|
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024 شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024 شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳,Apr 27 2024
۶ فروردين ۱۴۰۳ " "
کد خبر: 3955

دیدار دکتر قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس و هیئت همراه با امام جمعه فسا

امروز آموزش و پرورش به دلیل وجودِ فراگیر و هماهنگِ رقیبان تربیتی در یک دالان تنگ و تاریک می خواهند کار نتیجه‌بخش کنند و این خیلی سخت است و حساسیت می طلبد.

حجةالاسلام والمسلمین جمالی زاده امام جمعه شهرستان فسا:
یک بحثی در جامعه شناسی از قدیم مطرح بوده تحت عنوان شبکه اجتماعی، که معنایی غیر از آنچه در بستر فضای مجازی شکل می گیرد دارد. مراد اینها اعم از آن فضای مجازی بوده و ارتباطات انسانی در بستر فضای حقیقی را نیز شامل می شود.
از قدیم الایام بحث بوده که چگونه رفتارها، عادات، سلیقه ها، اخبار و اطلاعات، شایعات، مُدها و مودها و... در میان شبکه اجتماعی گسترش پیدا می کند.
تا سالها پیش تصور می کردند تمام این عناوین مثل ویروس و باکتری هستند که شهر به شهر و کشور به کشور سرایت می کنند نظیر کرونا.
ولی امروزه جامعه شناسان معتقد به تفصیل بین این عناوین شده‌اند و می گویند؛ برخی از اینها مدل ویروسی منتشر می شوند مثل اخبار و اطلاعات و شایعات، که چون هیچ حساسیت و مانعی در مقابلشان نیست، با سرعت زیادی منتشر می‌شوند. ولی رفتارها و عادات اعم از خوب و بد، از مدل ویروسی تبعیت نمی کنند و شیوع و رواج‌شان پیچیدگی هایی دارد.
بسته به برنامه‌ریزی و فعالیت و زحمت و عوامل متعدد در طول زمان بیشتری دارد که محقق شوند، حتی ممکن است در همان نسل جواب ندهد.
نسل امروزی که در مدارس تحت تعلیم و تربیت قرار دارد نتیجه و خروجی کارهای گسترده‌ایست که رهبری معظم انقلاب در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ هشدار می دادند تحت عنوان شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم.
کار آموزش و پرورش با این نسل اعم از نوجوانان و جوانان از این قبیل است.
کار آموزش و پرورش اساساً آنی و دفعی نیست بلکه یک کار مستمر همراه با روزآمدی و  آسیب شناسی مداوم با نگاه بلندمدت است که بعضاً دیده می‌شود برخی از اين ویژگی ها کمرنگ است.
امروز آموزش و پرورش به دلیل وجود گسترده و هماهنگ رقیبان تربیتی در یک دالان تنگ و تاریک می خواهند کار نتیجه‌بخش کنند و این خیلی سخت است و حساسیت می طلبد.
برخی ابتکارات در آموزش و پرورش خیلی خوب و عالی و اثربخش است ولی دست کم گرفته میشود و رها می‌شود مثل همین طرح امین، که باید تقویت و در عین حال آسیب‌شناسی لحظه‌ای و مستمر شود و نقائص آن را برطرف کرد.
باید آن را در اطاق فکری برد و با آمد و رفت خروجی ها و ورودی‌ها و چکش‌کاری مورد مداقه قرار داد و البته این به معنی آزمون و خطا نیست.
ما در کیفیت و شیوه آموزش و پرورش نمی توانیم به همان روش ها و جزوات و کتب سی سال پیش و حتی چند سال پیش اکتفا کنیم.

????مدیریت آموزش و پرورش یکی از مدیریت‌های خیلی سخت است برای مدیری که بخواهد به وظیفه‌اش عمل کند.
این مدیریت ها زود می گذرد و انسان می ماند و با وجدان خویش و خدایش.
بهره‌گیری از فرصت های معنوی مثل ماه رمضان، مدیریتی درخشان و تمام و کمال را ممکن خواهد کرد.
و بدانیم در دنیا همه ناچاریم شغل و مشغله‌ای داشته باشیم ولی اشتغالی که شما دارید و آن تعلیم و تربیت نسلی دست نخورده چون جمعیت عظیم نوجوانان و جوانان و تولیت آنان قابل مقایسه با دیگر اشتغالات نیست و الحمدلله شما قدردان هستید و ماهم همیشه به قشر معلمان و آموزش و پرورش ارادت داشته‌ایم و آنان را محترم و مفید و مؤثر و کم توقع و بی‌حاشیه یافته‌ایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:کلیدواژه‌ها
""
اخبار مرتبط
نام:                       

پست الکترونیک:  
نظر شما:  

فیلم
صوت
پربازدیدترین ها
آخرین اخبار