|
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 02 2024 پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 02 2024 پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 02 2024
۱۳ دي ۱۴۰۰ " "
کد خبر: 3424

خطبه های نماز جمعه 10 دی ماه 1400 مصادف با 26 ربیع الاولی 1443 فسا

پیشنهاد برگزاری علنی و شفاف جلسات کمیسیون تلفیق مجلس نباید سنگینی بار تحریم و تورم فقط بر دوش مردم کوچه و بازار باشد، اتفاقأ مدیران و مسئولین تصمیم‌گیر بیشتر باید این بار را تحمل کنند. فاصله حقوق دریافتی اقشار مختلف اصلاح شود

خطبه های نماز جمعه  10 دی 1400 مصادف با  26 جمادی الاولی 1443 فسا

خطیب جمعه: حسین جمالی زاده

خطبه اول:  عبادت و عبودیت

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

بسم الله الرحمن الرحیم

الْحَمْدُ وَ الثّناء لِلَّهِ رَبِّ  الْعَالَمِين، ثُمَ الصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ علی سیّدنا و نبیّنا أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّد صلواتُ اللهِ وَ سَلامُه عَلَیهِ و عَلی آله، الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ، سِیَّمَا بقیةِ الله في الاَرَضین، روحی وَ أَرْوَاحُ الْعَالَمِینَ لِتُرَابِ مَقْدَمِهِ الْفِدَاء.

« يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ »

عبادالله اُوصِي نَفسی ﻭﺇﻳﺎﻛﻢ بِتَقوَی الله،

قبل از هر سخنی خودم را و سپس همه حضار محترم را به رعایت تقوای حضرت پروردگار توصیه می کنم.

 یکی از واژه هایی که در فرهنگ دینی ما زیاد مطرح شده، هم در قرآن و هم در روایات واژه عبادت است، معنی عبادت را تقریباً همه ما اجمالاً میدانیم ممکن است به ذهن بیاید عبادت کردن یعنی انسان در یک زمان و فضای خاصی قرار گیرد با خدای خود درد و دل کند، ولی من می خواهم بگویم عبودیت و بندگی، عبادت و پرستش خدا از آن مفاهیمی نیست که زمانبر و مکانبر باشد. ممکن است زمان خاصی هم در آن قید نشود و مکان خاصی هم مطرح نباشد. بله بعضی جاها زمان خاص و مکان خاص اگر عبادت در آن محقق شود نمره ی آن عبادت بالاتر است، مثلاً عبادت روز و ظهر جمعه معلوم است از ظهر شنبه با فضیلت تر است، شب قدر، لیله القدر خیر من الف شهر معلوم است که عبادت در آن شب بالاتر است یا در مکان خاص، عبادت و بندگی در کنار کعبه خدا، در صحرای عرفات و عصر روز عرفه معلوم است نسبت به جاهای دیگر بالاتر است. ولی شرط عبادت این نیست که حتماً در مکان خاص یا زمان خاص باشد، آنقدر اسلام دایره عبادت را وسیع دیده که حتی گاهی وقت ها آدم ها کاری نمیکنند ولی همین عبادت است که عرض خواهم کرد.

نکته دوم این است بعضی خیال می‌کنند عبادت نتیجه اش فقط در قیامت ظاهر می شود، ولی از روایات استفاده می شود که این طور نیست عبادت ها در دنیا هم اثر دارد که به عنوان نمونه اگر وقت بود اشاره می کنم، یکی از آیات شریفه قرآن این است

 « اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ »

  مردم با نماز و صبر که روزه است در مسائل دنیوی خودتان کمک بگیرید، معلوم میشود نماز و روزه علاوه بر اجر اخروی در دنیا هم اثر دارد. من اجازه می خواهم حقیقت عبودیت را با استفاده از روایتی از امام صادق علیه السلام شروع کنم که ببینیم عبادت واقعاً چیست، آیا صرف نماز‌خواندن یا روزه گرفتن است

 لمّا سئل عن حقيقة العبوديّة:

خدمت امام صادق علیه السلام آمد و از حقیقت عبودیت سوال کرد که جوهر و کنه عبودیت چیست؟  مغز عبادت چیست، نماز و روزه نماد عبادت است اما آن مغز عبادت چیست که اگر داشته باشیم عابد هستیم و نداشته باشیم عابدخدا نیستیم

 قال علیه السلام:

 امام صادق علیه السلام فرمودند

 حقیقت عبودیت و عبادت و بندگی این است که این سه مرحله را به ترتیب در زندگی پیاده کنید.

" أن لا يري العبد لنفسه فيما خَوَّلَهُ اليه مٌلكاً، لأنّ العبيد لا يكون لهم مُلكٌ. يرون المال مال اللّه يضعونه حيث أمرهم اللّه تعالي به، "

فرمود: اولین مرحله مغز عبادت و عبودیت این است که انسان مومن و عابد هر چیز که خدا به او میدهد ملک خود نداند و باور کند این ها را خدا به او دادند چون آدم ها بنده خدا هستند و بنده هم چیزی از خودش ندارد. وقتی اینجور فکر باشد انفاق از مال و ثروت راحت می شود. قرآن هم تعبیرش این است

 « وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ‌ » 

چیزی که ما به دستت سپردیم در راه خدا بده، خدا در قرآن این اموال را مال من و شما نمی داند و می‌گوید چیزی که در اختیارت گذاشتم انفاق کن

 دومین مرحله عبودیت

 "ولا يدّبر العبد لنفسه تدبيراً"

آدم فکر می‌کند کسی می شود، پولدار می شود و صاحب منصب می شود و صاحب آبروی دنیوی می‌شود، اعتبار پیدا می‌کند، می‌گوید خیال نکند باتدبیر خودش به اینجا رسیده، بگوید این تدبیر خداست در زندگی من، من اگر عقل و فکری دارم این را خدا به من داده، خداوند می توانست با همین عقل و چشم و گوش خودم جوری هدایت شوم که بدتر شود وضعیتم ولی چه جور مرا هدایت کرد و دستم را گرفت

 سومین مرحله عبودیت که شاه بیت عبودیت است امام صادق علیه السلام می فرمایند

 " و جملة اشتغاله فيما أمره اللّه تعالي به ونهاه عنه "

 این است که آدم در دنیا مشغول است، حضرت می فرماید اگر میخواهید در مرحله عبودیت و عبادت بیافتید تمام این مشغولیت هایت را طوری تنظیم کن که در امر و نهی خدا گنجانده شود یعنی مخالفت با نهی خدا نباشد، مقابله با امر خدا نباشد، من می خواهم بخوابم ببینید اینجا مخالفت با امر خدا نباشد این خوابیدن من، مخالفت با نهی خدا هم نباشد. می خواهم حرف بزنم، بشنوم، تلفن بزنم می خواهم پیام بدهم، تمامش را بسنجم ببینم مورد مخالفت و در جهت مخالفت با امر و نهی الهی قرار گرفته یا نه،

 عبادتی که مطرح است حقیقتش سه مرحله دارد، آدم هرچه دارد آن را از خدا بداند و در هر جایگاهی هم که قرار بگیرد تدبیر خدا را پشت سر خود بداند و همچنین تمام کارهایش را تنظیم کند روی عقربه امر و نهی یا رضایت خدا، حالا این عبادتی که این جور است ظاهر و نمادش چیست؟ می فرمایند چند نوع دارد؛ یک نوع عبادت جسمی و اعضا و جوارحی است. آدم با زبان، چشم، دست و پایش عبادت کند خدا را نماز روزه این شکلی است، این عبادت جسمی هم انواعی دارد عبادت چشم این است که چشم به آنجایی که خدا می خواهد بیفتد

" اَلنَّظَرُ فِي وُجُوهِ اَلْعُلَمَاءِ عِبَادَةٌ. "

" اَلنَّظَرُ إِلَى وَجْهِ اَلْوَالِدَيْنِ عِبَادَةٌ. "

 نگاه به چهره پدر و مادر عبادت است، نگاه به کعبه کاری، نمیکنی در مسجدالحرام نشسته اید و به کعبه نگاه میکنید عبادت نوشته میشود.

 پرهیز از نگاه حرام این هم عبادت است.

 عبادت گوش این است که آدم بعضی صوت هایی که خوب نیست و خدا نهی کرده نشنود، بعضی شنیدنی ها عبادت است صوت قرآن را آدم بشنود،

عبادت زبان همچنین، ذکر خدا عبادت است پرهیز از گناه زبان عبادت است. نمونه از عبادات جسمی در روایات داریم وجود مقدس پیغمبر خاتم محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند

" ألا أخبرکم بایسر العبادة وأهونها على البدن "

راحتترین عبادت بدن را می خواهی بگویم چیست؟

 " الصمت و حسن الخلق "

  این که آدم می تواند حرف بزند و سکوت کند این سکوت عبادت بدنی است اخلاق عبادت بدنی است

اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

« وَالْعَصْرِ ﴿١﴾ إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿٢﴾ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿٣﴾ »خطبه دوم:

 

 

خطبه دوم: بودجه 1401

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ

ثُمَ الصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ علی سیّدنا و نبیّنا أَبِی الْقَاسِمِ مُحَمَّد صلواتُ اللهِ وَ سَلامُه عَلَیهِ و عَلی آله، الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ،

اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَى عَلِيٍّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ،

 وَ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ الطَّاهِرَةِ فَاطِمَةَ [الزَّهْرَاءِ] سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ،

 وَ صَلِّ عَلَى سِبْطَيِ الرَّحْمَةِ، وَ إِمَامَيِ الْهُدَى، الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ،

 وَ صَلِّ عَلَى أَئِمَّةِ الْمُسْلِمِينَ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ، وَ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى، وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ، وَالْخَلَفَ الْقاَّئِمُ الحجة بن الحسن العسکری رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء

اُوصِيكُم عِبادَ اللّهِ و نَفسی بِتَقوَی الله،

قرآن می فرماید

« يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ وَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ »

خداوند عبادت را برای تقوا قرار داده، انسان حد و مرز خدا را در زندگی ببیند و رعایت کند.

 ایام فاطمیه دوم را در پیش داریم بنا بر نقل ۹۵ روز بعد از رحلت پیغمبر، شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها در سراسر شهرستان برنامه‌ریزی شده مراسماتی هست در مصلی هم مثل ایام فاطمیه اول مراسم است. خطیب برجسته دانشمندی در خدمتشان خواهیم بود حقیقتاً قابل استفاده است اگرچه به شما مردم لازم نیست بگوییم در ایام فاطمیه اول دیدم حضور باشکوه مردم را

 سالروز شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را داریم دومین سالگردشان است، دوشنبه صبح در همین هفته که در پیش داریم رأس ساعت ده تا یازده در مصلی مراسم شهرستانی این شهید عزیز است ان شاءلله شرکت خواهیم کرد مطالبی در رابطه با سردار عزیز شنیده‌اید و گفتیم و مطالبی وجود دارد که انشاالله توسط سخنران در روز مراسم دوشنبه بیان خواهد شد.

مطلبی که امروز در نظر گرفته‌ام برای شما برادران و خواهران مطلب مبتلا‌بهی است و لازم است

و آن مسئله بودجه است الان

 همانطور که مستحضرید از طرف دولت محترم بودجه سال ۱۴۰۱ به مجلس تقدیم شده،

 چند نکته در رابطه با آن :

 اولین نکته این است که این اولین بودجه ای است که این دولت به مجلس داده و بناست تصویب شود و طبق این ریل حرکت کند در سال آینده،

و معنایش این است عملاً دولت محترم تا الان هر کار در این چند ماهه کرده روی ریل گذاری و بودجه بندی سال های گذشته بوده، این مهم است که برای این دولت بودجه چه جور نوشته شده و چجور تصویب می‌شود و چه جور ریل گذاری میشود برای فعالیت‌های اجرایی و عمرانی کشور

دوم یکی از مسائلی که مورد تاکید حضرت آقا سالیان سال در رابطه با بودجه بوده و همچنین اقتصاد دانان دلسوز ما بارها کارشناسانه مطرح کرده‌اند اصلاح ساختار بودجه است که اگر حقیقتاً توجه می شد این همه مشکلات را مردم ما در زندگی هایشان نداشتند. چیزی که می خواهم بگویم در رابطه با اصلاح ساختار بودجه این است که مجلسیان محترم که بودجه را بررسی می کنند در کمیسیون تلفیق مجلس، به نظرات اقتصاددانانی که چندین سال است این هایی که بی حاشیه بودند اتفاقاً بسیار شان از کسانی بودند که عملاً هماهنگ با شعار آیت الله رئیسی به میدان آمدند به نظرات این ها توجه شود قطعا اگر نظرشان مثبت باشد بهتر،

اگر اشکالی هم به این نظرات وارد باشد مجلسیان محترم بیایند اشکالات را مطرح کنند و جواب دهد و بگذارند باز و با بررسی‌های منطقی این بودجه شکل بگیرد. دیروز در یک جلسه گفتم این دولت محترم ته مانده ی امید مردم به عنوان پشتیبانی دنبال سر خود می کشاند خدای نکرده اگر این امید هم به ناامیدی مبدل شود خیلی خطرناک است برای نظام و انقلاب این نکته اول در رابطه با ساختار بودجه

 چیزی که ما میبینیم در رابطه با ساختار بودجه در این چند سال از آن دوران که حضرت آقا مطرح کردن برای اصلاح ساختار بودجه تا سال گذشته که بودجه تصویب شد ما چیزی رابطه با اصلاح ساختار بودجه به شکلی جدی ندیدیم، من پارسال هم بعد از اینکه تصویب شد تحلیلی داشتم در خطبه‌ها و اشاره ای کردم ولی الان هم جدی هستند در مسئله

 نکته دیگر آنچه در بودجه سالهای گذشته تاکنون می‌دیدیم، این حرفایی که میزنم برخاسته از دل خودم هست و نظرم این است، آنچه در بودجه در سالهای گذشته تاکنون دیده‌ایم اختلاف بین حقوق هاست، فاصله بین حقوق های دریافتی که توسط مردم خصوصاً آنها که از بیت المال ارتزاق می کنند این فاصله ها برای مردم قابل هضم نیست.

 مجلسیان و دولتمردان در این بودجه اصلاح جدی صورت بگیرد. کمترین حقوق مثلاً 4 یا 5 تومان است و بالاترین حقوق که خودتان می دانید

 خیال می کنید چقدر است؟

  آیا قابل قبول است؟ هر ساله می گویند چند درصد به حقوق اضافه شد! شما که مثلا ۱۰ یا ۱۲ درصد اضافه میکنید برای حقوق ۴ یا ۵ میلیونی چقدر می شود و برای حقوق سی یا چهل میلیونی چقدر میشود، علاوه بر آن ما در کشور یک قشر کارگر هستند و حقوق کارگری می گیرند. آن حقوقی که مسئول محترم، هیئت علمی دانشگاه یا فلان رده در فلان دستگاه می گیرد فیشش را که نگاه می‌کنید یک عناوین دیگر هم به آن اضافه شده، مقداری به خاطر بدی آب و هوا یا به خاطر سابقه یا به خاطر اولاد و غیره به آن اضافه شده، اما این کارگر محروم و گرفتار فقط یک حقوق ساده میگیرد. بودجه ریزان اینها را در نظر بگیرید، نظام نظام اسلامی است این هم یک نکته

چیزی که اینجا می‌خواهم محضر شما داشته باشم، در خبرها و تحلیل‌ها و جلسات مسئولین بالا این بحث ها میشود اما وقتی بررسی میکنیم بعضی ها  دفاع می کنند از این حقوق ها و استدلال شان این است که می‌گوید حقوق بعضی ها را اگر بخواهیم پایین بیاوریم و در ردیف دیگران قرار دهیم نتیجه اش فرار مغزها پیش می آید، آن نخبه می گوید حقوق من باید ۵۰ میلیون باشد آن هیئت علمی هم چنین می گوید این هم قابل حل است شما آن رشته های حساس در کشور را جدا کنید. مثلاً مسئله هیئت علمی دانشگاه ها، میگویند حقوق اینها باید بالاتر باشد، میگویند اگر هیئت علمی در فلان دانشگاه حقوقش کم باشد فرار می‌کند و به ترکیه یا اروپا می‌رود. من می خواهم بگویم همه رشته های دانشگاه اینچنین نیست من خودم هم هیئت علمی هستم اما رشته معارف اسلامی اگر حقوق مرا هم ندهند من کجا فرار می کنم. یا برخی رشته ها آنقدر زیاد فارغ التحصیل هست که نمیشود همه را به کار گرفت و دنیا هم برایش مشتری نیست کجا روند؟

 بله آن رشته های حساس و کمیاب را جدا کنید، مثلاً مهندسین برجسته پروژه های وزارت نفت در خلیج فارس کار می‌کنند و اتفاقا کمیاب هم هستند اگر به اینها نرسیم قطری‌ها اینها را جذب می‌کند بله به اینها حقوق دلار بده، می‌گویند

و یا گفته می‌شود اگر به مدیری حقوق کم بدهیم محتاج میشوند و رشوه و اختلاس زیاد می شود. خب حالا که حقوق ها را زیاد کردید، تا الان، آیا اختلاس را ریشه کن کردید و رشوه را ور انداخته اید؟ اینها توجیه است، شما نظارت‌های تان را قوی کنید، حراستهایتان را تقویت کنید. نظارت غیر از این هست که حقوق زیاد دهید. ما داریم مدیران پاک هستند با وام خانه می‌سازند و زندگی می‌کنند اتفاقاً در اداراتی که دیده نمی شوند مسئولیت دارند و جا برای رشته گرفتن هم هست، اصلا اهل این مسائل نیستند. اتفاقاً بعضی جاها رشوه میگیرند که حقوق های کلان هم دارند، این اختلاس ها و فساد ها را پیگیری کنید ببینید کجا هستند کار می‌کنند آیا حقوق شان کم است.

مجلسیان ! می‌شود در این مرحله که حضرت آقا اینقدر عنایت دارند و اصرار دارند به اصلاح بودجه بعد از ۴۲ سال از انقلاب، یکیش همین مسئله است حداقل آن کشورهایی که در حال تحریم قرار می گیرند سیاست انقباضی از بالا شروع می‌کنند یعنی کاری می‌کنند مردم و مسئولان یک جور زندگی کنند الان می‌گویند ما هم در کشور سیاست انقباضی در بودجه سال های گذشته دیدیم، این چه جور سیاستی است که پولدارها پولدار تر میشوند و محرومین فقیر تر می شوند، این سیاست های انقباضی بارش بر دوش مردم است، شما یک کاری کنید مسئولان هم رنج تورم را بکشند. مدیران هم از من گرفته تا بالاتر، هرکس در هر جایگاهی که مشغول است احساس کنند. و اگر چنین نکنیم بدانید تورم یواش کمر مردم را می شکند.

 نکته دیگر این است که در بودجه ریزی مهمترین مسئله در کنترل تورم، کنترل دقیق بر درآمد یعنی مجلس طوری بودجه را تنظیم کند با نظارت‌، مسئولین و آنها که می خواهند کاری کنند بدانند درآمد در کشور چقدر است، سرمایه دار چقدر درآمد دارد و فقیر هم چقدر درآمد دارد.

 یکی از نشریات معتبر بین المللی، نشریه فوربس یک نشریه جهانی و معتبر است و منبع اقتصادی خوبی برای کشورهاست. این نشریه هر ساله ثروتمندان جهان را به ترتیب از بالا تا پایین می نویسد و مستند هم می آورد. می گوید اول سرمایه دار جهان فلان کشور است به کشور ایران که سال گذشته رسیده بود، گفته بود ایران تنها کشوری است که رشد میلیاردر های آن چشمگیر است ولذا نتوانسته بود سرمایه‌داران بزرگ ایران را اسم‌شان را بیاورد. بله ایرانی های مقیم غرب و شرق کشور های خارجی را آورده ولی سرمایه داری که در کشور خودمان زندگی می کند این ها به او دسترسی ندارند. وقتی این باشد نشان دهنده این است حالا که کشور ما در تحریم به سر میبرد، تورم هست و رشد تولید خوبی هم نداریم این سرمایه دار میلیاردی مشخص نیست که چجور رشد چشمگیری دارد، من می‌خواهم بگویم روی حساب و کتاب نیست، چون اگر روی حساب و کتاب بود باید مشخص باشد.

 الان مشکل تورم، مشکل تولید و مشکل تحریم داریم چجوری میلیاردر سرمایه اش به اوج می رسد که قابل دسترسی نیست؟ این نشان می‌دهد ما در بودجه سازی و بودجه ریزی خودمان نیاز به اصلاح ساختاری داریم.

 نکته دیگر این است که مجلسیان محترم بیایند اعلام کنند کمیسیون تلفیق که مربوط به بررسی بودجه سال آینده است حقوق‌ها، درآمدها و سرمایه گذاری ها مشخص است علنی برگزار شود و رسانه ها ببینند، مردم بحث هایشان را ببینند و هرکس درکشور سوال دارد راحت مطرح کند و انتقاد دارد بگوید. اتفاقاً علنی برگزار کردن کمیسیون تلفیق مثل دیگر کمیسیون ها این علنی بودن صریح قانون ماست و موجب اعتماد زایی در کشور می‌شود اتفاقاً برای این مجلس هم که شعار شفافیت می دهد کار خیلی بزرگی است و مردم قدردان خواهند بود.

 نکته پنجم توقعی که از این بودجه داریم این است مجلسیان محترم عنایت کنند به نحو انقلابی قدرت خرید مردم را اعلام کنند و مردم بفهمند قدرت خرید خودشان از نظر سیستم حکومتی در چه اندازه است و به نحوی باشد در سال آینده مشخص شود قدرت خرید مردم کمتر شده یا افزایش پیدا کرده ،اگر این ملاک باشد خیلی مسائل راحت تر میشود و برنامه ریزی کرد راهش هم همین است که کمیسیون تلفیق جلساتش را علنی برگزار کند و نقد و انتقادات صاحبنظران را با استدلال بپذیرد.

 نکته آخر یک سری خبرها می شنویم در رابطه با بودجه من نمی‌خواهم بگویم راست است یا نه، شایعاتی در رابطه با افزایش قیمت بنزین و راجع به کیفیت فروش بنزین، این ها مطرح است یا مثلاً در رابطه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، من یک اصل را مبنایی مطرح می‌کنم پیگیری کردم آنها که معتقد هستند باید بنزین گران شود دلیلشان چیست و آنها که مخالف هستند دلیلشان چیست. آنها که می‌گویند ارز ۴۲۰۰ تومانی باید حذف شود دلیلشان را دیدم آنها که می‌گویند باید حذف شود دلیلشان را دیدم ولی ادله آنها که می‌گویند ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود قیمت بنزین هم در سال آینده گران شود ادله شان خلاصه میشود در یک جمله، می گویند کشور در حال تحریم است و مشکل اقتصادی داریم و نیاز به جراحی اقتصادی داریم من دو نکته اینجا می گویم جراحی اقتصادی اگر مقصود مثل علم پزشکی است بالاخره آدمی که میبرندش اتاق عمل و عمل روی آن انجام می‌دهند، او را بیهوش میکنند و یک جایی به‌عنوان مراقبت‌های ویژه برایش در نظر میگیرند، آدم زنده را نمی برند در اتاق عمل و چاقو در شکمش کنند و بعد هم بگویند ببریدش خانه. مسئولان اگر بحث جراحی اقتصادی است یک بیهوشی هم در یک مقطع زمانی برای مردم ما در نظر بگیرید، که درد و رنج نکشند و جسم و جانشان در عذاب نباشد. مثلاً حداقل کاری که آقایان می کردند این بود که رسانه ها را کنترل کنند و دامن به شایعه‌ها نزنند، این شایعه ها هست که کمر مردم را می شکند و مردم را بی اعتماد می‌کند

 در این مسئله بیهوشی زدن به جامعه و مراقبتهای ویژه داشتن برای مردم این است که حداقل و اولین پله این است که رسانه ها را کنترل کنیم و مواد معتبر خبری به آنها بدهیم و بگوییم رسانه‌ها بناست این تصمیم را بگیریم همه یکنوا هماهنگ عمل کنند.

 اگرچه من به شما اطمینان خاطر بدهم الان شخصیتی سکاندار قوه مجریه کشور را عهده دار است یعنی حضرت آیت الله رئیسی بسیار دغدغه مردم و جامعه و مردم را دارد ایشان موفق خواهند شد، خطاب من به همه مسئولان که تصمیم گیر هستند در کنار آیت الله رئیسی درست مشاوره دهند کمک کنند دولت محترم را و مردم عزیز و نجیب و وفادار و بزرگوار ما را تا این مشکلات کمرشکن حل شود

 اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

«قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ ﴿٣﴾ وَ لَمْ يَکُنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ (۴﴾»

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار