|
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 03 2024 جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 03 2024 جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳,May 03 2024
۲۴ آبان ۱۴۰۲ " "
کد خبر: 3887

خطبه های نماز جمعه ٥ آبان ١٤٠٢ مصادف با 11 ربیع الثانی ١٤٤٥ فسا

 حجة الاسلام والمسلمین جمالی‌زاده امام جمعه شهرستان فسا:
????در زندگی ما یکسری حوادث اتفاق می‌افتد که اگر نسبت به ابعاد مختلف آن، بی‌تفاوت باشیم در احوال نفسی خودمان اثرات جدّی دارد
خیال نکنیم این جهان کوچک بنشسته در گوشهٔ جهان طبیعت، که نفس ماست بی‌تأثیر از عالَم است. هم از جهان و عالَم خارج اثر می پذیرد و هم اثرات جدی می تواند بر نظامات عالَم بگذارد. رابطهٔ تأثیر و تأثر متقابل دارند.
در برابر حوادث و وقایع مهم اگر بی‌تفاوت باشیم ابتداءً بر روی نفس و جان خود ما اثر گذار است. یکی از آن حوادث، ظلم و بی‌تفاوتی نسبت به مظلوم است.
اثرات این بی‌تفاوتی بر نفس ما گسترده است که یکی از آنها قساوت قلب است. قساوت قلب نیز در اخلاق و معارف دینی آثار فردی و اجتماعی گسترده‌ای داشته که یکی از آنها قلب منکوس است.
قلب منکوس یعنی قلب وارونه که نتیجه‌اش عدم بارش رحمت خداوند بر انسان است.
مردم در جامعهٔ خالی از رحمت پروردگار دچار تنگی معیشت و سختی زندگی می‌شوند.
حال، شما جامعه‌ای را توجه کنید که عکس‌العمل مقتضی نسبت به مظلوم را نداشته باشند. حتی اگر بارش رحمت خداوند بر اینها برداشته نشود، این مجموعهٔ انسان‌های قسی‌القلب چه تعاملی با هم خواهند داشت؟
نسبت به هم بی رحم می شوند
و زندگی ها سخت میشود.
الحمدلله مسئولین نظام ما، پیگیر فلسطین هستند
ولی ما؟ حداقل کاری که می کنیم توجه خاص به این مساله با دعا کردن است.
دعا بیانگر نوع و سطح تفکر است و اثرات شگرفی خواهد داشت. در خلوت و جلوت به این موضوع توجه خاص داشته باشیم. خداوند، قدس شریف را از چنگال غاصبان جنایتکار صهیونیسم خلاص کند ان شاءالله

???? در این سالهای اخیر به خصوص دهه اخیر، ما به معضلی برخورد کردیم بنام بزرگسالان خردسال، یعنی بچه هایی که از نظر سِنّی ۲۵ یا ۳۰ ساله هستند اما مثل بچه های خردسال عمل می کنند. این قبیل افراد خصوصیات زیادی دارند از جمله اینکه نسبت به آینده خود و نیز در برابر دیگران و جامعه، احساس مسئولیت ندارند. خود را طلبکار پدر و مادر و دیگران و جامعه می دانند و خصوصیات دیگر . شاید یکی از مهم‌ترین مناشئ این پدیده، همین اشتغال به بازی های رایانه‌ای و کامپیوتر و فُرم مِدیا و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باشد‌.
در دنیای جدید سرگرمی تبدیل به هدف انسان شده و به عنوان یک ارزش تلقی می‌شود.
دنیای جدید و در رأسشان غرب کاری کرده که زندگیها خلاصهٔ در کار و سرگرمی شده. کار کن برای پول و پول برای سرگرمی و سرگرمی به انواع کارها از رستوران تا پارک و سفر ، تا هر چه که فکر کنید.
یکی از ایرانیان تحصیلکرده از اساتید دانشگاه غرب می گفت: مهمترین دغدغه دنیای غرب، سرگرمی‌ست که چجور سرگرم باشد
رنگ، معماری، کار و پارک و.. همه‌شان برای هدف سرگرمی‌ست.

با توجه به این دو نکته ؛ بسیج با تمامی شعبه‌ها و به رغم همه کاستی‌ها با برنامه هایش، تا حدودی، خلاف این فلسفه و جهت زندگی تشکیل شد.
 و سعی دارد یک نظام تفکری بر خلاف دنیای غرب را برای جوانان و نوجوانان ما باز کند. بسیج با برنامه‌ریزی و تلاش‌های گسترده، با جوانان و نوجوانان ما، کاری می کند که نوجوان ما که به سن ساله می رسد، لااقل خردسال نباشد و دغدغه‌اش سرگرم شدن نباشد. به آرمان‌ها و اهداف و فضائل بلند انسانی فکر کند یا در گوشه ذهنش با اینها آشنا باشد.
بچه های ما و شما از نوجوانی که در بسیج عضو میشوند، با کلاسهای اخلاقی تربیتی، فرهنگی، اعتقادی و اردوهای جهادی و...  حس نوع دوستی و تقویت بنیه های روحی و معنوی را در انسانِ بدونِ فراغتِ امروز زنده می کند.
سرگرمِ دیدنِ زندگیِ شخصیت های مشهور و سِلِبریتی‌های بی هنرِ فضای مجازی نیست که از هر کس و چیزی جهت دیده شدن و پول درآوردن خود بهره می برند.
امروز ما در فضای مجازی شاهد چهره‌هایی هستیم که با زیر پا گذاشتن تمامی اصول انسانی و اخلاقی و استفاده از هر کار خلاف و هر چیز و هر کسی و لو والدین یا فرزندان و ناموس خود جهت دیده شدن و مشهور شدن خود بهره می برند.
بسیج بر خلاف آن رویه است و نظام تفکری دیگری را برجسته می کند و لذا از دل همین بسیج، حاج قاسم سلیمانی و دکتر احمدی روشن و شهریاری و آرمان علی‌وردی -که سالگرد شهادتش هم هست- و ... بیرون می آید.
بسیج یک طیف وسیع است از قله‌های بلند انسانی چون امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام تا امثال ما و بچه های ما،
اگرچه افراد عضو متفاوتند و ممکن است برخی نقص داشته باشند ولی آبشخور و منشأ بسیج، کاملاً انسانی و الهی ست.
لذا ممکن است یک بسیجی ۱۳ ساله چون متفکر ۸۰ ساله عمل کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار