|
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 03 2024 جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 03 2024 جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 03 2024
۲۵ مهر ۱۴۰۲ " "
کد خبر: 3878

افتتاح بیمارستان فوق تخصصی امام حسین علیه‌السلام فسا با حضور وزیر بهداشت و درمان

بیمارستان فوق تخصصی امام حسین علیه‌السلام فسا که از عنوان فوق تخصصی بودنش پیداست نیاز جدی به تجهیزات و امکانات در حد فوق تخصصی که جوابگوی جمعیت زیادی از شهرستان های شرق و جنوب شرق استان فارس و مهمتر در شأن مردم شریف و نجیب شهرستان فسا باشد، دارد

???? امام جمعه شهرستان فسا:
???? بنا به روایتی از امام عسکری علیه السلام می بایست در تبیین والاترین ارزش‌ها در نظام ارزش‌گذاری دینی دو خصلت را به صورت متمایز نگاه کنیم که بالاتر از آن دو، هیچ صفت و خصلت انسانی وجود ندارد.
1⃣ایمان به خدا
2⃣سود و فایده رساندن به دیگران از هر دین و مذهبی.
یکی از روشن‌ترین و بارزترین مصداق امر دوم که سود رساندن به دیگران، از هر دین و مذهب و سلیقه‌ای باشد همین بیمارستان‌ها هستند.
همانگونه که بارزترین مصداق اولی که ایمان به خداست، مساجد و مکان های مخصوص بندگی و عبادت خداست.

???? ولی یکی از جاهایی که در کنار سود رساندن و خدمت به دیگران، قابلیت آن امر اوّل - یعنی ایمان به خدا - را دارد همین بیمارستان‌ها هستند.
یک بیمار را در نظر بگیریم وقتی از طرف پزشک و مجموعه کادر بیمارستان، سلامتی خود را باز می‌یابد، هم فایده رساندن و خدمت و دستگیری از آن بیمار، محقق شده و هم از باب اینکه در روایات داریم اقرب حالات بنده به خدا  در حالت بیماری‌ست و لذا دعای بیمار در حق دیگران مستجاب است، مسئله ایمان به خدا مطرح است.

شما دیگر مراکزی که در آن خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد معلوم نیست حتما ایمان به خدا هم پررنگ باشد ولی بیمارستان‌ها این قابلیت را دارند و یا در دیگر مراکزی که ایمان به خدا پررنگ است معلوم نیست حتما خدمت رسانی به دیگران هم پررنگ باشد، لذاست که در بیمارستان ها هر دو امر محقق است.

???? هرچقدر کادر و نیروها در بیمارستان مؤمنانه‌تر و نیز برخوردار از تخصص در کار خود باشند این دو خصلت که در کلام امام عسکری علیه السلام، بالاترین ارزش انسانی معرفی شده پررنگ تر جلوه می کند.
???? در این سال های اخیر شاهد موج رسانه‌ای سهمگین علیه پزشکان، به خصوص در مورد درآمد ایشان راه افتاد و یک عده هم دنبال توجیه و یا انکار و امثال ذلک افتادند.
وقتی ما شاهد زحمات و تخصص و ثمرهٔ کار آنان باشیم که یک انسانی که در معرض از دست دادن سلامتی و در نتیجه، مردن است با فکر و تدبیر این پزشک، حیاتی مجدد به او داده میشود نباید درآمد او را با هر حقوق بگیر دیگری و یا کسی که هیچ زحمتی در تحصیل دانش متحمل نشده و ثمره‌ی کارش هم مثل پزشک نیست مقایسه کنیم. لذا در این موارد که نوعی دیدگاه چپ‌گرایانه غالب میشود و منطبق با عدالت دینی هم نیست، از طرف وزارتخانه، کار فرهنگی جدی اثرگذار بر فکر و اذهان مردم صورت گیرد که چنین مقایسه‌ای در جامعه صورت نگیرد تا نیاز به توجیه و جواب برآییم و از طرفی هم پزشک ما و جامعهٔ پزشکی ما، که در دین ما چنین جایگاه بلندی دارد، نباید بگذارند، بستری فراهم شود که چنین قضاوت هایی در جامعه در باره او شود.
تربیت‌شدگان از این قشر قدر خودشان را بدانند که چه جایگاه والایی، دین، نسبت به آنها قائل است و متولیان امر علی‌الخصوص وزارتخانه توجه داشته باشد و بدانند در این دنیا هبچ بدیلی حتی هوش مصنوعی هم نمی تواند جایگزین پزشک ما، که علاوه بر معالجهٔ جسم بیمار، با روح و روان و احساسِ بیمار سروکار دارد بشود.

???? این بیمارستان فوق تخصصی امام حسین علیه‌السلام فسا که از عنوان فوق تخصصی بودنش پیداست نیاز جدی به تجهیزات و امکانات در حد فوق تخصصی که جوابگوی جمعیت زیادی از شهرستان های شرق و جنوب شرق استان فارس و مهمتر در شأن مردم شریف و نجیب شهرستان فسا باشد دارد و از وزیر محترم بهداشت و درمان استدعا داریم حال که این ساختمان را افتتاح می کنید امکانات و تجهیزات به روز و در حد و شأن اینجا را هم عاجلا فراهم بفرمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار