|
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 14 2024 سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 14 2024 سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 14 2024
۹ مهر ۱۴۰۱ " "
کد خبر: 3611

خطبه های نماز جمعه 8 مهر ماه 1401 مصادف با 3 ربیع الاول 1444 فسا

حوادث اخیر معلول مقاوم‌سازی اذهان نوجوانان در برابر ارزش‌ها، که محصول عدم هماهنگی فرهنگی، موازی‌کاری‌های جزیره‌ای و تنبلی علمی‌ست. در برخورد با اغتشاش‌گران، آشوب‌گران و متعرضان به جان مردم و اموال عمومی هیچ درنگی جایز نیست.

امام جمعه شهرستان فسا:

حوادثی که در هفته گذشته داشتیم برای یک چنین نظامی که ۴۳ سال در برابر جهانخواران ایستاده و انواع دشمنی‌های قدرتمندان را تجربه کرده طبیعی‌ست. خود آمریکایی‌ها در گزارشات مستند هر ساله‌شان، اذعان دارند سالانه میلیاردها دلار هزینه سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران می کنند. دلارهایی که رسانه‌های مختلف در سراسر جهان از آن تغذیه می‌شود و بخشی از آن هم خرج تسلیح و تجهیز جریانات معاند نظام می‌شود.

اگر اقتدار دولت مرکزی در هر کشوری کم شود یا شکسته شود واقعاً جای زندگی برای هیچکس در آن کشور نیست.
اگر نیروی انتظامی و پلیس مورد هجمه در فضای حقیقی و  مجازی قرار گیرد خواه ناخواه دولت مرکزی اقتدارش شکسته می‌شود و این، چیزی نیست که فرضیه باشد در اتاق‌های فکرشان طراحی کرده‌اند که اقتدار در ایران باید شکسته شود.
در نظر آنها ایران، زیادی بزرگ است و زیادی مقتدر شده لذا در برخورد با اغتشاشگران و آشوبگران و متعرّضان به جان مردم و امنیت و اموال عمومی و ملی و دولتی و بیت المال هیچ درنگی جایز نیست و بدانند برخورد خواهد شد.

به متولیان فرهنگی و نخبگان فکری می‌گویم که در این ۲۰، ۳۰ سال گذشته تا کنون که رهبری معظم انقلاب بارها شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی را فریاد زدند و مسئله فرهنگ را در اولویت اول و زیرساخت مسائل اقتصادی و حتی سیاسی دانستند در برابر هشدارهای مؤکد رهبری بزرگوار چه کردیم و چرا به اینجا رسیدیم؟

 ‌صریح عرض کنم که چرا همراهی نکردید و چرا یک نظام هماهنگ در این زمینه ایجاد نکردید؟ و ثقل کار را در بحث فرهنگ سپردیم به شعار و گزارش دادن ها و چند مورد و مصداق از مسائل فرهنگی و اصل کار را رها کردیم.
حال به دور از تنبلی های علمی و با احساس مسئولیت بیایید آسیب شناسی کنید.
از موضع یک پدیدارشناس می‌گویم:
متأسفانه در تولیدات فرهنگی که داشتیم به جای اینکه دلها و اذهان جوان و نوجوان را به پذیرش ارزشهای دینی و انسانی و اخلاقی سوق دهیم به نظر من، ناخواسته، نوعی مقاوم‌سازی در برابر احکام دینی ایجاد کردیم.
نگاهی به تولیدات صدا و سیما و سینما و امثال آن بیاندازیم.
نوع کارتن های تلویزیون را ببینید یا کلاس‌های زبان را که نوجوانان و جوانان به شرکت در آن تشویق می‌شوند و کتابهایی که تدریس می‌شود را نظاره کنید، در حقیقت داریم خواسته یا ناخواسته با این گونه برنامه‌ها در نفس جوان و نوجوان و نسل امروزمان نوعی مقاوم سازی در برابر احکام و ارزش‌های دینی ایجاد می کنیم.
این جوان به آسانی قبول نمی کند بلکه مقاومت می کند مگر اینکه اور را محبور کنیم که جواب نخواهد داد چون خودمان برای این جوان از کودکی مقاوم سازی ایجاد کرده‌ایم. متولیان فرهنگی با ایجاد نظام هماهنگ فرهنگی و پرهیز از تنبلی علمی و موازی کاری‌های جزیره‌ای خنثی کننده و تولیدات فاخر مؤثر برای مقاطع مختلف سنی و تحصیلی جوانان و نوجوانان و کودکان و پذیرش ارزشها را در نفس و ذائقه آنان تسهیل کرده تا خود مشتاقانه احکام الهی را پذیرا باشد مثل جوان و نوجوان دوران انقلاب و زمان دفاع مقدس که ما از نزدیک می دیدیم اگرچه امروز وضع هجمه های فرهنگی شدیدتر و پیچیده تر شده که وظایف و مسئولیت متولیان هم سنگین‌تر است.

سخنرانی ریاست محترم جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدارهای سران و نمایندگان کشورهای مختلف جهان با ایشان در حاشیه اجلاس، و تبیین منطقی و مستدل نقطه نظرات نظام اسلامی ایران در آن دیدارها و اجلاس باتوجه به پوشش گسترده خبری جهانی در آن ایام، علیرغم تلاش دشمنان بر حاشیه بردن سفر ریاست جمهوری، از بزرگترین دستاوردهای سفر بود. سر دست بردن تمثال سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در هنگام سخنرانی توسط ایشان در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با اینکه دشمنان تمام تلاش‌شان را در این چند سال کرده بودند که تصویر شهید سلیمانی حتی در فضای مجازی هم ممنوع باشد هوشمندانه بود.
عملکرد رئیس جمهور محترم در این یک ماهه اخیر مورد توجه رسانه‌ها و مردم قرار گرفت، هم در سازمان ملل و حواشی اجلاس که خیلی با صلابت و مقتدرانه برخورد داشتند و هم در داخل که واقعاً با مسائل مختلف با حس مسئولیت‌پذیری رفتار کردند که نمونه‌اش مکالمه تلفنی با خانواده آن مرحومه امینی بود که این رفتار، کم نظیر بود و به صدق و صفای نفس ریاست جمهوری برمی‌گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار