصیکم عباد الله ونفسی بتقوی الله

پروردگارا روح مطهر امام راحل و ارواح شهدا خصوصاً شهدای خوردن ۱۵ خرداد را از ما راضی و خشنود و با اهل بیت پیغمبر محشور بفرما، پروردگارا قلب نازنین ولی الله الاعظم امام زمان را از ما راضی و خوشنود بفرما، انقلابمان را متصل به ظهور حضرت ولی الله اعظم بگردان، این علمدار و سکاندار انقلاب و نظام اسلامی در عصر حاضر رهبر عظیم القدر و حکیم و فرزانه و مظلوم و مقدر طول عمر با عزت و اقتدار روزافزون و سلامتی عنایت بفرما، شهدای این خطه و شهرستان همشان را با امام صادق علیه السلام مهمان بفرما، امام صادق علیه السلام را از ما راضی بدار.

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله

در خطبه دوم هم خودم را و سپس شما عزیزان را توصیه می کنم تقوای الهی را ارج نهیم، این روزها و ساعت ها و لحظات هم مثل روزها و سالهای گذشته می گذرد، چیزی که برای من و شما می ماند آن حرکات گفتار و رفتار و کرداری است که خدا و رضایت خدا در آن باشد، وگرنه غیر از رضایت خدا باشد آنها تمام می‌شود فقط وزر و وبالش برای من و شما باقی خواهد ماند. از همه شما تشکر می کنم که بعد از هفته ها که نماز جمعه تعطیل بود امروز در این هوای گرم در نماز باشکوه جمعه خودتان شرکت کردید، از دست اندرکاران امر مبارزه و پیشگیری از کرونا در شهرستان ها هم به خاطر اینکه مراقبت میکند و از مردم عزیز و نجیب شهرستان هم که مظلومانه و نجیبانه همراهی می کنند با متولیان امر کرونا تشکر میکنیم. خیلی به مردم آسیب رسیده خصوصاً همین مسئله کرونا به ویژه طبقه ای که حقوق بگیر دولت و شرکتهایی که بخواهند تعدیل شوند حقوقشان پایدار باشد نبودند، طبقه اصناف، رانندگانی که در آژانس کار می کنند و غیره که خیلی سختی کشیدند و منبع اقتصادیشان هم این کسب و کار شبانه روزی بود که بارها به تعطیلی کشانده می شد، این چنین صبر می‌کردند، امیدواریم متولیان امر هم طوری برنامه ریزی داشته باشند که دیگر موجبات تعطیلی کسب و کار مردم فراهم نشود ولی در عین حال همه رعایت کنند.

  جناب حجة الاسلام حاج آقا بهرامی نسب معاونت محترم سپاه فجر استان فارس که قبل از خطبه ها فرمایشاتی داشتند استفاده کردیم و خیر مقدم عرض می کنیم خدمت این عزیز و همچنین همکارانشان در سپاه استان و این شهرستان

 شهادت امام صادق علیه السلام را داریم، مردم اینکه فرمودند امام صادق رئیس مذهب است در خطبه اول دیدید چه جوری شروع کردیم و به پایان رساندیم و با چه مشقت هایی این مذهب به دست من و شما رسید، فلذا حق است که در ایام شهادت امام صادق همه بیایند وسط و اقامه عزای امام صادق را داشته باشند هر کجا هستید، ما برای اینکه بعضی ها نمی توانند در محل های شان مراسم بگیرند حجت را تمام کردیم امشب تا روز شهادت در مصلی برنامه‌ریزی شده، سخنران عزیز و بزرگواری داریم حجة الاسلام والمسلمین حاج آقا فرحزاد از همین امشب تشریف می آورند امشب و فردا شب و پس فردا صبح هم دسته‌جات سینه‌زنی از مدرسه علمیه سفیران حرکت می‌کنند و در مصلی مراسم و منبر حاج آقا است. سفره ای خداوند متعال توفیق داده است که پهن شود همه استفاده کنیم آن هم از این چنین سخنرانان مومن و انقلابی و وارسته تسلیت عرض می کنم خدمتتان

 ارتحال امام راحل رضوان الله تعالی علیه که می دانید از زمان امیرالمومنین علیه السلام تا قرن حاضر تشکیل نظام اسلامی میسر نشد. در زمان غیبت کبری تاکنون علمای ما خیلی تلاش کردند ولی نتوانستند. امام راحل بعد از ۱۳ قرن از تاریخ اسلام توانست در کشور ما با کمک شما مردم یک حکومت قدرتمند تا دندان مسلح مورد حمایت شرق و غرب عالم آن هم حکومت موروثی پادشاهی سلطنتی را این چنین سرنگون ‌کند و به جایش نظام اسلامی علوی و فاطمه و جعفری را اقامه کند. امروز هم ۴۲ سال از این غرس نظام و انقلاب امام راحل می گذرد، این همه شهید دادیم و افتخار شهدا این بوده که خونشان در راه اهداف امام راحل بر زمین ریخته شده و جانشان را در راه خدا دادند. این امام بر من و شما حق است که بعد از ۳۰ سال باز هم دور هم بنشینیم و عرض ادبی داشته باشیم و احترام کنیم به همین مناسبت امشب و فردا شب مراسم مشترک است بین مراسم امام صادق علیه السلام و ارتحال امام راحل رضوان الله تعالی علیه

نکته سوم بحث روز است و انتخابات که زیاد میشنوید ان شاءالله در این روزهای آینده و هفته پایانی منتهی به انتخابات حتماً سخنرانان عزیزمان و خودمان در هر کجا و مناطق مختلف مطالبی را خواهیم گفت. امروز هم قبل از اذان ظهر حضرت آقا مقام معظم رهبری سخنرانی داشتند و از تلویزیون پخش شد. تیتر فرمایشات حضرت آقا که در مسیر دیدم انصافاً سخنان بسیار حکیم و به جایی بود ای کاش من وقت داشتم سخنان حضرت آقا را ملاحظه می کردم تا بتوانم فرازهایی را خدمتتان نداشته باشم

ولی من چند نکته عرض کنم

در طول تاریخ انقلاب این ۴۲ سال انقلاب هر اتفاق و حادثه و هر مسئله ای که برای کشور و مردم و انقلاب ما مهم تر بوده، دشمن هم روی آن حساس تر شده. شما مسئله انرژی هسته ای را ببینید نزدیک 20 سال است که دشمنان مانع تراشی می‌کنند چون انرژی هسته‌ای برای همه ملت ها مهم است، حقیقتاً در سرنوشت مردم هر کشوری در پیشرفت و در توسعه و در رفاه زندگی مردم خیلی نقش دارد، اما ببینید درست دشمن روی آن انگشت گذاشته و چقدر مانع‌تراشی کرده است. یکی از مسائلی که مورد اهداف کینه توزانه دشمنان است همین مسئله انتخابات است، ممکن است گله باشد ولی اصل انتخابات مربوط به کشور است است مربوط به انقلاب است مربوط به نظام است یک فرصت است، نظام و انقلاب ایجاد کرده ممکن است توقعاتی همه داشته باشند ولی بپذیریم در یک کشور ۸۰ میلیونی توقعات همه نمی شود صد در صد برآورده شود، دشمن نمی خواهد این فرصت حفظ شود بلکه می خواهد مثل این حکومت های خودکامه کشورهای اطرافمان یا حکومت پادشاهی قبل از انقلاب باشد، بدانید چون دشمن حساس است و اینقدر ماهواره‌ها و رسانه‌های دشمن روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و اخلال می‌کنند و تخریب می‌کنند، کد انحرافی به مردم می دهند که ایراد بگیرند، ببینید سر منشأ آنجاست، معلوم می شود انتخابات مسئله مهمی است و به نفع کشور و مردم است.

 نکته دوم برخی خیال نکنند رأی ندادن فقط رای ندادن هست و بگوید من این گله را دارم و رأی نمی دهم، دقیق که شوید رأی ندادن هم یک نوع رای دادن است اما با فرم دیگری و با زبان دیگری، رای دادن به اینکه من هر مسئله و مشکلی است قبول دارم، و هر بدبختی که در کشور وجود دارد من تسلیم هستم رای می دهم که من تسلیم هستم.

 انتخابات یک موج است، در دریا وقتی موج ایجاد می شود کسی که وسط دریا است دو فرضیه برایش مشخص است یکی در برابر موج خود را مدیریت کند که بتوانند زنده از این موج بیرون برود، یک فرضیه این است که تسلیم موج شود و خود را از بین ببرد. در هر انتخاباتی این موج ایجاد می شود اگر بگوییم رای نمی دهیم و بی خاصیت و بی تفاوت باشیم یعنی تسلیم هستم و هر چه بر سر من آمد قبول دارم.

 یک فرض این است که من خودم موج ساز بشوم و مدیریت کنم. درست است که آن کاندیدا ۱۰۰ درصد من در این ها پیدا نمیشود ولی ۹۰ درصد نشد ۸۰ درصد نشد و پایین تر اینکه می‌گویند شرکت در انتخابات مهمتر است به خاطر همین است، چون سرنوشتم است اینکه در خانه بنشینم و بی تفاوت باشم مشکلم حل نمی‌شود باید بروم تبلیغ کنم ترویج کنم و زن و بچه ها دوستان همه را بکشانم پای صندوق رای و در سرنوشت خود سهیم باشم. وقتی تصمیم گرفتم بروم حالا بشینم ببینم این کاندیدها کدام آن آرمان‌های انقلاب که گفته می توانند  زودتر محقق کنند.

 نکته سوم بعضی شبهه می کنند در رابطه با این رد صلاحیت ها، مردم اگر دقیق بررسی کنید از تمام گرایشات سیاسی و فکری کشور و فرهنگی در این کاندیداها نماینده وجود دارد .

 نکته آخر این است که عزیزان دامن به تخریب نزنید، جلوی تخریب این آن را بگیرید، الان در فضای حقیقی و مجازی هر کس صدای بلندتری دارد، شجاعت و شهامت و جسارت بیشتری دارد و هر کس تقوایش یک مقدار ضعیف تر است به این آن می تازد و توهین و تخریب می کند، آقایان ما تقوای الهی را در این مسائل از دست ندهیم دین ما و انقلاب و نظام ما این است که ما تقوای الهی را کسب کنیم. تقوا را تعمیق دهیم بر زندگیمان، تخریب این و آن جز باعث جنگ و جدال و نزاع برافروختن شعله های کینه و دشمنی چیزی گیرمان نمی آید و اثر هم ندارد با فحش و توهین که نمی توانیم نظر کسی را جلب کنیم. با احترام و استدلال، اقناع کنیم یکدیگر را یعنی ما می‌خواهیم دل و عقل طرف را قانع سازیم بر آن چیزی که من تشخیص می دهم حق مطلب است، این با توهین و تخریب به دست نمی‌آید. فلذا کسی که خیال می کند با تخریب می تواند جلو برود اشتباه می‌کند این تخریب باعث می‌شود همان کسی که تخریبش می کنیم مظلوم نمایی اش در جامعه بیشتر شود، مظلوم‌نمایی که شد بر خلاف میل من تخریب گر میشود. چرا جو جامعه را خراب کنیم بگذاریم جو منطقی حفظ شود تا مردم بتوانند راحت تصمیم بگیرند، انقلاب و نظام و اهداف عالیه نظام و انقلاب و ملاکاتی که دین مقدس اسلام و امام راحل و مقام معظم رهبری در سال های مختلف مطرح کردند این ملاکات و معیارها زنده باشد در کشور ما، مردم با این معیارها تشخیص دهند کاندیداهای اصلح را و شرکت کنند، همه کاندیداها محترم هستند. در رابطه با کاندیداهای شورای شهر و روستا همه‌شان عزیز و محترم هستند، فعالیت کنید و رقابت را پرشور کنید. هرکس را مردم انتخاب کردند چه رئیس جمهور آینده و چه در بحث شورای شهر و روستا آنها محترم و قانونی هستند و مورد حمایت مردم عزیز و بزرگوار و نظام و انقلاب ما هستند.

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

« وَالْعَصْرِ ﴿١﴾ إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿٢﴾ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣﴾  »

 و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار