|
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 02 2024 پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 02 2024 پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 02 2024
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ " "
کد خبر: 3843

خطبه های نماز جمعه ٢٠ مرداد ١٤٠٢ مصادف با ٢٤ محرم ١٤٤٥ فسا

 امام جمعه شهرستان فسا:
????بسترسازی مسئولان و تسهیل ایجاد صنایع کوچک و تقویت آن در کلان اقتصاد کشور بسیار مؤثر است خصوصا شهرستان‌هایی -که از نعمت صنایع بزرگ محرومند و یا موانعی بر سر تکمیل و راه‌اندازی آنها وجود دارد همچون شهرستان فسا که از سالها قبل مباحثی پیرامون پتروشیمی و فولاد و امثال ذلک مطرح ولی رها شده- در اشتغالزایی مؤثر است.

???? نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در قالب ناوگروه ۸۶ علیرغم تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی و جوسازیهای رسانه‌ای و تبلیغاتی در سطح جهان و مشکلاتی که دشمنان برای کشور ما بوجود آوردند موفق شدند حدود ۶۳ هزار کیلومتر مسیر آبی را قدرتمندانه در ۸ ماه با ۳۵۰ نیرو پیموده و طولانی‌ترین دریانوردی تاریخ کشورمان را ثبت کنند. این گام بلند، یکی از دستاوردهای بزرگ نیروهای نظامی ما در کنار دیگر افتخارات است که رهبری بزرگوار انقلاب از آنان تشکر کردند.

????مجلس شورا و نمایندگان قوی در کم شدن مشکلات کشور و پیشرفت منطقه تأثیر به سزایی دارد، همه ما و شما در این فرصت پیش ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس، از سر تکلیف به میدان بیاییم؛ آن چهره هایی که خود را واجد شرائط می‌دانند و توان رأی آوری هم دارند به میدان بیایند یا چهره های اینچنینی را شناسایی و آنان را دعوت به این عرصه کنند.

???? خداوند متعال عالَم را بر مدار تکلیف قرار داده و از ما هم خواسته که در این عمر چند روزهٔ دنیا، تکلیف‌مدار باشیم. روح تعاليم قرآن كريم در رابطه با آحاد انسان، تکلیف‌گرا است و در همه جاي آن مشهود است؛ به اين معنا‌كه پروردگار عالَم از همگان بویژه بندگان مؤمن خود مي‌خواهد كه وظيفه و تکلیف شرعی خود را در هر شرايطي تشخيص داده جهت عمل به آن اقدام كنند.
در تمام حرکات و رفتارها و تصمیم‌گیریها و سکوتها خود را در معرض حلال و حرام و واجب خدا بداند و رضایت پروردگار را ملاک قرار دهد و رسيدن يا نرسيدن به نتیجه و پيروزي ظاهري، امري فرعي محسوب مي‌شود.
تکلیف مداری بودن، مبتنی بر شناخت دقیق تکلیف است که مستلزم سلامت و طهارت نفس و داشتن نورانیت تشخیص حق و باطل و دارا بودن بصیرت باطنی‌ست که تمام اینها ناشی از تقوا و خداترسی و دور شدن از هواهای نفسانی‌ست.  
نمونه بارز زیستِ تکلیف‌مدار، که با عاقبت به خیری قرین است امام راحل عظیم‌الشأنمان است که در وصیتنامه‌اش فرمود با دلی آرام و قلبی مطمئن از این عالَم به جهان باقی سفر می کنم.

????در نماز جمعه این هفته فسا از فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، شهردار، بخشدار مرکزی، رئیس راهنمایی و رانندگی، رؤسای ادارات برق، اوقاف، هلال احمر، رئیس بسبج ادارات شهرستان فسا که با مجموعهٔ همکارانشان، در یکسال گذشته بیشترین همکاری را با ستاد نمازجمعه فسا داشته و همچنین از آقایان محترم: حاج احمد ذوالقدر ، حاج عبدالعلی گنجی ، حاج سید ابوالقاسم زاهدی و حاج سید منصور رضوی، مسئولین سابق و اسبق ستاد نماز جمعه فسا، تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار