|
يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 28 2024 يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 28 2024 يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 28 2024
۱ دي ۱۴۰۱ " "
کد خبر: 3672

خطبه های نماز جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ مصادف با ۲۱ جمادی الاولی ۱۴۴۴ فسا

حجة الاسلام والمسلمین جمالی زاده امام جمعه شهرستان فسا: بسیاری از زخم ها و بسیاری از آسیب‌ها و فشارهای روانی که رسانه های بی‌انصاف به اذهان مردم وارد می کنند با ارتقاء شفافیت حل می شود

امام جمعه شهرستان فسا:

از مشکلاتی که امروز جامعه ما بدان مبتلاست همین اختلاط حق و باطل است -که که اگر فکری نشود- هزینه بردار می‌شود.
یکی از راه‌های پیشگیری از اختلاط حق و باطل، که به مسئولین و دستگاه‌ها بر می گردد شفافیت در حکومت‌داری است - مگر در جاهایی که مرتبط با مسائل امنیتی باشد - که هم رهبری معظم انقلاب در مواضع مختلف در سال‌های گذشته مطرح کردند و هم در همین چند روز گذشته ریاست جمهوری و ریاست قوه قضائیه بر آن تاکید داشتند.
اگر چه اوضاع شفافیت نسبت به ۵ سال پیش و بعد از سخنان رهبری معظم، در تاکید چندباره و تصریح به شفاف شدن امور،
 بسیار ارتقاء یافته، ولی با مطلوب کما اینکه روسای محترم دو قوه گفتند فاصله دارد و باید موانع مختلف در امر شفافیت برطرف شود.
 بسیاری از زخم ها و بسیاری از آسیب‌ها و فشارهای روانی که رسانه های بی‌انصاف به اذهان مردم وارد می کنند با همین شفافیت حل می شود. مثلا در همین هفته های گذشته در میان انبوه خبرسازی ها، چند قضیه در فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه، سوژه جهت هجمه به ایران اسلامی شد:
◽️ادعای زندانی شدن شخصی که مورد اصابت ساچمه های ناشی از تیراندازی مامورین واقع شده و این ساچمه ها در سر و گردن او بدون درمان باقی مانده و زندان‌بانان اجازه معاینه پزشکی به او نمی دهند و او هر لحظه با خطرات مهلک جانی روبه روست. اینها را برای هجمه به قانون و تحت فشار گذاشتن نظام در جامعه پراکنده می کنند و ذهن مردم - در نبود شفافیت کافی به گفته رئیس محترم دستگاه قضا - آن را می پذیرد.
 بعد که آن شخص آزاد می شود می بینیم هیچ کدام از این ادعاها واقعیت نداشت.

◽️یا شخص دیگری که از فعالین رسانه‌ای بود و در رسانه‌ها ادعا شد در زندان دچار بیماری و شکستگی دو پا بوده و اعتصاب کرده و حال که بعد از طی مراحل قانونی آزاد شد، همه دیدند این ادعاها هیچ حقیقتی نداشته است.
و موارد عدیده از این ادعاهای
کذب که با تقطیع حوادث مختلف - و در نبود شفافیت به تصریح رئیس قوه قضا - برای ذهن‌ها تا حدی باورپذیر می شود.
اینها همه از نبود یا کمبود شفافیت در امور ناشی می شود.

◾️در رابطه با دو نفر از محکومین به اعدام مرتبط با اغتشاشات، چگونه نظام اسلامی ما در تیررس اتهامات و هجمه‌های سنگین قرار گرفت و هر چند برخی رسانه‌های انقلاب همچون صدا و سیما و معدود چهره های نظام هم در موضع انفعالی به پاسخ پرداختند - لکن اگر وفق نظر رؤسای محترم دو قوه اجرایی و قضایی در همین هفته گذشته، آن مراحل مقدماتی صدور و اجرای حکم را که قانون اجازه می دهد با شفافیت، عموم مردم در جریان قرار می گرفتند هیچ محلی برای شایعه‌پراکنی و هجمه ایجاد نمی شد و اگر هم هجمه‌ای می‌شد بر افکار عمومی کشور و جوانان و نوجوانان ما بی‌تاثیر بود.

 مسأله شفافیت تمام‌العلة برای رفع بسیاری از شبهات و مشکل اختلاط حق و باطل نیست، لکن جزء العلة بسیار مهمی در این رابطه می باشد.
امروز نظام اسلامی ما با وجود اقتدار در مظلومیت واقع شده و یکی از موجبات مهم آن در جریان قرار نداشتن مردم از واقعیات و کم و کیف برنامه‌ریزی و مراحل تصمیم‌گیری‌ها و اجرا اعم از سیاسی و اجرایی و اقتصادی و حتی روش‌های جذب و گزینش و انتصابات و ارتقاء یا مراحل قضایی بازداشت و صدور حکم و حتی نحوه فعالیت‌های مدیران، که اگر همانگونه که رهبری معظم و رؤسای محترم دو قوه مطرح کردند شفافیت جدی گرفته می شد حربه دشمنان در روایت مخدوش و کذب‌شان کُند و خنثی و بی‌اثر می ماند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار