|
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 02 2024 پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 02 2024 پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 02 2024
۲۱ آبان ۱۴۰۱ " "
کد خبر: 3644

خطبه های نماز جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۱۶ ربیع الثانی ۱۴۴۴ فسا

امام جمعه شهرستان فسا : با توجه به هجمه‌های شدید و متنوع دشمن در جنگ نرم، در دریافت داده‌های اطلاعاتی و اخبار و تحلیل، سطحی‌نگر و زودباور نباشیم و همدیگر را نیز به تفکر دعوت کنیم

حجة‌الاسلام‌والمسلمین جمالی‌زاده امام جمعه شهرستان فسا در خطبه های نماز جمعه این هفته ٢٠ آبان ماه ١۴٠١ :

متولیان امر کتاب و کتابخانه‌ها، به روز کردن مخازن کتابخانه‌ها از حیث تهیه جدیدترین کتاب‌ها جهت مقاطع مختلف و تمایلات گوناگون نسل جدید و توسعه فرهنگ کتابخوانی به مناطق محروم بویژه روستایی و عشایری جهت اعتلای فرهنگ کتاب را ، جدی بگیرند.

 متأسفانه شهرستان فسا با اینکه یک شهرستان برخوردار از صنعت کشاورزی و دامداری است با کمبود صنایع تبدیلی و سردخانه‌های حجیم به عنوان یک مشکل عمده مواجه است مخصوصا در فصل برداشتِ محصولات، که کشاورزان با مشکلات زیادی مواجه هستند. مسئولین به این مسئله عنایت کنند.
 
در رابطه با آب شرب شهرستان هم اگرچه طرح‌هایی در راستای کم شدن معضل آب شرب، در حال اجراست ولی کارشناسان مربوطه هشدار داده‌اند که اگر امسال از باران و نزولات آسمانی محروم باشیم مشکلاتی در این زمینه خواهیم داشت لذا مسئولین مربوطه از حالا تدبیرات و تدارکات لازم را در نظر داشته باشند.

مسئولین کشور با استفاده از نظرات کارشناسان مربوطه، حوادث دو ماهه اخیر را ، آسیب‌شناسی کنند و برای آینده مورد توجه قرار دهند که اینچنین حوادثی تکرار نشود.

در همین اتفاقات دو ماه گذشته مجموعه‌ای از عوامل داخلی و بیرونی و وجود بسترهایی دخیل بود ولی این مسئله مسلّم است که دشمن با تمام توان و با برنامه وارد میدان شد.
این را هم باید توجه داشت که در داخل کشور مشکلاتی بوده و هست که دشمن از این مشکلات و زخم‌ها برای فتنه‌انگیزی بهره‌برداری کرده و می‌کند که ان‌شاالله این مشکلات هم برطرف خواهد شد ولی طبق مستندات، دشمن از ماه‌ها قبل با برنامه ریزی و تهیه جنگ افزارها و ابزار لازم، دنبال پیدا کردن بهانه بود.

جنگ افزارهای دشمن در این حوادث اخیر از طریق ایجاد شبهات گوناگون جهت تأثیرگذاری بر فکر و اذهان مردم بویژه جوانان و نوجوانان و تحریک شهوات و تمایلات جنسی با استفاده از رسانه‌های فراوان و پول‌های انبوه عمل می‌کرد. اما دشمن در ارتباط دهی جریان‌سازی رسانه‌ای و صحنه میدانی ناکام شد.

آنچه که باید در این مقطع و در این میدان جنگ نرم، راهبرد اصلی جریان انقلاب باشد:
1️⃣ تقویت وحدت و اتحاد و منزوی کردن تفرقه‌افکنان
2️⃣ تبیین حوادث کشور و شبهه زدایی از اذهان، بویژه جوانان و نوجوان با روش‌های اقناعی و به‌صورت هماهنگ و متکی به منابع متقن
3️⃣ استفاده صحیح از ظرفیت جریان‌سازی فناوری‌های نوین و استفاده حداکثری همراه با فکر و برنامه و رعایت حدود شرعی
4️⃣ با توجه به هجمه های شدید و متنوع دشمن در جنگ نرم، در دریافت داده‌های اطلاعاتی و اخبار و تحلیل، یکدیگر را به تفکر دعوت کنیم و زودباور و سطحی نگر نباشیم.
5️⃣ آرمان‌های بلند، مراکز و پایگاه‌های اصیل که با نگاه کلان، خدمات گسترده‌ای داشته‌اند و در حفظ ایران اسلامی از گزند دشمنان نقش مهم داشته‌اند را حراست کنیم.

نکته آخر اینکه مسئولین با خدمت به مردم و پیگیری رفع مشکلات داخلی و مبارزه با فساد و رانت، بستر ناراحتی‌ها را در جامعه بخشکانند.
چرا با وجود تعداد زیادی جوانان تحصیلکرده بیکار در شهرستان و استان و کشور یک مسئولی به خود اجازه می‌دهد با یک تلفن و یا نامه‌ای، سفارش بکارگیری و یا استخدام یک یا چند فرد از رفقا و دوستان خود را بدون هیچ ضابطه و مقررات گزینشی، به دستگاههای مربوطه کند و عموم مردم وفادار و صبور و جوانان شریف را ناراحت و نگران سازد؟ کسانی هم که با اینچنین سفارشات تلفنی یا کتبی و خارج از مقررات به کار گمارده می‌شوند حقوقی که می‌گیرند حرام است و مسئولینی که اینچنین سفارشاتی می‌کنند باید جواب بدهند که چرا دامن به حرام‌خوری در جامعه اسلامی می‌زنید؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار