|
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024 شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024 شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024
۲۴ آبان ۱۴۰۲ " "
کد خبر: 3889

اجتماع باشکوه ١٣ آبان ١٤٠٢ - روز ملی مبارزه با استکبار - در فسا

موفقیت و درس خواندن و شادی شما[دانش‌آموزان] مصداق مرگ بر آمریکاست. مطمئن باشید ما متجاوز به هیچ کشوری نبودیم و نخواهیم بود ولی از متجاوز به این خاک ایران و جانیان علیه این مردم، به هیچوقت نخواهیم گذشت و لو سالها هم بگذرد.

حجة الاسلام والمسلمین جمالی زاده امام جمعه فسا:
????دانش آموزان عزیز! و جوانان و نوجوانان! تاریخ را از تهَ یا وسط نخوانید. کامل و باهوش گذشته‌ها را مطالعه کنید. تحلیل و شناخت در رابطه با نسبت امریکا و انگلیس با کشور ما ایران، به حال و دوران پس از انقلاب مبتنی نباشد هر چند برخی اصرار دارند این مسئله را به انقلاب موکول کنند.
رفتار بد اینها بعد از انقلاب ظهور و بروز بیشتری داشت ولی به گذشته‌های دورتر هم سری بزنید. حداقل از یکصد سال قبل به این طرف که چقدر این قدرتها کشور و مردم ما را تحقیر می کردند و نمونه‌های مختلفی را می توان ذکر کرد از آذرماه سال ۱۳۳۲، یا در جنگ جهانی اول و علی رغم بی‌طرفی ایران چگونه کشور ما را تاراج کردند و یا وقایع سال ۱۳۲۰ یعنی ۸۲ سال قبل، و تغییر پادشاه ایران دیدنی بود!
سه قدرت بزرگ جهانی در تهران، در رابطه با ملک و مملکت تصمیم می گرفتند و در همین کاخ گلستان در ایوان کاخ، بر سر یک میز می خوردند و سیگار می کشیدند و در باره سرندشت ایران تصمیم می گرفتند و شاه کشور پشت درب‌های بسته کاخ، ساعت‌ها منتظر ماند.
۲۸ مرداد سال ۳۲ هم غصه دیگری دارد
تا لایحه ننگین کاپیتولاسیون.
اینها را باید خواند و نباید فراموش کنیم. این تحقیر های قدرتهای استکباری نسبت به ایران که به انقلاب و بعد از انقلاب مربوط نیست و امام و انقلاب موجب بیداری ما شدند.
انقلاب باعث شد با هوشیاری بیشتر به مسائل کشور و پیرامونی خود، آگاه شویم.
بعد از انقلاب این قدرتهای جهانی کاری نبود علیه ما که بتوانند انجام دهند و نکرده باشند.
????دانش آموزان عزیز! این شهر و شهرستان فسا قدم به قدمش را که پا می گذارید جای پای جوانان و نوجوانانی‌ست که راهی جبهه‌های جنگ در برابر رژیم صدامی می شدند که از طرف همان قدرتها، جنگ را بر ما تحمیل کردند
همان قدرتها با تمام توان از صدام حمایت کردند، موشک ها و هواپیماهای پیشرفته، بمب های مختلف کشنده و شیمیایی به صدام دادند که مردم ما را بکشند و کشورمان را مخروبه کنند و سپس به اشغال خود در آورند.
هیچ کمکی به ما نمی کردند و حتی سیم خاردار نمی توانستیم به دست بیاوریم و در نهایت هواپیمای مسافربری ما را زدند.

♦️ اما شما دانش آموزان عزیز همین قدر که در ۱۳ آبان هر سال بیایید و خود را در بر عهد با شهدا و جان‌فدایان وطن و ایران اسلامی عزیز نشان دهید و از گذشتگان شهیدتان، دانش آموزان و دانشجویان مظلوم شهید ایران عزیز که در چنین روزی و مثل این روزها به شهادت رسیدند جای تشکر دارد، ولی مهمتر اینکه شما خوب درس بخوانید!
موفقیت و درس خواندن و شادی شما، مصداق مرگ بر آمریکاست.
????عزیزان من! ما دوره‌ای را گذراندیم که شما ندیدید در مدرسه های بدون امکانات و خاکی و با مدیران بی‌رحم، سروکار داشتیم.
این همه جوان و نوجوان دانش آموز و دانشجوی شهیدمان رفتند و جانشان را دادند که شما دانش‌آموزان امروز، شاد و آرام زندگی کنید، در سایه تحقیر و ذلت، نباشید.
آنها کارشان را خوب به سامان رساندند
ما و شما هم، با تحلیل صحیح از زمانه داشتن، و خوب درس خواندن و با داشتن بُغض نسبت به استکبار بی‌رحم جهانی خصوصا امریکا، که نمونه های کشتار و جنایتهایشان را در عصر خودمان، در عراق و افغانستان و سوریه و قبل از آن در جنگ ۸ ساله عراق با ایران دیدیم، دنباله رو خوبی برای آن شهدا باشیم.
مطمئن باشید ما متجاوز به هیچ کشوری نبودیم و نخواهیم بود ولی از متجاوز به این خاک ایران و جانیان علیه این مردم، به هیچوقت نخواهیم گذشت و لو سالها هم بگذرد کما اینکه از صدام و فرماندهان عراق در جنگ نگذشتیم و کما اینکه از داعش نگذشتیم، از تمام کسانی که خوبان ما را شهید کردند و به این کشور و مردم خیانت کردند و می کنند خواهید دید که نخواهیم گذشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار