|
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024 شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024 شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024
۲۱ دي ۱۴۰۲ " "
کد خبر: 3922

شنبه ٩ دی ١۴٠٢ - مصلای امام خمينی(رحمة الله علیه) فسا

بزرگداشت یوم الله ٩ دی و سردار پرافتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی

حجة الاسلام والمسلمین جمالی زاده امام جمعه شهرستان فسا:
????امیرالمؤمنین علیه‌السلام در فرمایشی به نقل از نهج البلاغه می فرمایند: عامل و منشأ پیدایش هر فتنه‌ای که در عالم رخ می‌دهد دو چیز می باشد؛
یکی هوس‌ها، خواسته‌ها و منافع دنیوی شخصی و گروهی افراد و عامل دیگر فهم و شناخت ناقص و درک خلاف واقع از حوادث پیرامونی ست.
معمولا هوس‌ها و منافع دنیوی برای خواص اهل فتنه و فهم ناقص برای عوام و بدنه لشکر فتنه اتفاق می افتد.
نمونه‌های این‌گونه موارد هم در زندگی شخصی و هم در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و دینی بسیار است.
اگر لغزشی کردیم، یا به این دلیل است که شناخت درستی نداشتیم و فهم درستی از مسائل نداشتیم و یا این كه شناخت ما درست بوده و ما موضوع را می‌دانستیم، ولی هوی و هوس ها و دنیا و منافع شخصی یا گروهی را بر واقعیت ترجیح می دهیم.
در تاریخ اسلام، نمونه های زیادی برای هر کدام از این دو دسته دیده می‌شود؛ هم برای دنیاطلبی خواص، و هم کج‌فهمی و بی‌اطلاعی و درک وارونه و بی بصیرتی عوام.
این فهم‌های ناقص و بی‌اطلاعی از واقعیات که یک جمعیتی را در دام فتنه گرفتار می کند به روایت‌های نادرست از حوادث برمی گردد. در اغتشاشات سال گذشته روایتهای ابتدایی معاندین انقلاب از حادثه آغازین، چگونه عده‌ای را به صحنه اغتشاشات کشاند.
در فتنه معاویه و عمروعاص اگرچه خواص در آن فتنه که سردمدار بودند مطامع دنیوی و هوا و هوس آنها را به مقابله با امیرالمؤمنین علیه السلام کشاند ولی عموم مردم که در کنار معاویه و عمرو عاص قرار گرفتند با شنیدن روایت های نادرست و در نتیجه فهم غیرواقع از حقیقت، آنها را به جنگ با آن حضرت کشاند.
اگرچه در بین عوام عده‌ای ممکن است مال‌پرست باشند، عده‌ای اهل شهوت باشند، عده‌ای خانواده‌ی ناپاک داشته باشند ولی عده‌ی زیادی با فهم نادرست از حقیقت که ناشی از روایت های غیرصحیح است به میدان می‌آیند و امیرالمؤمنین علیه السلام را واجب‌القتل می‌دانند، در فتنه ٨٨ وقتی دقت شود هم دنیا طلبی و هواهای نفسانی عده‌ای خواص دخالت داشت که چه به روز نظام و کشور آوردند و هم فهم ناقص و بی‌بصیرتی بدنه لشکر فتنه که ناشی از روایتهای خلاف واقع سران فتنه و شبکه های ماهواره ای و از طرفی کوتاهی دلسوزان انقلاب در این زمینه بود.

???? ویژگی برجسته حاج قاسم سلیمانی این بود که در درون سینه و قلبش احدی غیر خدا را جای نداده بود لذا رضایت صددرصدی خدا برایش در درجه اول اهمیت داشت و به همین دلیل در هر میدانی وارد می شد رعایت دستورات شرع و حلال و حرام و واجب خدا مدّنظرش بود و لاغیر، لذا در میدان جنگ و سیاست و خدمات اجتماعی و روبروشدن با گروههای مختلف و غیر همکیشان و حتی دشمنان فقط و فقط حلال و حرام و واجب خدا را می سنجید و رعایت شرع مقدس برایش مهم بود که رهبری معظم انقلاب هم این ویژگی ایشان را مطرح کرده و ستودند. لذاست که همه شیفته‌اش شدند و چه تعبیراتی رهبری بزرگوار در باره او داشتند.

????انتخاباتی که در پیش داریم میدان خوبی‌ست برای محک زدن خودمان، که شرع و ادله شرعی و عقلی را در این میدان مدّنظر قرار دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار