|
يكشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 05 2024 يكشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 05 2024 يكشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 05 2024
۱۲ تير ۱۴۰۰ " "
کد خبر: 3268

خطبه های نماز جمعه 4 تیر ماه 1400 مصادف با 14 ذی القعده ١۴۴٢ فسا

امام جمعه فسا: ▫️دانشگاه علوم پزشکی فسا نسبت به درنظرگرفتن امتیاز فعالیت کرونایی شرکت کنندگان در آزمون استخدامی عنایت بیشتری داشته باشند تا نسبت به دیگر شهرها حقی از این عزیزان فسایی شرکت کننده ضایع نشود. توقع آن است که این عزیزان متقاضی استخدامی را همچون فرزند خویش دانسته و عدالت را که خواسته‌ی این عزیزان است از ایشان دریغ نکنند. ▫️با اینکه یکی از شعارهای پرتکرار مسئولین در رده های مختلف، جذب سرمایه‌گذار و کارآفرین و تقویت تولید و ایجاد اشتغال و پیشرفت است، و به رغم نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی به سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، متأسفانه در همین شهرستان، معدود سرمایه‌گذاری که می خواهد سرمایه‌اش را در این راه قرار دهد، آنقدر از این اداره به آن اداره و از اینجا به استان و فلان کمیسیون و فلان کارگروه دست به دست می کنند و تا چندین ماه و حتی یکسال طرف را با دوندگی، سرگردان و خسته، بلاتکلیف و بی‌نتیجه رهایش می‌کنند و در نهایت هم ارزش سرمایه طرف سقوط کرده و هم وقت و فرصتش از بین رفته و مهم‌تر سرمایه گذار پشیمان و فراری داده می شود. مسئولین شهرستان حتما تجدیدنظری در چنین روش هایی کنند و کارگروه های تخصصی رفع موانع تولید که تشکیل داده اند را فعال کرده و خود با پیگیری اداری و استانی موانع سرمایه‌گذاری تولیدکننده کارآفرین را برطرف کنند و مجوزهای لازم را اخذ کنند. باید در کمتربن فرصت ممکن نتیجه را به سرمایه‌گذار اطلاع دهند. ▫️به دلیل خشکسالی بی‌سابقه امسال، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و خشک شدن برخی چاه‌های تأمین آب شرب شهرستان، تابستان سختی را از نظر تأمین آب تجربه می کنیم. مردم عزیز شهرستان در صرفه‌جویی از آب تا می توانیم با دست اندرکاران ادره آب شهرستان - که شبانه روز در خدمت شما هستند- به بهترین وجه ممکن همکاری کنیم. متولیان آب هم در قطع آب، نگاه عادلانه به تمامی مناطق شهرستان داشته باشند. ▫️انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در فضای بسیار پیچیده و بغرنج، بحمدلله با حضور معنادار مردم برگزار شد. از مدت‌ها پیش در اثر شرایط مختلف، مسأله مشارکت به مهم‌ترین مسأله بدل شده بود. از سویی وضعیت کروناویروس با طول مدت-قریب به یکسال و نیم- و ابعاد مختلفش که تأثیرات عمیقی بر زندگی مردم ما گذارده خصوصا در حیطه اقتصاد و معیشت و سلامت جسمی و روانی، از سویی دیگر عملکرد دولتمردان در سال‌ها که با عدم وفا به وعده‌ها و تعهدات، با گره زدن تمامی مشکلات به برجام و چشم به خارج دوختن، انبوه مشکلات را روی هم انباشته و به صورت لاینحل جلوه داد، با دعوت مردم به بورس و به تاراج رفتن دار و ندار بخش معتنابهی از مردم و سیاست‌های مخرب دیگر اعتماد و امید مردم به صندوق رای مخدوش شد. و در کنار اینها سنگین‌تر و پردامنه‌تر از قبل تبلیغات گسترده رسانه‌ای دشمنان به رأی ندادن و بهره بردن از همه‌ی امکانات ، و متاسفانه هم‌صدایی برخی از جریانات داخلی با ایشان، خبر از مشارکتی کم می داد که به رغم همه‌ی اینها مردم با حضور خویش نگذاشتند نقشه‌های ایشان به ثمر نشیند که در حدود 63 درصد از شرکت کنندگان به شخصیتی خوش سابقه و انقلابی - آیة الله رئیسی - رأی دادند که امید است ما با این انتخابات به مرحله تشکیل دولت اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری مدظله العالی برسیم و مردم ما شهد شیرین دولتی انقلابی و اسلامی را در چهارسال آینده بچشند.

خطبه اول: تقوا
 السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
بسم الله الرحمن الرحیم
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين، ثُمَ الصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ علی سیّدنا و نبیّنا أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّد صلواتُ اللهِ وَ سَلامُه عَلَیهِ و عَلی آله، الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ، سِیَّمَا بقیةِ الله في الاَرَضین، روحی وَ أَرْوَاحُ الْعَالَمِینَ لِتُرَابِ مَقْدَمِهِ الْفِدَاء. وَ لَعْنَةُ الدائم عَلَی أَعْدائِهِمْ مِنَ الْآنَ، إِلَی قِیَامِ یَوْمِ الدِّین، اُوصِيكُم عِبادَ اللّهِ و نَفسی بِتَقوَی الله،
و قد قالَ اللهُ الحَكيمُ في‌ كِتابهِ: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ وَ لا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ‌»
 بندگان خدا در خطبه اول قبل از هر سخنی خودم را و سپس همه حضار محترم نمازگزاران جمعه امروز را توصیه می کنیم به تقوا داشتن و خود نگهداری در برابر هر چیزی که موجب نارضایتی خداوند متعال است. واژه تقوا در قرآن و روایات اهل بیت علیه السلام زیاد مورد عنایت قرار گرفته، یکی از آیات شریفه ای که ماها را دعوت می‌کند به تقوا و سقف تقوا را مشخص میکند
 آیه ۱۰۲ سوره آل عمران است. تقوا به معنای خود نگهداری از هر چیزی که نارضایتی خدا را به دنبال داشته باشد، هر عمل و رفتاری و هر تصمیم و یا سکوت یا سخنی که موجب نارضایتی خدا باشد و غضب الهی را در پی داشته باشد و انسان خود را از آنها کنترل و حفظ کند تقوا می گویند که دارای درجات و مراتبی است و حداقل آن این است که انسان واجبات خدا را به موقع به جا آورد و حرام و محرمات خدا را ترک کند. تا حد بالای آن که انسان مکروهات را ترک کند و مستحبات را انجام دهد. :
«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ»
مومنین تقوای خدا را یعنی هر چیزی که مربوط به خداست و موجب نارضایتی خداست مواظبت کنید و سقف تقوا این است که حق تقوای خدا را رعایت کنید به عنوان مثال شما و فرزند خود می گویید احترام فلان کس را بگذار و یک وقت می گوییم احترام فلان شخصیت بزرگوار را بگذار، این احترام غیر از آن احترام های دیگر است معنایش این است که حق احترام این شخصیت را حفظ کنید یعنی کمال احترام، خدا وقتی به من و شما می‌گوید حق تقوای من خدا را رعایت کنید یعنی کمال تقوا، شخصیت خداوند عظمتش بی نهایت است پس تقوای من و شما هم حد و مرزش بی نهایت است. حد تقوای خدا را رعایت کنید یعنی تا می توانید شب و روز فکر و یاد و ذکرتان این باشد که این تقوا را بیشتر کنم تا حق تقوای خدا رعایت شود فلذا سخت است و در ادامه فرمود :
«لا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ»
 ملاک مردن سالم و مسلمان مردن هم تقوا است.
 اصحاب پیامبر وقتی این آیه شریفه نازل شد خدمت پیامبر اکرم محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم رسیدند عرض کردند یا رسول الله خیلی سخت است حق تقوا را به جا آوردن و از طاقت ما به دور است، حضرت طبق این روایت شریفه مکثی کردند آیه ای نازل شد و تقریباً این آیه مفسر آیه قبل است :
«فَاتَّقُوا اللَّهَ مَا اسْتَطَعْتُمْ»
 ای مسلمان ها تقوا را رعایت کنید هر چقدر می‌توانید آن را انجام دهید. مردم آنقدر تقوا مهم است در زندگی مان که ملاک پذیرش عمل خیر ما و عبادت های ما تقوا می باشد فرمود:
 «إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ»
من خداوند ملاک قبول کردن عمل شما را تقوا می دانم. اگر تقوا داشتید نماز شب تان را هم قبول می کنم، اگر تقوا داشتید نماز جماعتتان را هم قبول می‌کنم، اگر تقوا داشتید روزه ماه رمضان و سایر روزهای تان را قبول می کنم و انفاق و خیرتان را هم قبول می کنم. یعنی اگر تقوا نبود این اعمال خیر هم قبول نیست.
در تصنیف غررالحکم صفحه ۱۵۵ از امیرالمومنین علیه السلام روایتی است:
صِفَتَانِ لاَ يَقْبَلُ اَللَّهُ سُبْحَانَهُ اَلْأَعْمَالَ،
 دو صفت است که هرکس نداشته باشد خداوند هیچ عملی از او قبول نمی کند
 إِلاَّ بِهِمَا اَلتُّقَى وَ اَلْإِخْلاَص ،
 یکی تقوا و دوم اخلاص، تقوا یعنی خودکنترلی و اخلاص یعنی هیچ شرک و ریایی در عمل ما نباشد، فقط و فقط به خاطر خدا باشد.
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
« وَالْعَصْرِ ﴿١﴾ إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿٢﴾ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣﴾  »

 

خطبه دوم:
بسم الله الرحمن الرحیم
الْحَمْدُ وَ الثّناء لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين، ثُمَ الصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ علی سیّدنا و نبیّنا أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّد صلواتُ اللهِ وَ سَلامُه عَلَیهِ و عَلی آله، الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ،
اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى عَلِيٍّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ،
 وَ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ الطَّاهِرَةِ فَاطِمَةَ [الزَّهْرَاءِ] سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ،
 وَ صَلِّ عَلَى سِبْطَيِ الرَّحْمَةِ، وَ إِمَامَيِ الْهُدَى، الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ،
 وَ صَلِّ عَلَى أَئِمَّةِ الْمُسْلِمِينَ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ، وَ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى، وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ، وَالْخَلَفَ الْقاَّئِمُ الحجة بن الحسن العسکری رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی من أَعْوَانِهِم و شِيعَتِهِم وَ أَنْصَارِهِمْ و مُحِبِّیهِمْ و المُسْتَشْهَدينَ بَیْنَ يَدِيهِمْ
اوصیکم عباد الله ونفسی بتقوی الله
بندگان خدا اول خودم را و سپس همه حضار خواهران و برادران را توصیه می کنم به رعایت تقوا. تقوا هم به زبان نمی شود به ظاهر هم نمی شود، در عمل با خدای خود خلوت کنیم ببینیم رفتارمان و گفتارمان چقدر منطبق با تقوای الهی است.
 هفتم تیر ماه دوشنبه هفته آتی مصادف از با ۷ تیر ۱۳۶۰ هجری شمسی است. در حدود ۴۰ سال قبل در چنین ایامی یک شخصیت بسیار برجسته در انقلاب و نظام اسلامی که حقیقتاً آن زمان جزو اوتاد سیاسی، انقلابی ما بودند، حضرت آیت الله دکتر بهشتی که مظلومانه به شهادت رسیدند در کنار ۷۲ تن از شخصیت‌های برجسته انقلابی آن زمان، روح مطهر و ارواح شهدای یارانش با اولیای خدا محشور باشد به همین مناسبت هر ساله هفته اول تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده، خدمت همه شما هم تبریک و هم تسلیت عرض می کنم.
 در رابطه با شهید بهشتی زیاد شنیده اید من وارد آن نمی شوم حقیقتاً شخصیت کم نظیری بود در آن زمان برای انقلاب و امام، در رابطه با قوه قضاییه ما فراز و نشیب هایی داشتیم، همیشه در این ۴۰ سال مثل هم نبوده ولی حقیقتاً رو به ارتقاء بوده از نظر سلامت، پیشرفت، پیگیری امور مردم و مراجعه کنندگان و طرفین دعوا، در هر زمانی یک شخصیتی مسئولیتش را به عهده داشت مقداری کار می‌شد. اما حقیقتاً در این دو سال اخیر یکی مقدار نشان داد قوه قضاییه از نظر تشکیلاتی و سیستمی و کادرسازی کار می شد اما اینکه مردم احساس کنند در برابر فساد حساسیت وجود دارد و اقدام می کند، بدون ترتیب اثر هر نوع سفارشی  این دو سال اینجور خود را نشان داد و نتیجه اش همین شد که مردم در انتخابات شرکت کردند و رای دادند و رئیس محترم همین قوه قضائیه رئیس جمهور شود و این اعتماد مردم است و معلوم میشود مردم راضی هستند. تشکر می‌کنیم.
 الان هم یکی از دغدغه ها این است که این سیاست در ادامه چه میشود ولی مطمئن باشید ریل‌گذاری خوبی شده است در دستگاه قضایی و هر شخصیتی دیگری که در این چند روز آینده مشخص ‌شود به عنوان رئیس قوه قضاییه، این سیاست گذاری و ریل گذاری شده و نمی تواند از این راه تختی کند و باید همین راه را جلو برود اما بهتر از گذشته ما هم تشکر می کنیم از عزیزان دستگاه قضایی شهرستان فسا، قضات محترم و اداراتی که زیرمجموعه دستگاه قضایی هستند در شهرستان، آن چیزی که من ملاحظه کردم و ارتباطی که با مردم دارم موجب رضایت است. در رأس آن هم ریاست محترم دادگستری جناب حجة الاسلام والمسلمین حاج آقای خورشیدی که حقیقتاً نیروی مفید و موثری هستند در شهرستان و من هم به ایشان خیلی اعتماد دارم و همچنین دادستان محترم شهرستان جناب آقای دکتر تواضعی که انصافاً از نیروهای متدین و دغدغه مند و دلسوز مردم است. من میبینم بعضی وقت ها گره‌هایی که مردم دارند و به من مراجعه می کنند وقتی زنگ میزنم تا توانش را دارند از راه قانون این نگرانی مردم را برطرف می کنند تشکر می کنم.
 نکته دوم در رابطه با این ایام این هفته، هفته صرفه جویی در آب هم نامگذاری شده، امسال به دلیل خشکسالی بی سابقه، متخصصین و کارشناسان می گویند در این ۴۰ سال بی سابقه ترین خشکسالی امسال رویداده و کاهش بی سابقه سطح آب زیرزمینی مشکلات کمبود آب حادث و قرار گرفتن شهرستان فسا در منطقه بسیار گرم و نیمه خشک، خشک شدن برخی از چاه های تامین آب شرب شهرستان، تابستان امسال تابستان سختی را باید تجربه کنیم،
فلذا توصیه اول در مصرف آب هر چه می توانید صرفه جویی کنید. به گفته رئیس محترم اداره آب طبق اسناد و گزارشی که دادند وضعیت شهرستان بسیار بحرانی است من از مدیریت آب شهرستان تشکر می کنم که شب و روزشان را برای این قضیه گذاشته اند.
 توصیه دوم میدانید قطعی آب است و شب تا صبح آب قطع است و احتمال دارد در روز هم در آینده قطع شود، پیشنهاد من این است که منبع و مخزن آبی تهیه کنید. یک نکته هم به دست اندر کاران بگویم، تسریع در اجرای طرح فاضلاب شهری که چندین سال است همزمان با شهرهای دیگر شروع شده ولی شهرهای دیگر به اتمام رسیده ولی اینجا هنوز مشخص نیست به کجا رسیده است، مسئولان مربوطه پیگیری کنند این هم می‌تواند کمک کند برای سال های آینده به مشکل کم آبی
 نکته دیگر خبرهایی میرسد از برخی مناطق شهرستان فسا، مسئولان اداره آب متوجه باشند بعضی جاها آب خیلی قطع است، اگر در سراسر شهرستان می‌گویند شب تا صبح قطع است بعضی جاها خبر می رسد که روزها هم قطع است، متولیان آب عدالت را رعایت کنید هیچ فرقی بین محله ها نمی کند، تشکر میکنیم از دست اندرکاران اداره آب
نکته دیگر دانشگاه علوم پزشکی فسا اخیراً آزمون استخدامی برگزار کرد، عده ای از همشهریان عزیز در آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی شرکت کردند و از وزارتخانه اعلام شد عزیزانی که در این آزمون شرکت کردند اگر در بخش کرونا و کوید 19 فعالیتی داشتند، اینها لحاظ شود به عنوان امتیاز. اما نکته ای که هست این است که در شهرستان فسا خبرهایی که می رسد، حق عزیزان فسایی را آنطوری که باید در نظر گرفته نمی‌شود. یعنی اگر وزارتخانه گفته آنهایی که در برابر کووید ۱۹ فعالیتی داشتند یا خدمتی کردند امتیازبندی شود در شهرهای دیگر امتیاز بالا می دهند ولی اینجا امتیاز ناچیزی لحاظ شده، وقتی اینجوری امتیازبندی میشود این آزمون در کل کشور برگزار شده لذا از عزیزان فسایی اینجا استفاده نمی‌شود. از عزیزان دانشگاه علوم پزشکی خواهش می کنم عدالت بین فسایی ها و دیگر شهرها رعایت شود.
 مطلب دیگر این است که یکی از شعارهای مسئولین ما در رده‌های مختلف چه شهرستانی چه استانی و چه کشوری، این است که ما حمایت از سرمایه‌گذاری و بخش تولید می‌کنیم. امسال سال حمایت از تولید است ولی چیزی که ما می بینیم این چنین نیست، امسال علاوه بر اینکه بحث اقتصادی و حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مطرح است، شعار سال هم مانع زدایی است. طبق فرمایش حضرت آقا موانعی که جلوی سرمایه‌گذاری است برداشته شود. شنیدم کار گروهی هم تشکیل دادند کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری ولی چرا اقدام نمی شود و پیگیری نمی شود؟ چرا ادارات به یکدیگر پاسکاری می کنند؟ می‌خواهم بگویم مسئولان شهرستان وقتی سرمایه‌گذار پولش را می آورد و قصد سرمایه‌گذاری دارد خودتان کارش را درست کنید. وقتی کارگروه تشکیل می شود مسئولان در آن کارگروه خود را با موظف بدانند و تمام موانع را خودشان بردارند.
 نکته دیگر بحث انتخابات است که هفته گذشته روز انتخابات بود چند نکته خدمتتان عرض کنم
 اولاً جای تشکر دارد همانطور که حضرت آقا در پیامشان تشکر کردند و از مردم و هوشیاری مردم در این مقطع خاص انقلاب به خاطر حضورشان در این حماسه بزرگ. شما اگر بدانید پشت پرده چه خبر بود آن وقت می گویید این انتخابات معجزه بود.
 نکته اول آماری که مسئولان و دستگاههای مربوطه و متولی امر ارائه دادند این بود که در حدود ۴۹ درصد از واجدین شرایط رای دادن، در این انتخابات شرکت کردند و همین باعث شد که بهانه‌ای دست دشمنان بیفتد و تحلیلهای نامناسبی کنند. اما واقعیت این است اولاً مسئولان مربوطه باید آسیب‌شناسی کنند چرا از ۱۰۰ درصد مردم ما ۴۹ درصد شرکت کردند و ۵۱ درصد شرکت نکردند، این را آسیب‌شناسی کنند ببینند مردمی که شرکت نکردند دلیلش چیست و طوری عمل کنند تا در آینده جبران شود، این یک واقعیت است اما باید واقعیت را بگویم و بپذیریم.
 نکته دوم عواملی که بی تاثیر نبود در انتخابات، عوامل متعددی است من چند عامل را محضرتان تقدیم می کنم اولین عامل که در شرکت مردم در در انتخابات بی تأثیر نبود، وضعیت کرونایی بود که از چند جهت و زاویه اثرگذار است، یکی بحث سلامت و بهداشت است. شما ببینید بعضی از کسانی که شرکت نکردند یا در بستر بیماری کرونا بودند یا مثلاً مریض شدند و کرونا گرفتند و خوب شدند ولی آثار و عواقبی دارد. یا ترس و وحشتی دارد. مشاور وزیر بهداشت گفت نزدیک به ۱۰ میلیون نفر به خاطر کرونا نیامدن رای بدهند.
 دوم مسئله‌ای که کرونا اثر باعث تاثیر گذاشتن روی انتخابات بود مسئله معیشت است. واقعا کرونا مردم ما را زمین گیر کرد. طرف سرمایه دار بوده اما در این یک سال و نیم کمرش خورد شد و کسی هم به دادش نرسید.
 دومین عاملی که اثر داشت در بحث انتخابات مدیریت ضعیف دولتمردان ما در این هشت سال گذشته بود. این را باید بدانید مدیریت دولتمردان ما بسیار ضعیف بود بالاخره در زمینه های مختلف مردم می‌پرسیدند چه قول و قرارها و تعهداتی این مسئولان دولتی دادند و عمل نشد چه معلوم که دوباره رئیس جمهور بعدی هم بیاید در تلویزیون قرارهایی بدهد و عمل شود مردم حق دارند، دولتمردان یا قول ندهید یا وقتی قول دادید قول را ناموس خودتان بدانید و محکم دفاع کنید.
 گره زدن مسائل مشکلات داخل کشور به مسئله برجام. دائم می گفتند برجام که حل شد همه چیز حل می‌شود، مدام امروز و فردا کردن تا هشت سال گذشت. نه برجام به جایی رسید نه مشکل مردم حل شد. همه چیز را بند کردیم به سیاست خارجی و آن هم روی هوا است.
 نکته سوم بعضی سیاستگذاری‌های غلط اقتصادی همین دولتمردان ما، این هم واقعا کمر مردم را خم کرد.  من یک نمونه اش را فقط اشاره کنم مردم در چه حال و هوایی تغییر و تحول و نقل و انتقال دولت صورت می‌گیرد. یک نمونه کوچک همین مسئله بورس است، رئیس جمهور مملکت در تلویزیون اعلام می‌کند اگر سرمایه دارید بهترین و امن ترین جا بورس است، در همین فسا می شناسم خانه و وسیله نقلیه و دارو ندارش را گذاشت در بورس و یک مرتبه هم اعلام شد که بورس رفت روی هوا، یعنی دار ندار مردم سوخت. طرف یک روز منزل داشت، سرمایه داشت، حساب بانکی داشت، ماشین داشت الان آه در بساط ندارد، الان در کشور داریم این جور آدمهایی، این چه سیاستگذاری است کمر مردم را خورد میکند، آبروی مردم جلوی زن و بچه ها و اقوام شان را برده است، این با چه امیدی کنار صندوق رای بیاید.
 یک عامل دیگر بحث شغل و اشتغال و درآمد و تورم و غیره، شما امسال و پارسال را مقایسه کنید، این فراز و نشیب ها این کمر مردم را خورد میکند.
 جنگ رسانه ای بی امان دشمنان که آنها هم دنبال سوء استفاده بودند. این بی اعتمادی مردم به فلان مسئول و این گله مردم به فلان دستگاه را تسریع می دادن به نظام و دائماً نظام را زیر سوال می‌بردند، مردم ما زیر شدیدترین بمباران تبلیغاتی و رسانه‌ای و جنگ روانی دشمنان کنار صندوق رای آمدند، در زمان جنگ مردم چطور زیر بمب باران پای صندوق رأی می آمدند الان به مراتب سخت‌تر است چون بمب باران بر فکر و ذهنشان بود، اما مردم با توجه به همه مسائل انصافاً ۵۰% با این مشکلاتی که داریم، ما در کشورهای اروپایی داشتیم حتی به خاطر کرونا انتخابات را عقب انداختند ولی ما به موقع انجام دادیم. دنیا نمی تواند با چنین مشکلاتی از انتخابات رد شود ولی ما عبور کردیم. مردم معجزه کردند، این حماسه بزرگ یعنی همین، رئیس جمهوری هم که انتخاب کردند، عالم، دانشمند مجتهد، سید و خوش سابقه. کسی که ۴۰ سال مسئولیت دارد و هیچ نقطه مبهمی در پرونده و سابقه اش نیست، این از افتخارات ما در دنیا است و قطعاً دولت اسلامی که حضرت آقا مدنظرشان بود انشاالله امیدواریم با ریاست محترم جمهور چهار سال آینده تشکیل گردد.
 از همه شما هم تشکر می کنم
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ:
«قُلْ هُوَ اللَّـهُ أَحَدٌ  اللَّـهُ الصَّمَدُ  لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ  وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ »
 و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار