|
يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 28 2024 يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 28 2024 يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 28 2024
۵ آذر ۱۴۰۲ " "
کد خبر: 3905

خطبه های نماز جمعه ۳ آذر ١٤٠٢ مصادف با ١٠ جمادی الثانیه ١٤٤٥ فسا

بسیجی ، تکلیف‌گرا، حق‌طلب، متفکر و بی‌ادعا

خطیب جمعه شهرستان فسا حجة الاسلام والمسلمین جمالی زاده :
بسیج نسبت میان یک مبدأ و منتهاست. مبدأ آن توحید و خدای واحد است، که در قرآن و سنّت پیامبر و معصومین علیهم السلام متجلی‌ست و منتهای آن به وجود موعود حقیقی عالَم و ظهور حضرت مهدی می رسد.
  امام راحل بلافاصله بعد از انقلاب و قبل از شروع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، با تشکیل بسیج، جریانی را اینچنین در انقلاب و نظام بوجود آوردند.
امام با تشکیل بسیج، جهت‌دهی صحیحی به حرکت انقلاب و بشر امروزی در برابر جریان مادی، غیرالهی، اومانیستی علم‌نما و علم‌مالیِ غربی دادند. طرف جنگ و جهاد و نبرد بسیج را هم مشخص کردند که همان اسلام آمریکایی‌ست که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری این اسلام آمریکایی دو شاخه دارد:
 یک شاخهٔ آن اسلام متحجّر
و یک شاخهٔ دیگر آن، اسلام سکولار
که هر دو شاخه دو لبه قیچی هستند و خطرناک.
بسیج و گفتمان بسیجی و جریان بسیجی اینچنین بعد از انقلاب توسط امام در حرکتِ انقلاب ایجاد شد و با رهبری مقام معظم رهبری تقویت و توسعه و نهادینه شد و تاکنون توفیقات زیادی هم داشته از جمله جنگ هشت ساله و دفاع مقدس.
دو مَیز و مشخصه بارز بسیجی که از اولِ تشکیل وجود داشته که برای ماندگاری و موفقیت آن باید تقویت شود عبارت است از؛
١. تکلیف‌مداری تحت امر حجت الهی. تکلیف مداری به این معناست که در هر لحظه تکلیف خود را بشناسد و در انجام آن، به موقع، عمل کند،
شناخت تکلیف هم در گرو وصل به چهره‌ها و گروه‌ها و جناح ها نیست فقط امام و حجت خدا را که امروز ولی فقیه است در نطر بگیرد و از طریق او تکلیف را بشناسد و عمل کند و دل از این و آن بکند.
نمونه‌اش، شهید حاج قاسم سلیمانی‌ست، در طول عمر مجاهدت و بسیجی‌اش، هیچکس نتوانست بگوید با کدام شخصیت است و با کدام گروه؟ اسیر این و آن نبود، اسیر نام و عنوان نبود بلکه فقط انجام به موقع تکلیف، برایش اهمیت داشت.
حاج قاسم صرفاً به خاطر نمازِ با رکوع و سجده طولانی و تعقیبات و شعار و ادعا حاج قاسم نشد بلکه علاوه بر آنها، به خاطر عمل به تکلیف در زمانی که تکلیفی سراغش می‌آمد بود آن هم بستهٔ کاملی که در آن، هیچ یک از زوایای تکلیف از دید او پنهان نمی ماند.
بیش از ٢٠ سال فرمانده سپاه قدس ولی رسانه‌ای و نمایشگاهی نبود. خودش می گفت اگر داعش نبود مکلف نمی شدم که چهره رسانه‌ای شوم.
یا آن جانباز قطع نخاعی که ۳۰ سال یا بیشتر در بستر است و نمازهای واجبش را نمی تواند مثل من و شما در مسجد با رکوع و سجود اینچنینی بجا بیاورد ولی دلش با انقلاب است او با من و شما که ممکن است نمازهای طولانی اینچنینی به جا بیاوریم در واقع از حیث تکلیف‌مداری آیا مثل هم هستیم؟
 آن جانباز عزیز کجا و ما کجا؟

٢. دومین مَیز و مشخصه بسیجی، تشخیص حق از باطل است که ارتباط وثیقی با مشخصه اول دارد و این مورد ابتلائات خاص خودش را دارد.

????اساساً جبهه حق، جَوَلان ندارد ولی ماندگار است، در مقابل، باطل جولان زیادی دارد اما پایدار نیست "لِلحَقِّ دَولَةٌ وَ لِلباطِلِ جَولَةٌ".
در حادثه کربلا، جَوَلان باطل خیلی زیاد است و به ظاهر همه چیز به نفع یزید است ولی واقع حادثه چیز دیگری‌ست که حضرت زینب سلام الله علیها در حال اسیری، در آن مجلس ابن زیاد با آن شوکت و هیبت و اقتدار ظاهری، می فرماید: ما رَأَیتُ الّا جمیلاً؛ فقط و فقط زیبا دیدم و لاغیر. یعنی کربلا و تمام مصائبش را یک حقیقت زیبای بدون هیچ نازیبایی دیدم.
این تفکر بسیجی‌ست که مثل حق جَوَلان و سر و صدا و ادعاهای آنچنانی ندارد.
با آرامش و تفکر، کار خود را پیش می برد.
قبل از طوفان الاقصی، اسرائیل در برابر حماس چه سر و صداهایی داشت.
در دید اسرائیل، حماس یک گروه چند هزار نفره در بین جمعیت دومیلیون و سیصدهزار نفری در نوار غزه که
با ۴۱ کیلومتر طول و پهنای ۶ تا ۱۲ کیلومتر که مساحتی برابر ۳۶۰ کیلومتر مربع میشود، جای داده شده‌اند که در محاصره کامل اسرائیل است، قبل از طوفان الاقصی، اسرائیلی ها قدرتشان را اعم از نظامی و اطلاعاتی به رخ فلسطینیان می کشیدند و شبیخون می زدند و تهدید می کردند و ادعای اسرائیل این بود که حماس در مشت من است.
ولی حماس بدون جَوَلان با طوفان الاقصی چه کرد! و بعد از آن هم در یک روز، ۷هزار  راکت بر سر اسرائیلی ها نشانه گرفت. چه شد آن همه ادعا و هیاهو؟و بعد از آن هم اسرائیلیها چه کردند حمله کردند و حتی در بيمارستان‌های غزه آمدند و کمین کردند
ولی همین اسرائیل با آن همه سر و صدا و ادعاها و جولان، الان در خفا دست به دامان قدرتها شده که آتش‌بس شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
"نماز جمعه فسا"
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار