|
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024 شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024 شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024
۱۲ آذر ۱۴۰۱ " "
کد خبر: 3662

خطبه های نماز جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ مصادف با ۷ ربیع الثانی ۱۴۴۴ فسا

جانور درّنده ی آدم‌خور برای مردم ، بهتر از مسئول و مدیر بی‌تفاوت نسبت به رعایت عدالت

حجة الاسلام والمسلمین جمالی زاده امام جمعه شهرستان فسا در خطبه های نماز جمعه امروز :

????در تعالیم دینی ما، به عدالتِ زمام‌دار، مسئول و مدیر بسیار تأکید شده و از مسئول و مدیری که نسبت به عدالت بی تفاوت باشد، چه موجب ظلم و ستم به آحاد مردم شود و چه اهل تبعیض و استفاده از رانت باشد به شدت مذمت شده است.
امیرالمؤمنین(ع) که خود تجربه زمام‌داری مسلمانان را دارد، در نکوهش و مذمت چنین مدیران و مسئولانی می‌فرماید:
جانور درّنده آدم‌خور برای مردم ، از مسئول و مدیر بی‌تفاوت نسبت به رعایت عدالت بهتر است.

???? در فرمایشی دیگر بدترین مسئول و زمامدار و مدیر را آنکه به مردم تحت مدیریتش، بی‌عدالتی و ظلم و ستم روا داشته می‌داند، ولی اگر از ما بدترین مدیر را بپرسند شاید بگوییم مدیری که نماز اول وقت نخواند و یا مدیری که ظاهرش را مذهبی نشان ندهد و یا علامتی دیگر داشته باشد ولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام -که قرآن ناطق و مُبيّن دین و وصی رسول الله و امام معصوم بر امت است- می فرمایند: بدترین مدیر و مسئول آن است که نسبت به رعایت عدالت حسّاس نباشد.

◾️در روایتی امام عسکری علیه‌السلام می‌فرمودند: مدیر و مسئول صالح و خوب را به ساده زیستی و لباس مندرس و غذای ساده و نامرغوب و تواضع و فروتنی و داشتن ظاهری آراسته ندانید بلکه به حساس بودن به رعایت عدالت و پرهیز از تبعیض و رانت و ظلم به آحاد مردم بدانید.

◽️ فلسفه وجودی روز دانشجو به استکبارستیزی و مقابله با دخالت‌های بیگانگان بویژه امریکا و انگلیس بر‌ می‌گردد و با یاد و خاطره شهادت مظلومانه سه دانشجوی برجسته آن زمان گره خورده است.
بهترین معیار فعالیت‌های سیاسی دانشجوی ایرانی اسلامی انقلابی امروز و فردای ما همین است.
چه خوب جمله‌ای از شهید مظلوم آیة‌الله بهشتی طبق نقل مقام معظم رهبری در توصیف چنین دانشجویی نقل شده که آن شهید مظلوم می‌فرمودند: دانشجو مؤذّن جامعه است؛ که هر زمان مردم به خواب روند بانگ اذان دانشجو‌ست که آنها را بیدار می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار