|
يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 19 2024 يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 19 2024 يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 19 2024
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ " "
کد خبر: 3347

خطبه های نماز جمعه 19 شهریور ماه 1400 مصادف با 3 صفر 1443 فسا

ضرورت ارائه یک روایت منسجم و دقیق از افغانستان ???? امام جمعه شهرستان فسا: موضع جمهوری اسلامي در این سال های اخیر در رابطه با افغانستان به گفته هر انسان مطلع منصفی، بهترین و حکیمانه‌ترین موضع می باشد لکن آنچه موجب آشفتگی اذهان می‌شود و فضای رسانه‌ای هم به آن دامن زده، نداشتن یک روایت منسجم از گروه غالب و وقایع درون افغانستان است. به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ امروز ما جنگ روایت هاست. ما باید روایت خودمان را بر اساس مبانی انقلاب خودمان به مردم در رابطه با هر واقعه‌ای با انسجام و وحدت و دقت و آینده‌نگری ارائه دهیم تا بتوانیم اهداف انقلاب و کشور را در آینده تأمین کنیم. مسئله دیگری که در حوادث اخیر افغانستان جالب توجه است اینکه، در این فضای انفعال و سردرگمی رسانه‌های عمومی، عده‌ای از جوانان مؤمن و انقلابی با حضور در افغانستان روایت خوبی را از صحنه میدانی افغانستان به دور از شعار و هیجانات ارائه می دهند. این جوانان که هیچ از بودجه عمومی و بیت‌المال ارتزاق نمی کنند و در واقع نمونه صحیح آتش به اختیار فرهنگی است که در روایتشان منافع ملی و انقلاب و امت اسلامی را مد نظر دارند و غالبشان اهل فکر و مطالعه و آشنا به مبانی امامَیْن انقلاب‌اند و هر کدام دارای سلایق و نظرات مختلف سیاسی نسبت به جریانات درون افغانستان هستند. آنچه که درس‌آموز است برای رسانه‌های عمومی، چابک‌سازی در ساختار مجموعه‌ای رسانه‌ای و پرهیز از گستردگی‌های غیر ضرور است. - نکته‌ای که متأسفانه در حاشیه قرار می گیرد و بعضا نادیده انگاشته می شود اینکه، آنچه امروز در افغانستان شاهدیم حاصل عملکرد بیست سال حضور مستکبرانه نظامی آمریکا در افغانستان است و نتیجه‌اش بار آوردن خسارات انبوه اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی برای این کشور است. - الحمدلله رئیس جمهوری زمام امر کشور را به دست گرفته که در این وضعیت کرونایی و گرمای هوای تابستان در عرض سه هفته به سه استان محروم و گرم کشور رفته و از نزدیک مشکلات مردم را لمس می کند. امیدواریم به زودی طعم شیرین این سفرها را مردم عزیز این مناطق محروم احساس کنند.

خطبه های نماز جمعه  19 شهریور 1400 مصادف با  3 صفر 1443 فسا

خطیب جمعه: حسین جمالی زاده

خطبه اول: یکی از ارزش‌های اخلاقی (غیرت)

 السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

بسم الله الرحمن الرحیم

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ  الْعَالَمِين، ثُمَ الصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى البَشِيرِ النَّذِيرِ السِّراجِ المُنِيرِ اَلعَبْدِ الْمُؤَيَّدِ، وَ الرَّسُولِ الْمُسَدَّدِ، أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّد صلواتُ اللهِ وَ سَلامُه عَلَیهِ و عَلی آله، الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ، سِیَّمَا بقیةِ الله في الاَرَضین، روحی وَ أَرْوَاحُ الْعَالَمِینَ لِتُرَابِ مَقْدَمِهِ الْفِدَاء. وَ لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَی أَعْدائِهِمْ مِنَ الْآنَ، إِلَی قِیَامِ یَوْمِ الدِّین، اُوصِيكُم عِبادَ اللّهِ و نَفسی بِتَقوَی الله،

در خطبه اول خودم را و سپس همه حضار محترم نمازگزاران عزیز را توصیه می‌کنیم به رعایت تقوا و حدود حضرت پروردگار

 بعد از دو هفته و دو جمعه تعطیلی نماز جمعه، به درخواست مردم عزیز و بزرگوار مان و با کسب اجازه از دست‌اندرکاران اصلی نماز جمعه، این نماز جمعه را امروز برگزار می کنیم انشاالله خداوند متعال خودش قبول کند و به برکت این نمازهای جمعه و جماعات برکات خودش را بر همه مردم، خاصه شیعیان امیرالمومنین نازل بفرماید.

 در خطبه اول یکی از مباحثی که انتخاب کردم و بی ربط هم نیست به محرم و صفر و نهضت ابی عبدالله الحسین علیه السلام، آن را می خواهم با استفاده از آیات و روایات در حدی که وقت اجازه بدهد محضرتان داشته باشم.

 یکی از مسائلی که در اسلام و در آموزه های دین ما قرآن و روایات می درخشد و خیلی سفارش شده است مسئله داشتن غیرت اسلامی است. اتفاقاً در یکی از فرازهای ابی عبدالله الحسین علیه السلام قبل از شروع نهضتش به همین مسئله غیرت اشاره می‌کند که می‌خواهند بفرمایند غیرت دینی و اسلامی است که محرک شده برای من ابی عبدالله که وارد این کارزار سخت شوم.

 من اول غیرت را معنا کنم بعد استفاده کنم که اقسامی دارد،

با استفاده از متون دینی بهره‌برداری ‌کنیم و تیتر وار محضرتان ارائه دهم.

 غیرت از غیر است و بعضی هم گفتن از تَغَیُّر و تغییر است. غیرت در کتب لغت عرب به این معنی است غیر زدایی از حرمت ها و حریم و حساسیت پیدا کردن و حساسیت داشتن نسبت به ورود اغیار به حریم محترمات خودمان این می شود غیرت.

 بعضی گفته اند غیرت از تَغَیُّر و تغییر یعنی آن حالتی که انسان در چهره خودش ظاهر می‌شود و تغییر و تَغَیُّیر به خاطر اینکه دیگران دارند دست اندازی می کنند در حریم او، آن تغییری که در چهره پیدا میشود عرب به این حالت غیرت میگویند. یکی از ارزشمند ترین صفات انسانی و الهی غیرت است قبل از اینکه خدا به من و شما دستور دهد با غیرت باشیم خود خدا غیرتمند است.

 روایتی است در کافی جلد پنجم صفحه ۵۳۹ از امام صادق علیه السلام است

 اِنَّ اللّهَ غَیُورٌ یُحِبُّ کُلَ غَیُور

خدا غیرت دارد و هر آدمی که در این دنیا اهل غیرت باشد و غیرت داشته باشد خدا دوستش دارد ولو کافر باشد. خداوند از کافر و کسی که خدا را قبول ندارد یا دین اسلام را قبول ندارد و یا مشرک است اما غیرت داشته باشد، خداوند یک امتیازی به آنها می‌دهد. اسرا را در یکی از جنگهای پیغمبر خدمت آن حضرت آوردند چند تن از اسرا حکمشان اعدام بود، اگر پیغمبر اینها را رها می‌کرد مشکل دیگری پیدا می شد دستور رسید اعدام شوند، یک عده بخشیده شدند و یک عده آزاد شدند و یک عده ای که خیلی مسئله دار بودند باید کشته می شوند. پیغمبر دستور داد این چند نفر باید اعدام شوند یک مرتبه جبرئیل نازل شد، این روایت در وسائل الشیعه مرحوم شیخ حر عاملی رضوان الله تعالی علیه جلد چهاردهم صفحه ۱۰۹هم آمده است.  این کتاب وسائل الشیعه کتابی است که مراجع تقلید از روی این کتاب فتوا میدهند از امام باقر علیه السلام است که پیامبر چند نفر را انتخاب کردند و باید اعدام شوند، جبرئیل نازل شد گفت خداوند به تو سلام می رساند و میگوید یک نفر را اعدام نکن، جبرئیل عرض کرد یا رسول الله این یک نفر خیلی بد ذات است و بت پرستم هست هم است و اگر آزاد شود مسلمانان را می کشد ولی چند ویژگی دارد که خداوند متعال ابا دارد که خونش ریخته شود، عرض کرد یا رسول الله اول  

الْغيرَةُ الشَّديدَةُ عَلى حَرَمِه

با غیرت است

دوم وَالسَّخاءُ  سخاوتمند است

سوم  صِدْقُ الِلسانِ راستگوست و صداقت در کارش است

چهارم حُسْنُ الْخُلْقِ اخلاقش خیلی خوب است

پنجم وَ الشَّجاعَةِ شجاعت هم دارد.

 معلوم می شود خداوند آدمهایی که اهل غیرت هستند دوست دارد.

 روایت دیگر محاسن برقی جلد اول صفحه ۱۱۵ امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند

 لَعَنَ اللَّهُ مَنْ لا يَغَارُ.

خدا لعنت کند آن کسانی که غیرت ندارند این غیرت و ارزش گذاری و اهمیتش، اما غیرت چند قسمت دارد و ۳ قسمت آن که خیلی مهم است اینجا عرض می کنم.

قسمت اول غیرت ملی داشتن یعنی انسان به وطن و آب و خاک خودش حساسیت داشته باشد و همچنین ارزش هایی که مربوط به آن کشور است و احساس مسئولیت کنند. ببینید غیرت ملی امروزه اشتباهی شده با ملی گرایی مصطلح اگر چه ملی گرایی اصیل با غیرت ملی یکی است امروز ملی‌گرایی تقریباً در اصطلاح یک مقدار مقابله دارد غیرت ملی خوبه ولی ملی‌گرایی مصطلح خوب نیست ملی‌گرایی مصطلح در آن حساسیت هست ولی حساسیت هایی که منهای ارزش‌های حاکم بر آن کشور باشد، معمولاً ارزش‌های تقلیدی از بیگانه را قاطی آن کردند اما غیرت ملی اصیل و دست نخورده این است که انسان نسبت به کشور و شهر و دیار خودش مقداری حساسیت داشته باشد. در تاریخ هم داریم یکی از کسانی که اینجا می‌شود نام برد ستارخان و باقرخان در مشروطه بودند اینها آدمهای خوبی بودند شهید هم شدند بزرگان از آنها تجلیل می‌کنند اینها مشروطه‌خواه بودند اما در کنارش وقتی انگلیسی ها حمله کردند به این کشور آنها مسلح شدند نیرو تجهیز کردند و لشکری را در ترتیب دادند به جنگ با انگلیسیها و در یک مقطع به جنگ با روسها رفتند و شهید شدند. یا شهید جنوب کشورمان شهید رئیسعلی دلواری به همراه تنگستانی ها و دشتستانی ها در برابر حمله اشغالگران انگلیسی قیام کردند. حضرت آقا وقتی بوشهر رفتند در سخنرانی شان تجلیل کردند از این شهید عزیز معلوم می شود این غیرت ها غیرت ملی است اما در کنارش حساسیت نسبت به ارزش های اخلاقی و انسانی حاکم بر کشور است. اما از آن طرف بی غیرت ملی در تاریخ ایران ثبت شده

 شاه سلطان حسین صفوی آخرین پادشاه صفویه در اصفهان ، محمود افغان وقتی با لشکرش حمله کردن به ایران ایشان مقاومت نکرد ترسید، لشکر محمود افغان دم دروازه اصفهان که رسید همه گفتند شاه سلطان حسین یک مقدار حساسیت نشان می‌دهد و دستور حمله و دفاع می دهد. بعد خودش رفته تاج را از سر خودش برداشته و سر محمود افغان گذاشته، بعد یک امتیاز به محمود افغان داد که اذیت نشود به محمود افغان گفت من یک هدیه ارزشمند به تو می‌دهم که دست از سر من بردارید یک دختر دارم که خیلی خواستگار دارد و آن را تقدیم تو می کنم.

 قسمت دوم غیرت ناموسی است غیرتی که من و شما از آن شنیده ایم و خیلی سفارش شده که انسان نسبت به ناموس خودش و هم نسبت به ناموس مسلمان ها بلکه انسان نسبت به ناموس هر مظلومی در جهان حساس باشد. شهید عزیز سردار سلیمانی که اینجور محبوب قلوب شد و خدا هم این جور اجر و پاداش به او داده، شهید در سوریه این ایزدی ها و مسیحی ها خاطراتی از ایشان نقل می کنند ایشان حساسیت داشته حتی نسبت به نوامیس مسیحیان که غیر مسلمان بودند.

 در نهج البلاغه خطبه ای دارد امیرالمومنین علیه السلام می‌فرماید به من خبر دادن لشکر معاویه حمله کرده فلان شهر مرزی و یک زن یهودی خلخال را از پای او درآوردند

فَلَوْ أَنَّ امْرَأً مُسْلِماً مَاتَ مِنْ بَعْدِ هَذَا أَسَفاً مَا كَانَ بِهِ مَلُوماً بَلْ كَانَ بِهِ عِنْدِي جَدِيراً.

اگر انسان بمیرد از غصه دق کند به خاطر این خبری که در رابطه با یک زن یهودی اتفاق افتاده حق دارد. امیرالمومنین در همین نهج البلاغه می فرماید

قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِهِ وَ عِفَّتُهُ عَلَى قَدْرِ غَيْرَتِهِ

اگر می خواهید عفت مردم را ارزش گذاری کنید ببینید غیرت چقدر دارد.

 ما در این سالها زیاد می شنوید زن ها حجاب، بدحجاب ها با حجاب باشید، بی‌حجاب‌ها باحجاب باشید. این قدر که برای زنها می گوییم برای مردها نمی گوییم ولی من می خواهم بگویم در کشور یک شعار هم درست کنیم  مرد ها که  حجاب را رعایت نمی کنند و محرم و نامحرم رعایت نمی کنند غیرتتان کجاست. اگر روی غیرت سرمایه‌گذاری کنیم در رابطه با حجاب هم اثر دارد چون آن کسی که بی حجاب است و در خیابان قاطی نامحرمان می شود اگر مرد غیرت داشته باشد اجازه نمی دهد و رضایت نمی دهد.

 قسمت سوم غیرت دینی است که از همه اینها بالاتر است و آن غیرت دینی است. انسان نسبت به ناموس خدا حساس باشد. مردم حلال و حرام و واجب و دین خدا ناموس خداست، کسی که روی این مسائل حساس باشد مثل همین بحث امر به معروف و نهی از منکر این ناشی از غیرت دینی است.

 در بحارالانوار مرحوم علامه مجلسی جلد ۹۷ از امام صادق علیه السلام می‌فرماید که در زمان یکی از پیغمبران دستور رسید کفار آن قوم باید هلاک شوند ملائکه آمدند دیدند در بین این قوم یک انسان عابد زاهدی هم وجود دارد گناه هم نمی‌کند و خیلی خداپرست است دست نگه داشتند و به خدا عرض کردند اگر این شهر را بخواهیم از بین ببریم و هلاکشان کنیم و عذاب بر آنها نازل کنیم درست است که مردمش مستحق هستند ولی یک عابد هم وجود دارد که خیلی متدین است، خطاب رسید همین هم باید عذاب شود چون

 اِنَّ هذا لَم يَتَمَعَّر وَجهَه قَطّ غَضَباً لی

 میدانید این چرا باید عذاب شود چون در عمرش یک بار ندیدم به خاطر گناهان مردم اخم کند و ناراحت شود ولو دین دارد و عبادت می کند من خدا را و گناه نمی‌کند ولی چرا از گناه مردم ناراحت نیست چرا از دروغ هایی که دیگران می گویند عصبانی نمی شود چرا از غیبت و تهمت هایی که دیگران می زنند بی تفاوت است. این هم باید عذاب شود.

 ابی عبدالله الحسین علیه السلام وقتی میخواهد حرکت کند قبل از نهضتش آن خطبه معروف را دارند

مَنْ رَأى سُلْطاناً جائِراً مُسْتَحِلاًّ لِحُرُمِ اللهِ،

هر کس ببیند و هر مسلمانی ببیند یک حاکم و پادشاه جنایتکاری را حرام خدا را حلال میکند

ناکِثاً لِعَهْدِ اللهِ،

عهد و پیمان های خدا را می شکند

 مُخالِفاً لِسُنَّةِ رَسُولِ اللهِ،

و سنت پیغمبر را زیر پا می‌گذارد

 یَعْمَلُ فِی عِبادِاللهِ بِالاِثْمِ وَ الْعُدْوانِ فَلَمْ یُغَیِّرْ عَلَیْهِ بِفِعْل،

در بین مردم گناه و دشمنی و نفاق و دورویی توسعه می دهد

 وَ لاَ قَوْل، کانَ حَقّاً عَلَى اللهِ أَنْ یُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ

هر کس ببیند این جور مسائل را ولی بی تفاوت باشد بر خداست که این آدم را با با آن ستمکار یکجا در قیامت مشهور کند.

 این می شود غیرت دینی . انواع غیرت دینی این است که انسان نسبت به دیگر مردم هم احساس مسئولیت کند یعنی حقوق مردم را رعایت کند.

 روایت داریم خداوند متعال حقوق بندگانش را مقدم دانسته بر حقوق خودش یعنی رعایت حلال و حرام خدا در برابر حرمت مردم که حرمت مردم بالاتر است. حق مردم اگر مورد تجاوز قرار میگیرد سکوت کنیم.

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ:

« قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ1اللَّهُ الصَّمَدُ2لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ3وَ لَمْ يَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ»

خطبه دوم:

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

 الْحَمْدُ وَ الثّناء لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين، ثُمَّ الصَّلَاهُ وَ السَّلَامُ عَلی سیّدنا و نبیّنا أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّد صلواتُ اللهِ وَ سَلامُه عَلَیهِ و عَلی آله، الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ،

اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى عَلِيٍّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ،

 وَ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ الطَّاهِرَةِ فَاطِمَةَ [الزَّهْرَاءِ] سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ،

 وَ صَلِّ عَلَى سِبْطَيِ الرَّحْمَةِ، وَ إِمَامَيِ الْهُدَى، الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ،

 وَ صَلِّ عَلَى أَئِمَّةِ الْمُسْلِمِينَ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ، وَ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى، وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ، وَالْخَلَفَ الْقاَّئِمُ الحجة بن الحسن العسکری رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء

اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی من أَعْوَانِهِم و شِيعَتِهِم وَ أَنْصَارِهِمْ و مُحِبِّیهِمْ و المُسْتَشْهَدينَ بَیْنَ يَدِيهِمْ

اوصیکم عباد الله ونفسی بتقوی الله

در خطبه دوم همچنین خودم را بار دیگر و شما بزرگواران را به رعایت تقوا توصیه می کنم خصوصاً در بخش غیرت دینی داشتن که در خطبه اول داشتیم از همه انواع غیرت ها مهم تر است.

 امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام طبق نقل غررالحکم می‌فرمایند:

 جَعَلَ اللّهُ سُبْحانَهُ حُقُوقَ عِبادِهِ مُقَدِّمَةً لِحُقُوقِهِ

خداوند رعایت حقوق بندگانش را بیشتر اهمیت می‌دهد تا رعایت حقوق خودش

فَمَنْ قامَ بِحُقُوقِ عِبادِ اللّهِ كانَ ذلِكَ مُؤَدِّيًا اِلَى اْلقِيامِ بِحُقُوقِ اللّهِ

هرکس اصرار داشته باشد و خود را عادت دهد که حقوق مردم را رعایت کند و حرمت مردم حفظ شود خداوند این توفیق را به او می دهد که حقوق خدا را این آدم رعایت کند.

 مردم بپرهیزید از اینکه نظاره گر باشیم حق مردمی زیر سوال برود

 اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله

یکشنبه پس فردا پنجم صفرالمظفر بنا بر نقلی شهادت حضرت رقیه بنت الحسین علیه السلام است

 سه شنبه همین هفته هم هفتم صفر شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام کریم اهل بیت و به همین مناسبت در همین مصلی دو شب مراسم گرفته می شود سخنران کشوری هم دعوت شده انشاالله که تشریف می آورید مراسم خوبی خواهد شد. سعی می کنیم مثل محرم که مراسم خوبی برگزار شد باشد.

 نکته دوم آغاز به کار دولت محترم در دو هفته پیش نکاتی گفتم ولی مردم رئیس جمهور خوبی خداوند نصیبمان کرده، چند هفته بیشتر نیست ولی دو استان مسئله دار و محروم در این وضعیت کرونا ایشان از نزدیک پیگیر مسائل مردم شود. امروز هم ایشان طبس رفتند. یعنی در این دو هفته سه استان مراجعه کرده. وضعیت کرونا یک طرف گرفتار های دیگر یک طرف مسائل امنیتی یک طرف گرمی هوا یک طرف. دعا کنید انشالله خداوند متعال ایشان را جهت رسیدن به اهدافش که بهتر شدن وضعیت مردم است خداوند ایشان را موفق گرداند.

 مطلب آخر در رابطه با افغانستان هست در رابطه با افغانستان احساس کردم چند نکته بگویم به خاطر این‌که امروز فضای مجازی پر است از تحلیل های ضد و نقیض، بعضی مردم که مومن و متدین هستند و تحصیلکرده هستند ممکن است به وسیله این تحلیل ها خدای نکرده از واقعیات میدانی به دور باشند، در رابطه با افغانستان بعضی از این مسائل که محرمانه است ولی بعدها خواهم گفت،  یک بخشش که می‌شود گفت محضرتان داشته باشم.

 نکته اول آنچه که امروز در افغانستان می گذرد حاصل عملکرد بیست سال حضور مستکبرانه آمریکا در افغانستان است که نتیجه‌اش به بار آوردن خسارات زیاد مادی و معنوی، اقتصادی و سیاسی و امنیتی و اجتماعی است.

 نکته دوم آنچه که از طرف نظام اسلامی ما و ایران ما در رأس شان رهبر معظم انقلاب در این دو سال در رابطه با افغانستان سیاست ورزی شده به گفته هر انسان مطلع و منصفی در منطقه، این سیاست ورزی و مواضع ایران بهترین، حکیمانه ترین و دقیق ترین موضع بوده حتی بعضی از اندیشمندان تحلیل گر منصف خود افغانستان مطرح می‌کنند، لاکن آنچه موجب آشفتگی اذهان شده و فضای رسانه ای به آن دامن می زنند مسئله نداشتن یک روایت منسجم از وقایع درون افغانستان است. مثلاً می‌گویند چرا ایران در مسئله افغانستان وارد نمی شود چیزی که باعث می‌شود این حرف‌ها زده شود در فضای مجازی و بعضی شخصیت ها هم به آن دامن بزنند به خاطر یک نبودن یک روایت منسجم و دقیق که کاشف از حقایق و واقعیت‌های میدانی درون افغانستان است.

 به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ امروز ما جنگ روایت هاست ما باید در روایت خودمان بر اساس مبانی انقلاب خودمان به مردم در رابطه با هر حادثه و واقعی با انسجام و وحدت و دقت و آینده نگری ارائه دهیم تا بتوانیم به اهداف انقلاب و ملت و کشور و امت اسلامی را در آینده تامین کنیم.

 سوم آنچه که در این حادثه اخیر در افغانستان جالب است و قابل توجه است و مردم باید قدر آن را بدانند این است که در این فضای انفعال و سردرگمی و تحیر رسانه‌های عمومی، عده‌ای از جوانان مومن و انقلابی کشور، فارغ از هر شعاری با حضور در افغانستان، خودشان روایت خوبی را از صحنه میدانی افغانستان به دور از هیجانات ارائه می دهند، به تعبیر دیگر شاهد بروز پدیده انسان رسانه‌ای هستیم که جای تشکر دارد اولاً هیچ بودجه‌ای از کشور ارتزاق نمی‌کنند و ثانیاً این همان نمونه صحیح و درست فرمایش حضرت آقا، آتش به اختیار فرهنگی است که در روایتشان مواظب منافع ملی و امت اسلامی هستند.

خودم به عنوان یک طلبه دنبال می کنم من در این مدت استفاده کردم که اتفاقاً در بین همین چند جوان در کشور که الان وارد افغانستان شدند دارای سلایق مختلف هم هستند ولی خبرهای دقیق و درست را روایت می کنند.

 آن چیزی که ارزشمند است خصوصاً برای دیگر رسانه های کشوری است که از بودجه عمومی ارتزاق می کنند چابک سازی در ساختار مجموعه رسانه‌ای شان باشد و از این عریض و طویل بودن ابزار و امکانات رسانه ایشان خود را کنار بکشند از این جوان ها یاد بگیرند مخلصانه در چارچوب نظام اسلامی با حفظ ارزش های اخلاقی و اسلامی با مطالعه عمیق از مرزها وارد افغانستان شدند در روستاها می روند وضعیت مردم را گزارش می دهند و واقعیت هم دارد.

منافع کشور و امت و ملت و انقلاب و نظام را در نظر دارند

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

«« وَالْعَصْرِ ﴿١﴾ إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿٢﴾ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣﴾  »»

و السلام علیکم و رحمة الله و برکته.

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار