|
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 03 2024 جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 03 2024 جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 03 2024
۹ آبان ۱۴۰۲ " "
کد خبر: 3879

خطبه های نماز جمعه ٢١ مهر ١٤٠٢ مصادف با ٢٧ ربیع الاول ١٤٤٥ فسا

نهاد امامت جمعه فسا,
???? جمعه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲
???? مصلّی امام خمینی (ره)
???? نماز عبادی سیاسی جمعه فسا

????  حتی فارغ از نگاه دینی و انسانی و اخلاقی و با دید کاسب‌کارانه، منفعت‌طلبانه و دنیایی محض، نمی‌شود وجهی برای حمایت از اسرائیل و پشت کردن به فلسطینیان یافت. اسرائیل شر مطلق است.

????حجة الاسلام والمسلمین جمالی زاده امام جمعه شهرستان فسا:
???? اینکه رهبری معظم انقلاب تأکید کردند شکست اخیر اسرائیل در عملیان طوفان الاقصی قابل ترمیم نیست یک اظهار نظری دقیق و علمی و غیرقابل خدشه است. برای فهم آن باید به دکترین نظامی که از اول برای این رژیم غاصب تعریف شد و بر چهار اصل استوار بود توجه کرد.
در تمام دولت‌ها و رؤسای ستاد ارتش و وزرای جنگ اسرائیل در طول حیات این رژیم، موظف به رعایت دقیق این چهار رکن به عنوان اصول دکترین این رژیم بودند. این چهار اصل عبارتند از:
1⃣ اصل اول بازدارندگی و تفوق نظامی در منطقه ، به این معنا که رژیم باید از نظر نظامی دارای چنان قدرتی باشد که دشمنان او حتی جرأت فکر کردن به اینکه این رژیم را مورد تهدید قرار دهند به خود راه ندهند.
2⃣ اصل دوم اصل هشدار و تفوق اطلاعاتی بود؛ چون اسرائیل مساحتش بسیار محدود و از فقدان عمق راهبردی و استراتژیک رنج می برد برای جبران این خلأ می بایست اشراف اطلاعاتی داشته باشد تا از تحرکات کشورهای دیگر غافل نشود و قبل از هر تصمیمی، اسرائیل مطلع شده و آمادگی‌های لازم را کسب کرده باشد.
3⃣ اصل سوم انتقال منطقه‌ی نبرد به قلمرو دشمن.
4⃣ اصل چهارم دفاع از شهروندان در مقابل انواع حملات زمینی، هوایی، موشکی و امثالهم بود.
که تمام جنگ‌های اسرائیل با اعراب براساس همین اصول دکترین انجام می شد. ولی برای اولین بار در تاریخ اسرائیل، این عملیات طوفان الاقصی، تمام این چهار اصلی که ارکان دکترین نظامی امنیتی رژیم را در طول ٨٠ سال گذشته تشکیل داده بود در هم فروریخت

???? عملیات طوفان الاقصی موجب حیرت دوست و دشمن شده که با چه توانمندی، چنین عملیاتی با این حجم از پیچیدگی و ترکیبی بودنش، و با این حد از پنهان‌کاری و حفاظت اطلاعات، توسط یک عده جوانِ فلسطینی، در بیخ گوش‌ اسرائیل انجام شد که هم در عرصه نظامی و اطلاعاتی، صد در صد غافلگیرانه بود و هم از طرف مردم اسرائیل به شدت، دولتمردان و ارتش اسرائیل سرزنش شدند.
اسرائیلی که مدعی قوی ترین سازمان اطلاعاتی جهان است در بیخ گوش خود و در  ۷۰-۸۰ کیلومتری طراحی چنین عملیاتی انجام شود و این در حقیقت، شکست بزرگ جبران ناپذیر و غیر قابل ترمیم برای اسرائیل است.

???? این روزها، رسانه‌های مختلف و خاصه فارسی‌زبان تحت حمایت دشمنان ایران، برای اصناف مختلف جامعه، روایتِ ضدِّ حقیقت دارند.
که به حسب حال مخاطب، هم سعی در تغییر نظر اهل ایمان و متدینین ما نسبت به موضوع فلسطین دارند و هم تغییر نظر آنانی را که نگاه دینی به موضوع فلسطین ندارند را پیگیری می کنند.
خطاب به متدینین عرض می کنم که با وجود تعابیر بلند مراجع معظم تقلید در رابطه با حمایت از فلسطینیان، در طول این سال‌ها وجهی برای تردید در دفاع از ملت فلسطین نیست.
حمایت های ما از فلسطین یک اصل دینی و قرآنی برای ماست که مراجع معظم تقلید از گذشته تاکنون همچون، مرحوم آیة الله العظمی بروجردی، امام راحل، مقام معظم رهبری و آیة الله العظمی سیستانی، و دیگر مراجع معظم تقلید، بر این اصل حمایت از فلسطین تأکید دارند.
???? اما خطاب به آن عده‌ی معدود، که صدایشان در فضای مجازی نسبتا بلند است و نگاه دینی به فلسطین نمی نگرند، این جماعتی که شبکه‌های فارسی زبان صهیونیستی، روی ساده‌لوحی و زودباوری و ضعف اینها حساب ویژه کرده اند عرض می کنم که حتی اگر با چشم دنیایی به فلسطین نگاه کنید، و حتی اگر فارغ از نگاه دینی و انسانی و اخلاقی و با دید کاسب‌کارانه، منفعت‌طلبانه و دنیایی محض، به فلسطین نگاه کنید وجهی برای حمایت از اسرائیل و اتهام زدن به فلسطینیان نمی توان یافت.
فریب روایت‌های رسانه‌ها از مظلومیت کودک و زن اسرائیلی را نخورید!
و بدانید اسرائیل شر مطلق است
 و وجودش مُضِرّ بر حال ملت‌ها و سرزمین‌های منطقه است.
 این حد از حمایت غرب و رسانه‌ها از اسرائیل و  صف‌بندی همه سرمایه‌ها در پشت این رژیم فقط برای کنترل ملت‌های منطقه که ثروتمندترین مناطق جهان، و به خصوص در زمینه ی انرژی هستند می باشد، نه حقوق بشر و امثال ذلک.
هر چند ناامید اما مشفقانه، این عده‌ی قلیلِ هم‌وطن را به انصاف و حریت و انسانیت دعوت می کنم.
هیچکس حتی ما که حامی فلسطین، به عنوان یک وظیفه دینی هستیم نمی تواند درک کند که بر این فلسطینیان چه می گذرد! فلسطینیان مرگ را، تحقیر را، اسارت را، بی‌وطنی را هر روز و هر ساعت، نسل به نسل زندگی می کنند!????

نهاد امامت جمعه فسا, [۱۴.۱۰.۲۳ ۱۹:۵۰]
ادامه خبر خطبه های نماز جمعه فسا ????????
???? روزی نیست که فلسطینیان نگران کشته شدن خود و عزیزانشان و یا دستگیری و اسارت خود نباشند. تصورش مشکل است، 80 سال است با ترس و وحشت شبانه روزی زندگی می کنند.
آیا اینها را می توانیم بفهمیم؟
ثانيا: باور کنیم اسرائیل تضمین سیطره قدرت‌های بزرگ بر منطقه است بر نفت و گاز و منابع و دین و ایمان مردم منطقه خاورمیانه.
این را باید بفهمیم !
خالی بودن از این توجهات و نکته‌ها راه را بر پذیرش اراجیف رسانه‌ها - آن هم رسانه‌هایی که نه فقط جولانگاه اهالی ضد دین و ایمان که مَرتعِ سبزی برای دشمنان یکپارچگی ایران اسلامی است و دشمن مُلک و ملتند- فراهم می کند.
در آخر صریح عرض می کنم که بنا به قواعد عمومی این عالم، اسرائیل دیر یا زود نابود خواهد شد و امیدوارم که ما شاهد اضمحلال و نابودی این غده چرکین و این شر مطلق باشیم.


با لینک ذیل و عضویت در این کانال ، از اخبار و مطالب متنوع و مرتبط با نهاد، مطلع شوید :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار