|
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024 شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024 شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ " "
کد خبر: 3935

جلسه قرارگاهی جهاد تبیین با حضور مسئولین شهرستان فسا

امام جمعه شهرستان فسا: ضرورت مشارکت حداکثری و برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در شرایط فعلی دارای ابعاد مختلف بین المللی، منطقه ای خصوصا حسب وقایعی -که در دنیای اسلام می گذرد- و همچنین ابعاد داخلی می باشد و همه اینها اهمیت انتخابات این دوره را دو چندان کرده است.

امام جمعه شهرستان فسا:
????ضرورت مشارکت حداکثری و برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در شرایط فعلی دارای ابعاد مختلف بین المللی، منطقه ای خصوصا حسب وقایعی -که در دنیای اسلام می گذرد- و همچنین ابعاد داخلی می باشد و همه اینها اهمیت انتخابات این دوره را دو چندان کرده است.  در این مقطع به لحاظ بین المللی؛ فشار سخت همه جانبه دشمن را شاهدیم. ایران اسلامی به جهت ماهیت و آرمانی که دارد و به جهت آنکه منشأ تحولات بزرگی در جهان بوده مورد بغض دشمنان قرار گرفته است. طبیعتا با تمام وجود برای مهار این انقلاب در نقطه کانونی آن برنامه‌ریزی می کنند. اگر نظام جهانی احساس کند که حضور مردم و پشتوانه های مردمی نظام تضعیف شده است این فشارها شدت پیدا می کند و ممکن است در تصمیم‌گیری دشمن و تفسیر و تحلیل آنها در نوع مواجهه با انقلاب اسلامی اثر جدی بگذارد.
اما از حیث شرایط منطقه‌ای دو جریان در منطقه و جهان اسلام فعالند یکی جریان طرفدار انقلاب و تمدن اسلامی درجهان است و دیگری طرفداران تمدن مدرن غربی، گرچه اعتقادات مذهبی و اسلامی هم داشته باشند حضور باشکوه مردم در انتخابات به دوستان روحیه پیمودن قدرتمند این راه نورانی اسلام می دهد و ار طرفی آن جریان مذبذب و متأثر از غرب را به تأمل وا می دارد، همچنین جریانات و چهره هایی در داخل کشور فعالند و مترصد فرصتند تا از حضور کمرنگ مردم در انتخابات چراغ سبز به دشمن بدهند.
همه اینها اهمیت انتخابات را پیش چشم ما پررنگ‌تر از قبل می کند.

????چهار سال قبل در ایام انتخابات مجلس که کرونا بود در همین سپاه و در جلسه‌ای دیگر به صورت آنلاین هم جداگانه گفتم، همچنین در دو سال قبل در انتخابات ریاست جمهوری هم به نظرم در همین سپاه گفتم؛ نگاه ما به انتخابات در طول دوران گذشته تاکنون، با استفاده از فرمایشات رهبری و امام این بوده و هست که انتخابات یک راهبرد است یعنی اصل و پایه و رکن اساسی در نظام، مثل عدالت و استقلال. باید نگاه راهبردی و ویژه به انتخابات داشت، نه اینکه به انتخابات مقطعی نگاه کنیم مثل برخی.
انتخابات ضامن و نمایشگر حضور مردم در صحنه است. لذا مهمترین مسئله این است که برآیند کار دستگاه‌ها در طول زمان نه ایام انتخابات، باید این حضور مردم در صحنه را تقویت کند.
اگر اینچنین بود در حقیقت فرمایش ولی امر را نگذاشتیم به زمین بماند ولی اگر برآیند کارهای‌مان چنین نبود بلکه مقطعی باشد بدانیم در راستای حرف ولی امر و ولی فقیه نیستیم و در حمایت از نظام و ولی، صادق نیستیم عالما یا جاهلا.

????روایتی به نقل از امیرالمؤمنین علیه السلام خطاب به يکی از یاران خاص خود به نام کمیل ابن زیاد وارد شده که فرمود:
"اخوک دینک فاحتط لدینک"
لازمه احتیاط در دین، احاطه بر دین داشتن است که در فقه، کیفیت آن بحث شده.
اساسا احتیاط حسن ذاتی دارد و پشتوانه عقلی دارد. در دین می بایست احتیاط داشت و عصای احتیاط را بر زمین نگذاشت. بزرگان از فقها و مراجع در طول تاریخ شیعه در برخی مسائل اگرچه فتوا داشتند ولی در عملِ خویش از احتیاط چشم‌پوشی نمی کردند. چون قبر و عذاب و حهنم را کَاَنَّ می دیدند. مرحوم آیةالله العظمی خویی فتوا به کفایت غسل مستحبی از وضو داشتند اما خود عملاً احتیاط می کردند و وضو هم می گرفتند.
سوای از امور دینی بنا به دلیل عقلی که گفته شد می بایست در امور مختلف خصوصا در مسائل حکمرانی، جانب احتیاط را نگه داشت. احتیاط غیر از بی عملی یا عدم تصمیم در موقع احتیاج است، احتیاط گشادبازی و تنبلی نیست بلکه احتیاط صیانت از عمل صحیح و متقن است. احتیاط جهت حفظ و تقویت نظام اسلامی ست که نتیجه اش اعتماد و حمایت مردم در صحنه‌های مختلف را ضمانت خواهد کرد. احتیاط در امور حکمرانی را در سیره عملی مقام معظم رهبری مد ظله العالی شاهد هستیم و ما هم باید به ایشان تأسی کنیم.
????نکته آخر اینکه: در این چند سال مکرر گفته‌ام که سعی کنیم در رفتار و حرکات و سکنات و اقدامات و فعالیت ها و تصمیمات‌مان بر مدار فقه و حکم خدا و حلال و حرام الهی حرکت کنیم. باور داشته باشیم می گذرد، خیلی از سیاسیون و اثرگذاران دهه های قبل در شهرستان و استان و کشور، هم اکنون مُرده‌اند و بی‌اثر در اقدامات امروز کشور شده‌اند ولی الان در عالَم برزخ و قبر باید جواب دهند. ما هم به آنها خواهیم پیوست و خیلی مواظبت کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار